Bu çalışmada tek mekanda geçen tek kişili filmlerin anlatım biçimi incelenmiştir. Önce tek mekanlı filmler ile tek kişili filmler ayrı başlıklar halinde tanımlanmış; tek mekanda geçen tek kişili filmler ise tanımlandıktan sonra örnekler üzerinden incelenmiştir. İnceleme film boyunca tek mekan ve tek kişi sınırını aşmayan “Toprak Altında” ve “Locke” adlı filmler üzerinden yapılmıştır. İncelemeler künye, dramatik yapı, çatışma, kişi, mekan, zaman, ışık, müzik ve ses, konuşma örgüsü, çekim planları ve oyunculuk öğeleri üzerinden yapılmıştır. Her iki film öğelerle incelenirken, tek mekanda geçen tek kişili filmlerin izleyici ilgisini canlı tutan özellikleri vurgulanmıştır. İnceleme sonucunda tek mekanda geçen tek kişili filmlerin temel ve ortak özellikleri belirlenmiş; bu tür filmlerin yapım sürecinde, izleyicilerin ilgisini kaybetmemek için, dikkat edilmesi gereken hususlar sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Filmmaking and Directing |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 26, 2023 |
Publication Date | June 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 1 |