Research Article
BibTex RIS Cite

Hofstede'nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi

Year 2006, Volume: 21 Issue: 1, 327 - 342, 07.03.2014

Abstract

.

References

  • ADLER, Nancy J.. International Dimensions of Organizational Behavior, USA, PWS-Kent Publishing, 1991.
  • BALL, Smith. Investing in People Voice, July-August 1991.
  • BENNIS, Warren. Bir Lider Olabilmek, (Çev: Utku TEKSÖZ), Istanbul: Sistem Yayıncılık, 1989.
  • BENTLEY, Trevor, Ġnsanları Motive Etme (Çev:Onur YILDIRIM), Istanbul: Hayat Yayıncılık, 1996.
  • BOYNTON, Andrew C.; GALES, Lawrence M.; BLACKBURN, Richard S.. “Managerial Search Activity”, Journal of Management, Winter 1993 V.19, 1993.
  • BUCHKO, Aaron A.. Conceptualization and Measurement of Environmental Uncertainty. Academy of Management Journal, Vol. 37 No. 2, April 1994.
  • DAWSON, Roger. Güvenli Karar Alma Rehberi (Çev. Eshar ve Ziya KÜTEVIN), Istanbul: Inkılâp Kitabevi, 1993.
  • DAVIS, Keith. “Human Behavior at Work”, Organizational Behavior, McGraw Hill,1981.
  • DEMIR, M.H.; BIRCAN, B.; TÜTEK, H.. Yönetsel Karar Verme, Izmir: Bilgehan Basımevi, 1985.
  • EDWARDS, Jhon A.; WEARY, Gifford; REICH, Darcy A.. Causal Uncertainty.Personality & Social Psychology Bulletin, May 1998, Vol.24 No.5,1998.
  • HALL, Edward T.. Beyond Culture, New York, Anchor Press, 1976.
  • HANNA, Nessim and WOZNIAK, Richard.. Consumer Behavior, USA, Prentice Hall, 2001.
  • HOFSTEDE, Geert. Culture’s Consequences, California, Sage Publications Inc., 1980.
  • HOFSTEDE, Geert. Culture’s Consequences: International Differences in Work Related Values, London, Newbury Park: Sage Publications, 1984.
  • HOFSTEDE, Geert. Cultures and Organizations:Software of the Mind, London, McGraw-Hill Book Company, 1991.
  • GÜVENÇ, Bozkurt. Kültürün ABC’si, Istanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1997.
  • GRISWORLD, Wendy. ”The Devil’s Techniques: The Cultural Legitimation and Social Change, American Sociological Review, 48 (October),1983; (içinde) A. Selami Sargut, Kültürlerarası FarklılaĢma ve Yönetim, Verso Yayınları, Ankara,1994.
  • KAĞITÇIBASI, Çiğdem. Kültürel Psikoloji (2nci Baskı), Istanbul, Evrim Yayınevi, 2000.
  • KLUCKHOHN, STROCBECK (1961), Hall (1976, Hofstede (1980),HAMPDENTURNER, Trompenaars (1993)
  • KROEBER, A.L. & KLUCKHOHN, C.. Culture, Part III:Papers of the Peabody Museum of Harvard University, Cambridge, MA: Harvard, 1961.
  • KHATRI, Naresh; D’NETTO, Brian. Perceived Uncertainty and Performance. Journal of Applied Management Studies, Dec 1997 Vol.6 No.2, 1997.
  • LUTHANS, Fred. Organizational Behaviour, 4th. Ed. New York: Mac-Graw-Hill, 1985. PHATAK, V. Arvind. Uluslar Arası Yönetim, (Çev. Atilla BARANSEL), Jön Ajans, 2000.
  • ROBBINS, Stephen P.. Organizational Behavior, Prentice-Hall, Inc. New Jersey 1998.
  • ROGOVSKY, Nikolai; SCHULER, Randal S.. “Managing Human Recources Across Cultures”, Business & The Contemporary World, Vol. IX. No.1, 1997.
  • SARGUT, Selami. Kültürlerarası FarklılaĢma ve Yönetim, Verso Yayınları, Ankara, 1994.
  • SARGUT, A. Selami. Kültürler Arası Farklılasma ve Yönetim (2nci Baskı), Ankara, Imge Kitabevi, 2001.
  • VAROĞLU, A.Kadir, Türk Bilgisayar Sektöründe Örgütlenme Yapıları ve Etkililik. (Yayımlanmamıs Doktora Tezi), Ankara: Ankara Üniversitesi, 1992.
  • WALLERSTEIN, Immanuel. “Uncertainty and Creativity”, American Behavioral Scientist, Nov-Dec Vol.42, 1998.
  • WILLIAMS, Raymond. The Long Revolution. Middlesex:Penguin Books, 1984; (içinde) A. Selami Sargut, Kültürlerarası Farklılasma ve Yönetim, V Yayınları, Ankara,1994.
  • WHETTEN, David A.; CAMERON, Kim S.. Developing Management Skills, New York: Harper Collins College Publishers, 1995.
  • TEAGUE, Ross C.; ALLEN, John A.. The Reduction of Uncertainty and Troubleshooting Performance, Human Factors, Vol.39 No.2, June 1997.
  • TRIANDIS, Harry C.. Culture and Social Behavior, New York, McGaw-Hill Inc., 1994.
  • TROMPENAARS, Fons ; HAMPDEN-TURNER. Charles, Küresel Is Yönetimi ve Kültürel Çesitlilik. (Çev:Zülfü Dicleli). Ġstanbul, Anadolu Grubu Yayınları No:4,1998.
  • TOSUN, Kemal. Isletme Yönetimi, Istanbul: Isletme Fakültesi Yayın No:226, 1998.
  • YOZGAT, Uğur. Yönetimde Karar Verme Teknikleri, Istanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.ġ.,1994.
  • ZHENGKANG, Peter Shao. “Perceptual Balanced Scorecard (PBSC) Within a Chinese Conglomerate”, Management Literature in Review, Volume 1,1999.

Hofstede'nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi

Year 2006, Volume: 21 Issue: 1, 327 - 342, 07.03.2014

Abstract

-

References

  • ADLER, Nancy J.. International Dimensions of Organizational Behavior, USA, PWS-Kent Publishing, 1991.
  • BALL, Smith. Investing in People Voice, July-August 1991.
  • BENNIS, Warren. Bir Lider Olabilmek, (Çev: Utku TEKSÖZ), Istanbul: Sistem Yayıncılık, 1989.
  • BENTLEY, Trevor, Ġnsanları Motive Etme (Çev:Onur YILDIRIM), Istanbul: Hayat Yayıncılık, 1996.
  • BOYNTON, Andrew C.; GALES, Lawrence M.; BLACKBURN, Richard S.. “Managerial Search Activity”, Journal of Management, Winter 1993 V.19, 1993.
  • BUCHKO, Aaron A.. Conceptualization and Measurement of Environmental Uncertainty. Academy of Management Journal, Vol. 37 No. 2, April 1994.
  • DAWSON, Roger. Güvenli Karar Alma Rehberi (Çev. Eshar ve Ziya KÜTEVIN), Istanbul: Inkılâp Kitabevi, 1993.
  • DAVIS, Keith. “Human Behavior at Work”, Organizational Behavior, McGraw Hill,1981.
  • DEMIR, M.H.; BIRCAN, B.; TÜTEK, H.. Yönetsel Karar Verme, Izmir: Bilgehan Basımevi, 1985.
  • EDWARDS, Jhon A.; WEARY, Gifford; REICH, Darcy A.. Causal Uncertainty.Personality & Social Psychology Bulletin, May 1998, Vol.24 No.5,1998.
  • HALL, Edward T.. Beyond Culture, New York, Anchor Press, 1976.
  • HANNA, Nessim and WOZNIAK, Richard.. Consumer Behavior, USA, Prentice Hall, 2001.
  • HOFSTEDE, Geert. Culture’s Consequences, California, Sage Publications Inc., 1980.
  • HOFSTEDE, Geert. Culture’s Consequences: International Differences in Work Related Values, London, Newbury Park: Sage Publications, 1984.
  • HOFSTEDE, Geert. Cultures and Organizations:Software of the Mind, London, McGraw-Hill Book Company, 1991.
  • GÜVENÇ, Bozkurt. Kültürün ABC’si, Istanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1997.
  • GRISWORLD, Wendy. ”The Devil’s Techniques: The Cultural Legitimation and Social Change, American Sociological Review, 48 (October),1983; (içinde) A. Selami Sargut, Kültürlerarası FarklılaĢma ve Yönetim, Verso Yayınları, Ankara,1994.
  • KAĞITÇIBASI, Çiğdem. Kültürel Psikoloji (2nci Baskı), Istanbul, Evrim Yayınevi, 2000.
  • KLUCKHOHN, STROCBECK (1961), Hall (1976, Hofstede (1980),HAMPDENTURNER, Trompenaars (1993)
  • KROEBER, A.L. & KLUCKHOHN, C.. Culture, Part III:Papers of the Peabody Museum of Harvard University, Cambridge, MA: Harvard, 1961.
  • KHATRI, Naresh; D’NETTO, Brian. Perceived Uncertainty and Performance. Journal of Applied Management Studies, Dec 1997 Vol.6 No.2, 1997.
  • LUTHANS, Fred. Organizational Behaviour, 4th. Ed. New York: Mac-Graw-Hill, 1985. PHATAK, V. Arvind. Uluslar Arası Yönetim, (Çev. Atilla BARANSEL), Jön Ajans, 2000.
  • ROBBINS, Stephen P.. Organizational Behavior, Prentice-Hall, Inc. New Jersey 1998.
  • ROGOVSKY, Nikolai; SCHULER, Randal S.. “Managing Human Recources Across Cultures”, Business & The Contemporary World, Vol. IX. No.1, 1997.
  • SARGUT, Selami. Kültürlerarası FarklılaĢma ve Yönetim, Verso Yayınları, Ankara, 1994.
  • SARGUT, A. Selami. Kültürler Arası Farklılasma ve Yönetim (2nci Baskı), Ankara, Imge Kitabevi, 2001.
  • VAROĞLU, A.Kadir, Türk Bilgisayar Sektöründe Örgütlenme Yapıları ve Etkililik. (Yayımlanmamıs Doktora Tezi), Ankara: Ankara Üniversitesi, 1992.
  • WALLERSTEIN, Immanuel. “Uncertainty and Creativity”, American Behavioral Scientist, Nov-Dec Vol.42, 1998.
  • WILLIAMS, Raymond. The Long Revolution. Middlesex:Penguin Books, 1984; (içinde) A. Selami Sargut, Kültürlerarası Farklılasma ve Yönetim, V Yayınları, Ankara,1994.
  • WHETTEN, David A.; CAMERON, Kim S.. Developing Management Skills, New York: Harper Collins College Publishers, 1995.
  • TEAGUE, Ross C.; ALLEN, John A.. The Reduction of Uncertainty and Troubleshooting Performance, Human Factors, Vol.39 No.2, June 1997.
  • TRIANDIS, Harry C.. Culture and Social Behavior, New York, McGaw-Hill Inc., 1994.
  • TROMPENAARS, Fons ; HAMPDEN-TURNER. Charles, Küresel Is Yönetimi ve Kültürel Çesitlilik. (Çev:Zülfü Dicleli). Ġstanbul, Anadolu Grubu Yayınları No:4,1998.
  • TOSUN, Kemal. Isletme Yönetimi, Istanbul: Isletme Fakültesi Yayın No:226, 1998.
  • YOZGAT, Uğur. Yönetimde Karar Verme Teknikleri, Istanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.ġ.,1994.
  • ZHENGKANG, Peter Shao. “Perceptual Balanced Scorecard (PBSC) Within a Chinese Conglomerate”, Management Literature in Review, Volume 1,1999.
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ünsal Sığrı

Mehmet Tığlı

Publication Date March 7, 2014
Submission Date March 7, 2014
Published in Issue Year 2006 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Sığrı, Ü., & Tığlı, M. (2014). Hofstede’nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 21(1), 327-342.
AMA Sığrı Ü, Tığlı M. Hofstede’nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. March 2014;21(1):327-342.
Chicago Sığrı, Ünsal, and Mehmet Tığlı. “Hofstede’nin ‘Belirsizlikten Kaçınma’ Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere Ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 21, no. 1 (March 2014): 327-42.
EndNote Sığrı Ü, Tığlı M (March 1, 2014) Hofstede’nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 21 1 327–342.
IEEE Ü. Sığrı and M. Tığlı, “Hofstede’nin ‘Belirsizlikten Kaçınma’ Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 21, no. 1, pp. 327–342, 2014.
ISNAD Sığrı, Ünsal - Tığlı, Mehmet. “Hofstede’nin ‘Belirsizlikten Kaçınma’ Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere Ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 21/1 (March 2014), 327-342.
JAMA Sığrı Ü, Tığlı M. Hofstede’nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2014;21:327–342.
MLA Sığrı, Ünsal and Mehmet Tığlı. “Hofstede’nin ‘Belirsizlikten Kaçınma’ Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere Ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 21, no. 1, 2014, pp. 327-42.
Vancouver Sığrı Ü, Tığlı M. Hofstede’nin "Belirsizlikten Kaçınma" Kültürel Boyutunun Yönetsel-Örgütsel Süreçlere ve Pazarlama Açısından Tüketici Davranışlarına Etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2014;21(1):327-42.

Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International

by-nc.png