Öğrencinin akademik başarısı açısından öğrenmeyi planlama, düzenleme ve bilgiye anlam kazandırmada kullandığı bilişsel stratejiler ile zaman ve çabasını kontrol etmedeki yeterliliğinin önemi çeşitli çalışmalarda vurgulanmıştır. Ancak bu bilgilerin, bireyin strateji kullanımının yararına inanmaması ve kendi öğrenmesinin sorumluluğunu üstlenmemesi durumunda yetersiz kalacağı yine çeşitli çalışmalarda ortaya konmuştur. Öğrencinin aktif öğrenme stratejilerini kullanmasını etkileyebilecek motivasyonel bileşenlerinin incelenmesi bu açıdan önem taşımaktadır. Özellikle görevi öğretmek olan öğretmen adaylarının, kendi öğrenme süreçlerinde, öğrenmeye ilişkin inançları ve strateji kullanım düzeylerinin incelenmesi önemlidir. Bu çalışmada, öğretmen adaylarının kendi öğrenmeleri ile ilgili yeterliliklerini değerlendirmeleri amacıyla hazırlanan bir ölçek yoluyla veri toplanmıştır. Verilerin analizinde, farklı bölümlerde ve sınıf düzeylerinde okumakta olan öğretmen adaylarının öğrenmelerini düzenleme ve denetlemede uyguladıkları stratejiler ile öğrenmeye ilişkin motivasyonel yaklaşımlarını oluşturan bileşenler arasındaki ilişkinin niteliği analiz edilmiştir.Bulgular, öğretmen adaylarının eğitiminde, öğretme becerisinde yeterlilik kazandırma kadar, öğrenmeye ilişkin beceri ve istekliliğin geliştirilmesinin de gerekli olduğunu ortaya koymaktadır.
Metacognitive strategies for planning, monitoring and modifiyng learning, also management and control of effort has been proposed as an important component of students' learning and academic performance. However, knowledge of metecognitive strategies is usually not enough to increase student achievement. Studies also show that, students must believe the effect of using strategies and be motivated to do so. There is evidence suggesting that, students' perceptions of the classroom and their individual motivational orientation and beliefs are related with their cognitive engagement and classroom performance. Examining the effect of motivational components, especially in relation with pre-service teachers evaluation of their own learning is importanat in this aspect. The purpose of this study is to examine and clarify the empirical relations between the motivational and self-regulated learning components of preservice teachers A questionaire consisting of five subscales is used to collect data. The results demonstrate that, developing effective usage of learning strategies and increasing the motivation to learn is as necessary as teaching skills for preservice teachers.
Other ID | JA53GY48JR |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Issue: 8 |