BibTex RIS Cite

Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri ile İlgili Bilgi ve Tutumları

Year 2013, Lokman Hekim Journal 2013; Supplement, 62 - 63, 01.09.2013

Abstract

Giriş: Bu çalışmanın amacı Celal Bayar Üniversitesi Tıp Fakültesi klinik öncesi öğrencileri arasında tamamlayıcı ve alternatif tıbba ait bilgi ve tutumlarını tespit etmek ve bunu etkileyen faktörleri ortaya çıkarmaktır. Böylece giderek bilimsel platformlarda tartışılan tamamlayıcı ve alternatif tıp konularının öğrenciler açısından önemi ve müfredatta yer almasının gerekliliği konularında bilgi birikimine katkıda bulunmuş olacaktır. Yöntem: 2012–13 eğitim döneminde tıp fakültesinde dönem 1, 2 ve 3 öğrencileri arasında Ocak–Mart aylarında yapılan kesitsel bir çalışmadır. Literatürden faydalanarak hazırlanan anketimiz tamamlayıcı ve alternatif tıp hakkında bilgi sahibi olma, tutum ve yaklaşım konularını içeren üç bölümden oluşmaktadır. Çalışma öncesinde 30 kişilik bir grup üzerinde pilot çalışma yapılarak anket formlarında gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Oluşturulan anket formları gönüllü katılımcı öğrencilere dağıtılmış ve 48 saat sonra geri toplanmıştır. Araştırma evreni 475 kişiden oluşmakta olup, 325 öğrenci ankete katılmaya gönüllü olmuştur. Bulgular: 129 erkek 196 kadından oluşan katılımcılar arasında tamamlayıcı ve alternatif tıp konusunda en fazla bilinen yöntemler olarak masaj (% 88,3) ve bitkisel tedavi (% 84,4) öne çıkmaktadır. Öğrenciler arasında en sık kullanılan yöntemler olarak % 54,8 oranında bitkisel tedavi ve % 51,1 oranında spirituality-dua yer almaktadır. Katılımcıların % 62,5’u bitkisel tedavi, % 61,2’si de hipnoz konusunda eğitim almak istediklerini belirtmişlerdir. Tartışma ve Sonuç: Öğrencilerin tamamlayıcı ve alternatif tıp yöntemlerine karşı ilgili oldukları, bilgi ve deneyimlerinin yetersiz olduğu ve bu konuda fakülte eğitim müfredatında konu ile ilgili ders konulmasını istedikleri tespit edilmiştir

The Knowledge and Attitudes of the Medical School Students on the Methods of Alternative and Complementary Medicine

Year 2013, Lokman Hekim Journal 2013; Supplement, 62 - 63, 01.09.2013

Abstract

Introduction: The aim of this study is to detect knowledge and attitudes of the complementary and alternative medicine of the among the Celal Bayar University, Faculty of Medicine pre-clinical students and to reveal the factors that affect it. By this way, it will be contributed to the accumulation of knowledge of the students, importance and necessity of the inclusion of the curriculum, and complementary and alternative medicine topics which are increasingly discussed in scientific platforms. Method: This is a cross-sectional study which is done with the students in medical school in the periods between 1, 2 and 3, in January - March in 2012-13 academic years. The questionnaire of which has been prepared with the advantage of literature is consists of three parts including issues of information about complementary and alternative medicine, attitude and approach. Before the study, a pilot study was conducted on a group of 30 people and then the necessary correction has been done on the polls forms. The generated questionnaire forms were distributed to the participating volunteer students and collected 48 hours after the back. Research the scope is composed of 475 members and 325 students volunteered to participate in the survey. Results: For the most well-known methods of the complementary and alternative medicine stands out as massage (88.3%) and herbal medicine (84.4%) among the participants of 129 men and 196 women. The most commonly used methods among students are, 54.8% of herbal treatment and the 51.1% of spirituality-dua. 62.5% of the participants stated that they want to take the training about herbal treatment and 61.2% in hypnosis. Discussion and Consequence: After the study, it has been detected that the students are interested in about the complementary and alternative medicine methods and are inadequate knowledge and experience, so they want to place course curriculum about these, from the faculty

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Selim Altan

Süheyla Rahman

Sırrı Çam

Publication Date September 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Lokman Hekim Journal 2013; Supplement

Cite

APA Altan, S., Rahman, S., & Çam, S. (2013). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri ile İlgili Bilgi ve Tutumları. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi62-63.
AMA Altan S, Rahman S, Çam S. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri ile İlgili Bilgi ve Tutumları. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. Published online September 1, 2013:62-63.
Chicago Altan, Selim, Süheyla Rahman, and Sırrı Çam. “Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri Ile İlgili Bilgi Ve Tutumları”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi, September (September 2013), 62-63.
EndNote Altan S, Rahman S, Çam S (September 1, 2013) Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri ile İlgili Bilgi ve Tutumları. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi 62–63.
IEEE S. Altan, S. Rahman, and S. Çam, “Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri ile İlgili Bilgi ve Tutumları”, Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, pp. 62–63, September 2013.
ISNAD Altan, Selim et al. “Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri Ile İlgili Bilgi Ve Tutumları”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. September 2013. 62-63.
JAMA Altan S, Rahman S, Çam S. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri ile İlgili Bilgi ve Tutumları. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2013;:62–63.
MLA Altan, Selim et al. “Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif Ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri Ile İlgili Bilgi Ve Tutumları”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi, 2013, pp. 62-63.
Vancouver Altan S, Rahman S, Çam S. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri ile İlgili Bilgi ve Tutumları. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2013:62-3.

                                                                                                                                  Creative Commons Lisansı                        
                                                                  This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

  

                                    Periodical scientific publication of Mersin University School of Medicine. Can not be cited without referenceResponsibility of the articles belong to the authors

  Cover

Ayşegül Tuğuz

from composition of İlter Uzel named Dioscorides and his Student

Address

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü

Yenişehir / Mersin