BibTex RIS Cite

Question Posed by Students Pertaining Interpretation Lectures in Ottoman Anatolia Example of the Interpretation of Part of Amme

Year 2016, , 243 - 250, 31.12.2016
https://doi.org/10.30523/mutefekkir.284504

Abstract

In this study, with respect to the text, namely “Tefsîr-u cuz-i ʻamme min halakâti’t-tefsîr fî Anadol el-kurûni’l-vustâ (The Interpretation of Part of Amme in the Lectures Given in Medieval Anatolia)”, questions reflecting students’ interests and tendencies in interpretation lectures given in Medieval Anatolia are analyzed to create data for contemporary religious education and Quran studies.

References

  • Beyhâkî, Ahmed b. Hüseyn, el-Esmâ ve’s-Sıfât, thk. Abdullah b. Muhammed el-Hâşidî, Mektebetu’s-Suday, 1. Baskı, 1993.

Osmanlı Anadolu’sunda Tefsir Derslerinde Öğrenci Soruları Amme Cüzü Tefsîri Örneği

Year 2016, , 243 - 250, 31.12.2016
https://doi.org/10.30523/mutefekkir.284504

Abstract

Bu araştırmada, “Tefsîr-u cüz-i ʻamme min halakâti’t-tefsîr fî Anadol el-kurûni’l-vüstâ (Ortaçağ Anadolu’su Tefsir Derslerinde Amme Cüzü Tefsiri)” adıyla tahkik edilen yazma eserden hareketle ortaçağ Anadolu’su tefsir derslerinde öğrencilerin ilgi ve eğilimlerini yansıtan sorular, günümüz din eğitimi ve Kur’ân’a bakış çalışmalarına veri oluşturmak amacıyla incelenmiştir.

References

  • Beyhâkî, Ahmed b. Hüseyn, el-Esmâ ve’s-Sıfât, thk. Abdullah b. Muhammed el-Hâşidî, Mektebetu’s-Suday, 1. Baskı, 1993.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Notu
Authors

İsmail Bayer

Publication Date December 31, 2016
Submission Date October 26, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

ISNAD Bayer, İsmail. “Osmanlı Anadolu’sunda Tefsir Derslerinde Öğrenci Soruları Amme Cüzü Tefsîri Örneği”. Mütefekkir 3/6 (December 2016), 243-250. https://doi.org/10.30523/mutefekkir.284504.

Aksaray Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi dergisi Mütefekkir, her yılın 15 Haziran ve 15 Aralık tarihlerinde olmak üzere basılı ve online olarak yayınlanan, uluslararası akademik ve hakemli bir dergidir.