İstatistik kaygısı, özellikle kanıta dayalı karar vermenin kritik olduğu sağlık bilimleri alanında, akademik ve profesyonel gelişim açısından önemli bir engeldir. Bu çalışma, “Uygulamalı Temel Düzey Biyoistatistik Kursu”nun tıpta uzmanlık öğrencilerinde istatistik kaygısını azaltmadaki etkisini araştırmaktadır. Çalışmaya, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde üç günlük kursa katılan 16 tıpta uzmanlık öğrencisi dahil edilmiştir. Kurs öncesi ve sonrası veriler, endişe, kaçınma ve duygusallık boyutlarını içeren 17 maddelik İstatistik Kaygısı Ölçeği kullanılarak toplanmış ve analiz edilmiştir. Normallik varsayımlarına bağlı olarak parametrik ya da parametrik olmayan testler uygulanmış, iç tutarlılık Cronbach’ın alfa katsayısı ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar, kurs sonrası istatistik kaygı düzeylerinde anlamlı bir düşüş olduğunu göstermiştir (p<0.001). İstatistik Kaygısı Ölçeği’nin tüm boyutlarında (endişe, kaçınma ve duygusallık) puanların azaldığı belirlenmiş ve uygulamalı eğitimin etkinliği kanıtlanmıştır. İç tutarlılığın tüm boyutlarda artması, katılımcıların kavrayış ve güven düzeylerinin yükseldiğini göstermektedir. Bu çalışma, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nde sunulan uygulamalı Biyoistatistik kursunun istatistik kaygısını azaltmadaki etkisini vurgulamaktadır. Teorik istatistik ile bilgisayar uygulamalarının entegrasyonu, çalışma grubunun istatistiksel gereklilikleri karşılamaya yönelik bilişsel ve duygusal hazırlığını artırmıştır.
Statistics anxiety is a significant academic and professional development barrier, particularly in health sciences, where statistical competency is critical for evidence-based decision-making. This study examines the effects of the “Applied Basic Level Biostatistics Course” on reducing statistics anxiety among postgraduate medical specialty students. The study included 16 medical specialty students at Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Medicine who participated in a three-day course. Pre- and post-course data were collected and analysed using the Statistical Anxiety Scale with 17 items across worry, avoidance, and emotionality factors. Parametric or non-parametric tests were employed based on normality assumptions, and internal consistency was measured using Cronbach's alpha coefficient. Results revealed a significant decrease in statistics anxiety levels post-course (p<0.001). Scores across all Statistical Anxiety Scale factors (worry, avoidance, and emotionality) were reduced, demonstrating the effectiveness of hands-on training. Internal consistency improved across all factors, suggesting enhanced participant comprehension and confidence. The study highlights the impact of the applied Biostatistics course offered at Muğla Sıtkı Koçman University on reducing statistics anxiety. The integration of theoretical statistics with computer applications has enhanced the cognitive and emotional readiness of the study group to meet statistical requirements.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences (Other) |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | August 28, 2025 |
Submission Date | January 30, 2025 |
Acceptance Date | April 1, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 12 Issue: 2 |