BibTex RIS Cite

-

Year 2009, Volume: 26 Issue: 1, 331 - 356, 11.03.2015

Abstract

-

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİ VE EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2009, Volume: 26 Issue: 1, 331 - 356, 11.03.2015

Abstract

Dünyada ve ülkemizde girisimciligin önemi artmaktadır. Üniversiteler verdikleri
egitimle ögrencilerinin yaratıcılık, strese tahammül, girisimcilik motivasyonu gibi
özelliklerinin girisimcilik egilimleri üzerindeki etkilerinin farkında olmasını saglamalı,
ögrencilerini girisimcilige yönlendirmelidirler. Çalısmanın amacı, stanbul’da bir vakıf
üniversitesinde isletme alanında lisans egitimi alan üniversite ögrencilerinin, yaratıcılık,
strese tahammül ve girisimcilik motivasyonu özelliklerinin bulunma düzeyini belirlemek ve
bu özelliklerin ilgili ögrencilerin girisimcilik egilimleri üzerindeki etkilerini ortaya
koymaktır. Bu yönde, stanbul’da faaliyet gösteren bir vakıf üniversitesinde, isletme
alanında lisans egitimi alan 164 ögrenci üzerinde bir arastırma gerçeklestirilmistir.
Çalısma ülkemizde, yaratıcılık, strese tahammül ve girisimcilik motivasyonu özelliklerinin,
isletme alanında lisans egitimi alan üniversite ögrencilerinin girisimcilik egilimleri
üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik öncü arastırmalardan biridir. Arastırmada
Hmieleski ve Corbett (2006) tarafından gelistirilen arastırma formu kullanılarak veri
toplanmıs, verilere frekans dagılımı ve ki-kare analizleri uygulanmıstır. Arastırmanın
sonuçlarına göre, ögrencilerin çogunun girisimcilik egitimi almalarına ragmen yeni
kurulumus bir iste çalısmadıgı, kendi isini kurmadıgı, mezun olunca kendi isini kurup,
girisimci olmak istemedigi gözlenmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Tuğba Karabulut This is me

Publication Date March 11, 2015
Submission Date March 8, 2014
Published in Issue Year 2009 Volume: 26 Issue: 1

Cite

APA Karabulut, T. (2015). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİ VE EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 26(1), 331-356.
AMA Karabulut T. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİ VE EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. March 2015;26(1):331-356.
Chicago Karabulut, Tuğba. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİ VE EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 26, no. 1 (March 2015): 331-56.
EndNote Karabulut T (March 1, 2015) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİ VE EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 26 1 331–356.
IEEE T. Karabulut, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİ VE EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 26, no. 1, pp. 331–356, 2015.
ISNAD Karabulut, Tuğba. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİ VE EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 26/1 (March 2015), 331-356.
JAMA Karabulut T. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİ VE EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;26:331–356.
MLA Karabulut, Tuğba. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİ VE EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 26, no. 1, 2015, pp. 331-56.
Vancouver Karabulut T. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİ VE EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;26(1):331-56.

Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International

by-nc.png