Yıl 2003, Cilt , Sayı 10, Sayfalar 1 - 16 2003-12-01

MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması
SOCIAL FUNCTION OF VOCATIONAL COLLEGES Institutional Image Survey of a Vocational College

FERLAL ÖRS [1]


Bugünkü sistemimizde meslek yüksekokullarının konumu yeterince açık değildir. Bunun en önemli nedeni, bu okulların konum, rol ve işlevlerinin net bir şekilde belirlenmemiş olmasıdır. Meslek yüksekokulları genellikle sadece eğitim işlevi ile ele alınmaktadır. Oysa meslek yüksek okullarının üstlendiği başka toplumsal işlev ve sorumluluklar da bulunmaktadır. Özellikle taşrada yer alan meslek yüksekokulları, küçük yerleşim birimlerinin toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişimine önemli katkılar sağlayabilmektedir. Aynı zamanda diğer yerel güçlerle oluşturacağı işbirliği ve koordinasyonla, halkın aydınlatılmasına, yerel demokrasinin gelişmesine ve yerelleşmenin gerçekleştirilmesine önemli katkılarda bulunabilmektedir. Meslek yüksek okullarının sözünü ettiğimiz toplumsal işlevlerini yerine getirebilmesi için, iç ve dış çevresi ile planlı, sürekli ve sağlıklı iletişim kurması; saygın, güvenilir ve olumlu bir kurumsal imaj yaratması zorunludur. Çalışmamızda, meslek yüksekokullarının yaşamla buluşması ve toplumla bütünleşebilmesi sürecini ele aldık. Bu süreç içinde, iletişimin ve kurumsal imajın önemi üzerinde durduk. Bu bağlamda, Salihli Meslek Yüksekokulu’nun kurumsal imajının ortaya çıkarılmasına yönelik gerçekleştirdiğimiz alan araştırması sonuçlarına yer verdik.
Bugünkü sistemimizde meslek yüksekokullarının konumu yeterince açık değildir. Bunun en önemli nedeni, bu okulların konum, rol ve işlevlerinin net bir şekilde belirlenmemiş olmasıdır. Meslek yüksekokulları genellikle sadece eğitim işlevi ile ele alınmaktadır. Oysa meslek yüksek okullarının üstlendiği başka toplumsal işlev ve sorumluluklar da bulunmaktadır. Özellikle taşrada yer alan meslek yüksekokulları, küçük yerleşim birimlerinin toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişimine önemli katkılar sağlayabilmektedir. Aynı zamanda diğer yerel güçlerle oluşturacağı işbirliği ve koordinasyonla, halkın aydınlatılmasına, yerel demokrasinin gelişmesine ve yerelleşmenin gerçekleştirilmesine önemli katkılarda bulunabilmektedir. Meslek yüksek okullarının sözünü ettiğimiz toplumsal işlevlerini yerine getirebilmesi için, iç ve dış çevresi ile planlı, sürekli ve sağlıklı iletişim kurması; saygın, güvenilir ve olumlu bir kurumsal imaj yaratması zorunludur. Çalışmamızda, meslek yüksekokullarının yaşamla buluşması ve toplumla bütünleşebilmesi sürecini ele aldık. Bu süreç içinde, iletişimin ve kurumsal imajın önemi üzerinde durduk. Bu bağlamda, Salihli Meslek Yüksekokulu’nun kurumsal imajının ortaya çıkarılmasına yönelik gerçekleştirdiğimiz alan araştırması sonuçlarına yer verdik.
Diğer ID JA53FP46TM
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: FERLAL ÖRS

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 1 Aralık 2003

Bibtex @ { musbed250416, journal = {Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {1302-7824}, address = {Muğla Üniversitesi Kötekli Kampüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü 48000 Muğla}, publisher = {Mugla Sitki Kocman University}, year = {2003}, volume = {}, pages = {1 - 16}, doi = {}, title = {MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması}, key = {cite}, author = {ÖRS, FERLAL} }
APA ÖRS, F . (2003). MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , (10) , 1-16 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/musbed/issue/23504/250416
MLA ÖRS, F . "MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması". Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2003 ): 1-16 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/musbed/issue/23504/250416>
Chicago ÖRS, F . "MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması". Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2003 ): 1-16
RIS TY - JOUR T1 - MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması AU - FERLAL ÖRS Y1 - 2003 PY - 2003 N1 - DO - T2 - Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 16 VL - IS - 10 SN - 1302-7824- M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması %A FERLAL ÖRS %T MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması %D 2003 %J Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1302-7824- %V %N 10 %R %U
ISNAD ÖRS, FERLAL . "MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması". Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / 10 (Aralık 2003): 1-16 .
AMA ÖRS F . MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması. İLKE. 2003; (10): 1-16.
Vancouver ÖRS F . MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2003; (10): 16-1.