Demokratik yönetim, demokratik yaşama yönelik artan talepler ve bu taleplerin ortaya çıkardığı değişen vatandaşlık algıları, sosyal bilimlerde son dönemlerde önemli tartışma alanlarından birisini oluşturmaktadır. Aktif yurttaşlık söylemiyle ortaya çıkan bu tartışmalar daha çok katılım, sivil toplum ve çoğulculuk kavramları ekseninde sürdürülmektedir. 2007 yılında Muğla-Akyaka Beldesinde gerçekleştirilen Birleşmiş Milletler Kalkınma Fonu, Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi, Vatandaş Memnuniyet Anketi verilerinden elde edilen sonuçlar üzerine kurgulanan araştırmada, vatandaşlara belediyenin hizmetlerini ve hizmet kalitesini; sorumluluk alanlarını sorgulatarak, beklentilerini saptamaya çalışırken belediye vatandaş ilişkisine daha demokratik bir yaklaşım getirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma, Akyaka Belediyesi sınırları içinde yaşayan vatandaşların Belediyenin hizmetlerinden memnuniyetini ölçmek ve sorunlarını saptamak amacıyla, Yerel Yönetimlere Destek Reformu çerçevesinde Akyaka’da Nisan ile Haziran 2007 Tarihlerinde gerçekleştirilen Vatandaş Memnuniyet Anketinin verilerinden yola çıkılarak hazırlanmıştır.
In recent years, democratic governance, demands for a democratic lifestyle and changing perceptions of citizenship derived from these demands, constitute the most significant areas of debate in social sciences. Emerging around the axis of active citizenship, these debates mainly correspond with concepts of “participation”, “civil society” and “plurality”. This study was based upon data from the United Nations Development Programme, the Support for Local Administration Reform Project and a Citizen Satisfaction Survey all carried out in the Municipality of Akyaka in 2007. By gauging Citizens’ opinions on the responsibilities and the quality of service of the Municipality, this study aims to democratize the relationship between the Municipality and its Citizens by determining the mutual responsibilities of each. The Study was formulated upon the data gathered from the Citizen Satisfaction Survey, within the scope of the Support for Local Administration Reform Project, carried out between April and June 2007, to determine the level of satisfaction and problems of citizens from services provided by the Municipality of Akyaka
Other ID | JA52ZB23YV |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 21 |