Amaç: Araştırma, travayda gebelere uygulanan ağrıyla
doğal baş etme yöntemlerinden gevşeme, pozisyon değişikliği ve solunum
egzersizinin ağrı anksiyetesi üzerindeki etkisini değerlendirmek amacıyla
deneysel olarak yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma deneysel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. 30 kontrol ve 30 deney olmak üzere 60 gebe
ile çalışılmıştır. Doğum eyleminin başında (latent faz) deney ve kontrol her
iki gruba alınan gebelerle birebir görüşülerek tanıtıcı bilgi formu ve durumluk
anksiyete ölçeği uygulanmıştır. Deney grubunda yer alan gebelere doğum eylemi
ve solunum teknikleri hakkında eğitim verilmiştir. Solunum ve pozisyon
değişikliği yapması ve gevşemesi konusunda gebeler desteklenmiştir. Latent faz
bitmeden deney grubu gebelere durumluk anksiyete ölçeği tekrar uygulanmıştır.
Kontrol grubundaki gebeler doğumhanede yapılan rutin işlemler dahilindeki
izleme bırakılmıştır.
Bulgular: Araştırma sonucunda verilen
eğitimin etkinliği değerlendirilmiştir. Gebelere uygulanan ağrı hafifletme
yöntemlerinin gebelerin durumluk kaygı düzeyini düşürdüğü saptanmıştır. Doğum
ağrısını hafifletmek amacıyla solunum egzersizi, gevşeme ve pozisyon
değişikliği gibi yöntemleri kapsayan girişimlerden önce gebelerin kaygı puan
ortalamasının 59.37 iken, eğitim sonrası
35.70'e düştüğü belirlenmiş, aradaki fark istatistiksel olarak anlamlı
bulunmuştur (p<0.005).
Sonuç: Bu yöntemlerle ebelerin, doğuma
hazırlıkları yetersiz olan gebelerin travaydaki kaygılarını azaltabileceği
görülmüştür. Gebelerin doğum konusunda bilgi almaları ve bilgi alınan sağlık
personelinin kaygı düzeyleri üzerine etkili olduğu görülmüştür (p<0.05).
Purpose: The research has been done experimentally with the aim of evaluating the
impact of natural pain control methods, such as relaxing, changing position and
breathing technics on the pain anxiety, used on mothers who give birth.
Materials and Methods: The
research was designed as an experimentally study. 60 pregnant women were studied by 30 being experiment and 30 being
control groups. . At the beginning of the labor (latent phase) informative
knowledge form and anxiety inventory were applied to one by one conservation
with the pregnant women in experiment and control groups. To the pregnant women
in experiment group education on labor and breathing technics were given during
the labor. Pregnant women were supported for the application of breathing,
changing of position and relaxing. Anxiety inventory were applied again to
pregnant women in experiment group
before end of the latent phase. The pregnant women in the control group were
observed in the routine of the hospital and supportive midwifery care.
Results: At the end of the research, effectiveness of
the training were evaluated. Methods which applied to pregnant women to
alleviate labor pain has been found to reduce levels of anxiety. It is
determined that while anxiety point average was 59.37 before the natural pain
control methods such as breathing technics, relaxing and changing of position
are applied in order to decrease labour pain of women who has taken part in the
research, anxiety point average has fallen to 35,70 after using the methods and the difference is
found meaningful statistically (p<0.005).
Conclusions: According to these results, it is designated
that in the event of pregnants' preparations being insufficient, the midwife
who help labour, can decrease pregnants anxiety by using these natural pain
control methods. It has seen that pregnants' getting information about giving
birth and the staff that they get information from have impact on the anxiety
levels (p>0.05).
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 17, 2018 |
Submission Date | June 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin