Amaç: Bu çalışma,
sağlık yüksekokulunda öğrenim gören hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin bitkisel
ürünlerin akılcı kullanımı hakkındaki bilgilerinin ne düzeyde olduğunu ve bilgi
düzeyleri üzerinde etkili olan değişkenleri belirlemek için planlanmıştır.
Gereç ve
Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı desendeki bu çalışmada evreni Ocak-Şubat
2017 tarihleri arasında Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Bucak Sağlık
Yüksekokulunun hemşirelik birinci sınıfında öğrenim gören tüm öğrenciler (117
öğrenci), örneklemi ise 114 öğrenci oluşturmuştur. Evrenin %97,4’üne ulaşılmıştır. Verilerin toplanmasında
araştırmacının literatür inceleyerek geliştirdiği 35 soruluk anket formu kullanılmış
olup, analizler yüzdelik dağılımlar ve ki-kare testi ile yapılmıştır.
Bulgular: Çalışmada yer
alan öğrencilerin yaş ortalamaları 19.22±1.40 olup büyük çoğunluğu kızdır. Öğrencilerin
tamamının bitkisel ürünleri kullandıkları, %81.6’sının nezle/grip rahatsızlıklarında
uyguladıkları, %89,5’inin çay olarak tükettikleri, %93.9’unun nane bitkisini
kullandıkları, %70.2’sinin yarar gördükleri ve sadece %7.0’ının bitkisel ürünlerin
akılcı kullanımı hakkında bilgisinin olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin bitkisel ürünlerin akılcı kullanımıyla
ilgili bilgi düzeyleri ile ailenin gelir düzeyi, bitkilerin saklanma koşulları,
botanik ismini bilme durumu ve yarar görme durumları arasında istatistiksel
olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p< 0,05).
Sonuç: Öğrencilerin
bitkisel ürünlerin akılcı kullanımı hakkında bilgilerinin yetersiz olduğu
görülmüştür. Bu eksikliğin giderilmesi için eğitim hayatları içerisine bitkisel
tedavi yöntemleri hakkında derslerin yer alması önerilmektedir.
Aim: This study was planned to determine nursing first year students at school of health knowledge levels of about rational use of herbal products and the variables that have an effect on the knowledge levels.
Methods: This descriptive-correlational study was conducted in Burdur Mehmet Akif Ersoy University Bucak School of Health between January and February 2017. The universe was composed of all students (117 students) studying and sample consists of 114 first year students’. 97.4% of the universe has been reached. The data were collected using a 35-question questionnaire forms created and the literature was examined by the researcher. Analyzes were done with percentage distributions and chi-square test.
Results: The average age of the students in the study was 19.22±1.40 and the majority of them were females. It was determined that all students used herbal products, 81.6% applied to flu/cold disorders, 89.5% consumed as tea, 93.9% used mint plants, 70.2% benefited and only 7.0% had knowledge about the rational use of herbal products. A statistically significant difference was found between students' knowledge level about rational use of herbal products, income level of family, hiding conditions of plants, knowing botanical name and benefit status (p<0,05).
Conclusion: It was seen that students' knowledge about rational use of herbal products is insufficient. It may be suggested that lessons on herbal treatment methods should be included in their educational lives to overcome this deficiency.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 22, 2020 |
Submission Date | December 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin