Dünyada ve ülkemizde girisimciligin önemi artmaktadır. Üniversiteler verdikleri
egitimle ögrencilerinin yaratıcılık, strese tahammül, girisimcilik motivasyonu gibi
özelliklerinin girisimcilik egilimleri üzerindeki etkilerinin farkında olmasını saglamalı,
ögrencilerini girisimcilige yönlendirmelidirler. Çalısmanın amacı, stanbul’da bir vakıf
üniversitesinde isletme alanında lisans egitimi alan üniversite ögrencilerinin, yaratıcılık,
strese tahammül ve girisimcilik motivasyonu özelliklerinin bulunma düzeyini belirlemek ve
bu özelliklerin ilgili ögrencilerin girisimcilik egilimleri üzerindeki etkilerini ortaya
koymaktır. Bu yönde, stanbul’da faaliyet gösteren bir vakıf üniversitesinde, isletme
alanında lisans egitimi alan 164 ögrenci üzerinde bir arastırma gerçeklestirilmistir.
Çalısma ülkemizde, yaratıcılık, strese tahammül ve girisimcilik motivasyonu özelliklerinin,
isletme alanında lisans egitimi alan üniversite ögrencilerinin girisimcilik egilimleri
üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik öncü arastırmalardan biridir. Arastırmada
Hmieleski ve Corbett (2006) tarafından gelistirilen arastırma formu kullanılarak veri
toplanmıs, verilere frekans dagılımı ve ki-kare analizleri uygulanmıstır. Arastırmanın
sonuçlarına göre, ögrencilerin çogunun girisimcilik egitimi almalarına ragmen yeni
kurulumus bir iste çalısmadıgı, kendi isini kurmadıgı, mezun olunca kendi isini kurup,
girisimci olmak istemedigi gözlenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2015 |
Submission Date | March 8, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 26 Issue: 1 |
Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International