BibTex RIS Cite

Yoğun Bakım Servislerinde Çalışan Hemşirelere Uygulanan Sorun Çözme Eğitiminin Hemşirelerin Sorun Çözme Becerilerine Etkisi

Year 2015, Volume: 2 Issue: 3, 12 - 17, 01.12.2015

Abstract

Çalışma yoğun bakım servislerinde çalışan hemşirelere uygulanan sorun çözme eğitiminin hemşirelerin sorun çözme becerilerine etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarını içine alan, ön-test ve son-test ölçümlü deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini bir eğitim araştırma hastanesinin yoğun bakım servislerinde çalışan 84 hemşire, örneklemini ise 63 hemşire oluşturmuş olup, 32’si deney 31’i ise kontrol grubuna alınmıştır. Araştırmada Tanımlayıcı Anket Formu, Problem Çözme Envanteri (PÇE) kullanılmıştır. Deney grubuna, sekiz seanslık, birebir görüşme şeklinde, 20-30 dakika sorun çözme eğitimi verilmiş, kontrol grubuna hiçbir işlem yapılmamıştır. Eğitim bitiminde ve üç ay sonra her iki gruba ölçekler tekrar uygulanmış, istatistiksel değerlendirmede Ki-kare, Student t, ANOVA, Least Significant Difference (LSD) testi kullanılmıştır. Deney grubundaki hemşirelerin, kontrol grubuna göre, eğitim sonrasında ve 3 ay sonrasında, PÇE alt boyutlarından sorun çözme yeteneğine güven, yaklaşma-kaçınma, kişisel kontrol ve toplam puan ortalamasının azaldığı saptanmıştır. Sonuçlar istatistiksel açıdan anlamlıdır, hemşirelere verilen sorun çözme eğitiminin, hemşirelerin sorun çözme becerilerini geliştirmede etkili olduğu belirlenmiştir.

The Effectiveness of Problem Solving Training on Their Problem Solving Skills to Nurses Who Work at Intensive Care Units

Year 2015, Volume: 2 Issue: 3, 12 - 17, 01.12.2015

Abstract

This experimental study was applied to intensive care unit nurses for the purpose of evaluating the effect of problem solving training on their Problem Solving Skills. Universe of the study was consisted of 63 nurses who work at intensive care units of a research-education hospital. Information Form and Problem Solving Inventory were distributed to volunteers (32 nurses for experimental group and 31 nurses for control group). A training program which consisted of eight sessions, durations of each were about 20-30 minutes, was applied to each nurse of experimental group individually. On the other hand, control group was not subjected to any training. Scales were again filled immediately after the training ended and three months after the training ended both groups. In evaluation of the data chi-square, student-t, ANOVA and Least Significant Difference was used. It was determined that in nurses of experimental group according to nurses of the control groups both immediately after the training ended and three months after the training ended decreased mean score of total and sub-dimensions of Problem Solving Inventory. Results were statistically significant. Our findings indicated that problem solving training applied to nurses was affect at development of problem solving skills

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA67AF62JA
Journal Section Original Article
Authors

Havva Akpınar This is me

Gül Ünsal Barlas This is me

Publication Date December 1, 2015
Submission Date December 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Akpınar, H., & Barlas, G. Ü. (2015). Yoğun Bakım Servislerinde Çalışan Hemşirelere Uygulanan Sorun Çözme Eğitiminin Hemşirelerin Sorun Çözme Becerilerine Etkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi, 2(3), 12-17.
AMA Akpınar H, Barlas GÜ. Yoğun Bakım Servislerinde Çalışan Hemşirelere Uygulanan Sorun Çözme Eğitiminin Hemşirelerin Sorun Çözme Becerilerine Etkisi. MMJ. December 2015;2(3):12-17.
Chicago Akpınar, Havva, and Gül Ünsal Barlas. “Yoğun Bakım Servislerinde Çalışan Hemşirelere Uygulanan Sorun Çözme Eğitiminin Hemşirelerin Sorun Çözme Becerilerine Etkisi”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi 2, no. 3 (December 2015): 12-17.
EndNote Akpınar H, Barlas GÜ (December 1, 2015) Yoğun Bakım Servislerinde Çalışan Hemşirelere Uygulanan Sorun Çözme Eğitiminin Hemşirelerin Sorun Çözme Becerilerine Etkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi 2 3 12–17.
IEEE H. Akpınar and G. Ü. Barlas, “Yoğun Bakım Servislerinde Çalışan Hemşirelere Uygulanan Sorun Çözme Eğitiminin Hemşirelerin Sorun Çözme Becerilerine Etkisi”, MMJ, vol. 2, no. 3, pp. 12–17, 2015.
ISNAD Akpınar, Havva - Barlas, Gül Ünsal. “Yoğun Bakım Servislerinde Çalışan Hemşirelere Uygulanan Sorun Çözme Eğitiminin Hemşirelerin Sorun Çözme Becerilerine Etkisi”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi 2/3 (December 2015), 12-17.
JAMA Akpınar H, Barlas GÜ. Yoğun Bakım Servislerinde Çalışan Hemşirelere Uygulanan Sorun Çözme Eğitiminin Hemşirelerin Sorun Çözme Becerilerine Etkisi. MMJ. 2015;2:12–17.
MLA Akpınar, Havva and Gül Ünsal Barlas. “Yoğun Bakım Servislerinde Çalışan Hemşirelere Uygulanan Sorun Çözme Eğitiminin Hemşirelerin Sorun Çözme Becerilerine Etkisi”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Dergisi, vol. 2, no. 3, 2015, pp. 12-17.
Vancouver Akpınar H, Barlas GÜ. Yoğun Bakım Servislerinde Çalışan Hemşirelere Uygulanan Sorun Çözme Eğitiminin Hemşirelerin Sorun Çözme Becerilerine Etkisi. MMJ. 2015;2(3):12-7.