Amaç: Bu çalışma, bir sağlık bilimleri fakültesinin ebelik bölümü öğrencilerinin dismenore sorununu ve etkileyen faktörleri incelemek amacı ile yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipteki araştırmanın evreni, bir sağlık bilimleri fakültesi ebelik bölümünde öğrenim gören öğrenciden (N=420), örneklemi ise 368 öğrenciden meydana geldi. Veriler; Öğrenci Bilgi Formu (ÖBF) ve Dismenore Etkilenmişlik Ölçeği (DEÖ) ile toplandı. Veriler; yüzdelik dağılım, ortalama, student t testi, tek yönlü ANOVA, Tukey HSD ve Pearson korelasyon kullanılarak değerlendirildi.
Bulgular: Öğrencilerin DEÖ puanlarının ortalaması 29,04 (SD=15,96) olarak bulundu. Medeni durum, stres verici yakın ilişkiler, sosyal destek yokluğu, yakın çevrede dismenoresi olan kişinin varlığı, siklus süresi değişkenlerinin dismenorede etkili olduğu saptandı. Öğrencilerin, dismenore sırasında en sık yakındıkları şikayetlerin; alt karın bölgesinde kramp (%85,1), sinirlilik (%61,4), yorgunluk (%54,9) ve sırt ağrısı (%51,6) olduğu belirlendi. Dismenore sırasında ağrıyı azaltmak için; karın bölgesine sıcak uygulama (%65,5) ve masaj yaptıkları (%58,2) ayrıca ağrı kesici kullandıkları (%49,7) belirlendi. Sonuç: Araştırma kapsamındaki öğrencilerde DEÖ’ye göre dismenore yüksek düzeyde bulunmuştur. Medeni durum, stres veren yakın ilişkiler, sosyal destek yokluğu, yakın çevrede dismenoreli kişi varlığı ve siklüs süresi dismenoreyi etkilemektedir. Dismenore sırasında en sık yakınılan şikayet ise alt karın bölgesinde kramptır.
Yok
Yok
Çalışmaya katılan tüm gönüllülere teşekkür ederim.
Aim: This study, was carried out to examine the dysmenorrhea problem of midwifery students of a health sciences faculty and the factors affecting it.
Materials and Methods: The population of the descriptive and relationship-seeking study consisted of students (N=420) studying in the midwifery department of a health sciences faculty, and the sample consisted of 368 students. Data; It was collected with the Student Information Form (SDF) and the Dysmenorrhea Affective Scale (DAS). Data; percentile distribution, mean, student t-test, one-way ANOVA, Tukey HSD, and Pearson correlation were evaluated.
Results: The average of the students' DAS scores was found to be 129.04 (SD=15.96). Marital status, stressful close relationships, lack of social support, presence of a person with dysmenorrhea in the immediate environment, and cycle duration variables were found to be effective in dysmenorrhea. The most common complaints of students during dysmenorrhea are; cramps in the lower abdomen (85.1%), nervousness (61.4%), fatigue (54.9%), and back pain (51.6%) were determined. To reduce pain during dysmenorrhea; It was determined that they applied heat to the abdomen (65.5%) and massaged (58.2%) and also used painkillers (49.7%).
Conclusion: Dysmenorrhea was found to be higher in the students within the scope of the study, according to the DAS. Marital status, stressful close relationships, lack of social support, presence of people with dysmenorrhea in the immediate environment, and cycle duration affect dysmenorrhea. The most common complaint during dysmenorrhea is cramping in the lower abdomen.
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | Yok |
Early Pub Date | January 26, 2023 |
Publication Date | January 27, 2023 |
Submission Date | August 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Periodical scientific publication of Mersin University School of Medicine. Can not be cited without reference. Responsibility of the articles belong to the authors
Ayşegül Tuğuz
from composition of İlter Uzel named “Dioscorides and his Student
Address
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir / Mersin