Kapsamı ve sınırları tartışılmaya devam eden medya etnografisini, gözlem ve görüşme
gibi nitel araştırma tekniklerinin medya araştırmalarına uygulanması olarak düşünmek;
farklı kültürlere açılmak ve gündelik hayata dair “yorumlamaların yorumlamasına”
ulaşmak anlamında etnografinin, ortaya çıkış ve varlığını sürdürüş nedenini tam
olarak kavrayamayan, etnografi yapmayı saha araştırması yapmakla özdeş algılayan bir
bakıştır. Medyayı etnografik olarak araştırma konusu yaptığını ifade eden çalışmaların
genelinde böyle bir eğilim sezilmektedir. Medya etnografisinin ne olduğu üzerine
teorik ve yöntembilimsel bir tartışma, aynı zamanda etnografinin ne olduğu sorusuna
dair yanıtlar da içerir. Çalışmada, söz konusu tartışmalardan yola çıkarak belirlenen
“medya etnografisi kriterleri” çerçevesinde, süregelen medya etnografisi çalışmalarının
etnografik niteliği tartışmaya açılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada,
Türkiye’de medya etnografisi kapsamında değerlendirilebilecek makale çalışmaları
taranarak, mevcut araştırmaların niceliği ve etnografik niteliğine dair analizler
yapılmaktadır. Çalışma, 2000’lerden itibaren artış göstermeye başlayan etnografik
medya araştırmalarının sadece yarıya yakının etnografik nitelikli saha araştırmaları
içerdiğini ortaya koymaktadır. Aynı zamanda, Türkiye’de medya etnografisi alanının
gelişimine dair tarihsel bir izlek sunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 42 Issue: 4 |