Bugünkü sistemimizde meslek yüksekokullarının konumu yeterince açık değildir. Bunun en önemli nedeni, bu okulların konum, rol ve işlevlerinin net bir şekilde belirlenmemiş olmasıdır. Meslek yüksekokulları genellikle sadece eğitim işlevi ile ele alınmaktadır. Oysa meslek yüksek okullarının üstlendiği başka toplumsal işlev ve sorumluluklar da bulunmaktadır. Özellikle taşrada yer alan meslek yüksekokulları, küçük yerleşim birimlerinin toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişimine önemli katkılar sağlayabilmektedir. Aynı zamanda diğer yerel güçlerle oluşturacağı işbirliği ve koordinasyonla, halkın aydınlatılmasına, yerel demokrasinin gelişmesine ve yerelleşmenin gerçekleştirilmesine önemli katkılarda bulunabilmektedir. Meslek yüksek okullarının sözünü ettiğimiz toplumsal işlevlerini yerine getirebilmesi için, iç ve dış çevresi ile planlı, sürekli ve sağlıklı iletişim kurması; saygın, güvenilir ve olumlu bir kurumsal imaj yaratması zorunludur. Çalışmamızda, meslek yüksekokullarının yaşamla buluşması ve toplumla bütünleşebilmesi sürecini ele aldık. Bu süreç içinde, iletişimin ve kurumsal imajın önemi üzerinde durduk. Bu bağlamda, Salihli Meslek Yüksekokulu’nun kurumsal imajının ortaya çıkarılmasına yönelik gerçekleştirdiğimiz alan araştırması sonuçlarına yer verdik.
Bugünkü sistemimizde meslek yüksekokullarının konumu yeterince açık değildir. Bunun en önemli nedeni, bu okulların konum, rol ve işlevlerinin net bir şekilde belirlenmemiş olmasıdır. Meslek yüksekokulları genellikle sadece eğitim işlevi ile ele alınmaktadır. Oysa meslek yüksek okullarının üstlendiği başka toplumsal işlev ve sorumluluklar da bulunmaktadır. Özellikle taşrada yer alan meslek yüksekokulları, küçük yerleşim birimlerinin toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişimine önemli katkılar sağlayabilmektedir. Aynı zamanda diğer yerel güçlerle oluşturacağı işbirliği ve koordinasyonla, halkın aydınlatılmasına, yerel demokrasinin gelişmesine ve yerelleşmenin gerçekleştirilmesine önemli katkılarda bulunabilmektedir. Meslek yüksek okullarının sözünü ettiğimiz toplumsal işlevlerini yerine getirebilmesi için, iç ve dış çevresi ile planlı, sürekli ve sağlıklı iletişim kurması; saygın, güvenilir ve olumlu bir kurumsal imaj yaratması zorunludur. Çalışmamızda, meslek yüksekokullarının yaşamla buluşması ve toplumla bütünleşebilmesi sürecini ele aldık. Bu süreç içinde, iletişimin ve kurumsal imajın önemi üzerinde durduk. Bu bağlamda, Salihli Meslek Yüksekokulu’nun kurumsal imajının ortaya çıkarılmasına yönelik gerçekleştirdiğimiz alan araştırması sonuçlarına yer verdik.
Other ID | JA53FP46TM |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Issue: 10 |