BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması

Yıl 2003, Sayı: 10, 1 - 16, 01.12.2003

Öz

Bugünkü sistemimizde meslek yüksekokullarının konumu yeterince açık değildir. Bunun en önemli nedeni, bu okulların konum, rol ve işlevlerinin net bir şekilde belirlenmemiş olmasıdır. Meslek yüksekokulları genellikle sadece eğitim işlevi ile ele alınmaktadır. Oysa meslek yüksek okullarının üstlendiği başka toplumsal işlev ve sorumluluklar da bulunmaktadır. Özellikle taşrada yer alan meslek yüksekokulları, küçük yerleşim birimlerinin toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişimine önemli katkılar sağlayabilmektedir. Aynı zamanda diğer yerel güçlerle oluşturacağı işbirliği ve koordinasyonla, halkın aydınlatılmasına, yerel demokrasinin gelişmesine ve yerelleşmenin gerçekleştirilmesine önemli katkılarda bulunabilmektedir. Meslek yüksek okullarının sözünü ettiğimiz toplumsal işlevlerini yerine getirebilmesi için, iç ve dış çevresi ile planlı, sürekli ve sağlıklı iletişim kurması; saygın, güvenilir ve olumlu bir kurumsal imaj yaratması zorunludur. Çalışmamızda, meslek yüksekokullarının yaşamla buluşması ve toplumla bütünleşebilmesi sürecini ele aldık. Bu süreç içinde, iletişimin ve kurumsal imajın önemi üzerinde durduk. Bu bağlamda, Salihli Meslek Yüksekokulu’nun kurumsal imajının ortaya çıkarılmasına yönelik gerçekleştirdiğimiz alan araştırması sonuçlarına yer verdik.

SOCIAL FUNCTION OF VOCATIONAL COLLEGES Institutional Image Survey of a Vocational College

Yıl 2003, Sayı: 10, 1 - 16, 01.12.2003

Öz

Bugünkü sistemimizde meslek yüksekokullarının konumu yeterince açık değildir. Bunun en önemli nedeni, bu okulların konum, rol ve işlevlerinin net bir şekilde belirlenmemiş olmasıdır. Meslek yüksekokulları genellikle sadece eğitim işlevi ile ele alınmaktadır. Oysa meslek yüksek okullarının üstlendiği başka toplumsal işlev ve sorumluluklar da bulunmaktadır. Özellikle taşrada yer alan meslek yüksekokulları, küçük yerleşim birimlerinin toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişimine önemli katkılar sağlayabilmektedir. Aynı zamanda diğer yerel güçlerle oluşturacağı işbirliği ve koordinasyonla, halkın aydınlatılmasına, yerel demokrasinin gelişmesine ve yerelleşmenin gerçekleştirilmesine önemli katkılarda bulunabilmektedir. Meslek yüksek okullarının sözünü ettiğimiz toplumsal işlevlerini yerine getirebilmesi için, iç ve dış çevresi ile planlı, sürekli ve sağlıklı iletişim kurması; saygın, güvenilir ve olumlu bir kurumsal imaj yaratması zorunludur. Çalışmamızda, meslek yüksekokullarının yaşamla buluşması ve toplumla bütünleşebilmesi sürecini ele aldık. Bu süreç içinde, iletişimin ve kurumsal imajın önemi üzerinde durduk. Bu bağlamda, Salihli Meslek Yüksekokulu’nun kurumsal imajının ortaya çıkarılmasına yönelik gerçekleştirdiğimiz alan araştırması sonuçlarına yer verdik.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53FP46TM
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferlal Örs Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Örs, F. (2003). MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(10), 1-16.
AMA Örs F. MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması. İLKE. Aralık 2003;(10):1-16.
Chicago Örs, Ferlal. “MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 10 (Aralık 2003): 1-16.
EndNote Örs F (01 Aralık 2003) MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10 1–16.
IEEE F. Örs, “MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması”, İLKE, sy. 10, ss. 1–16, Aralık 2003.
ISNAD Örs, Ferlal. “MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10 (Aralık 2003), 1-16.
JAMA Örs F. MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması. İLKE. 2003;:1–16.
MLA Örs, Ferlal. “MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 10, 2003, ss. 1-16.
Vancouver Örs F. MESLEK YÜKSEKOKULLARININ TOPLUMSAL İŞLEVİ Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması. İLKE. 2003(10):1-16.