Research Article
BibTex RIS Cite

VUK-TFRS GEÇİŞ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTELERDE DENETİM EĞİTİM VE ÖĞRETİM DÖNGÜSÜ ÖNERİSİ VE WEB TABANLI BİR YAZILIM İLE DENETİM UYGULAMASI

Year 2012, Volume: 5 Issue: 2, 55 - 84, 01.07.2012

Abstract

13 Ocak 2011 tarihinde yayınlanan 6102 sayılı TTK ’nun Ülkemizde 01 Temmuz
2012 tarihi itibariyle yürürlüğe girmesi ve 01 Ocak 2013 tarihi itibariyle
muhasebe uygulamalarının başlaması öncesinde, üniversitelerde Denetim
Eğitim ve Öğretim döngüsünün revize edilmesine olan ihtiyaç aşikârdır.
Bu bağlamda, VUK-TFRS geçiş süreci ve devamında hâlihazırda VUK esaslı
olan eğitim ve öğretim sürecinin ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeylerde
uluslararası finansal raporlama standartlarına entegre TFRS esaslı denetim
sistemine dönüşümü sağlayacak bir eğitim ve öğretim döngüsünün kurulması
ve içeriklerinin belirlenmesi ile web tabanlı bir yazılım olan MOMTOS
Denetim modülü ile iç kontrol, iç denetim ve bağımsız denetim uygulanması
çalışmanın ana konusunu oluşturmaktadır.
Geçiş süreci itibariyle VUK ve TFRS esaslı bir Eğitim ve Öğretim döngüsü
denetim raporunun hazırlanması ve kamu denetim sürecine ulaşması göz
önüne alındığında önümüzdeki beş yıl için ihtiyacı karşılayacak şekilde tasarlanmıştır.
VUK uygulamalarının TFRS’ na yakınlaşması ile geçiş sürecini takip eden
dönem için ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeylerde Denetim Eğitim ve
Öğretim döngüsü süreklilik sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Son olarak biiek mahiyetinde MOMTOS (MUMEYEK Online Mali Tablo Oluşturma Sistemi)
aracılığı ile bir işletme için İç Kontrol, İç Denetim ve Bağımsız Denetim
similasyonu yapılacaktır.

References

  • BEKÇİ, İsmail; TİTİZ, İsmet; ÖMÜRBEK, Nuri 2006. “Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bilgisayarlı Muhasebe Dersine Bakış Açılarına İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (29):166-175
  • ERKAN, Mehmet 2006. “Mevzuat Değişiklikleri Karşısında Muhasebe Eğitimi”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (29):103-117
  • ERDOĞAN, Murat 2012. “ VUK-TFRS Geçiş Sürecinde Üniversitelerde Muhasebe- Finans Eğitim ve Öğretim Döngüsü Önerisi” Uluslararası Muhasebe ve Finans Sempozyumu, ISAF2012, Gaziantep, 31 Mayıs-2 Haziran

TPL-IFRS Transition Process Control Education and training in universities and Web-based software with the Auditing Practice Proposal Cycle

Year 2012, Volume: 5 Issue: 2, 55 - 84, 01.07.2012

Abstract

No. 6102 issued on January 13, 2011 TCC ‘s our country into force on July
1, 2012 and prior to the start of the practice of accounting as of January
1, 2013; the need for revision of the Control of Education cycle is obvious
for the universities. In this context, already TPL TPL-IFRS transition process
and the continuation of the process of education and training which is based
on undergraduate and graduate levels, an integrated international financial
reporting standards, IFRS-based control system that will transform
education and training cycle, with the establishment and determination
of the contents of a web-based software MOMTOS control module with
internal control, internal audit and independent audit implementation of
the study is the main subject.
As the transition process, TPL and the preparation of IFRS-based Teaching
and Learning cycle of the audit report and considering the next five years
to reach the public for the audit process is designed to meet the need.
IFRS TPL applications to the convergence for the period following the
transition process with undergraduate and graduate levels are designed
to provide a continuing cycle of Audit Education and Training. Finally, the
nature of an additional MOMTOS (MUMEYEK Online Financial Table Creation
System) for a business through the Internal Control, Internal Audit
and External Audit will be simulation.

References

  • BEKÇİ, İsmail; TİTİZ, İsmet; ÖMÜRBEK, Nuri 2006. “Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bilgisayarlı Muhasebe Dersine Bakış Açılarına İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (29):166-175
  • ERKAN, Mehmet 2006. “Mevzuat Değişiklikleri Karşısında Muhasebe Eğitimi”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (29):103-117
  • ERDOĞAN, Murat 2012. “ VUK-TFRS Geçiş Sürecinde Üniversitelerde Muhasebe- Finans Eğitim ve Öğretim Döngüsü Önerisi” Uluslararası Muhasebe ve Finans Sempozyumu, ISAF2012, Gaziantep, 31 Mayıs-2 Haziran
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Issue
Authors

Murat Erdoğan This is me

Publication Date July 1, 2012
Submission Date April 1, 2012
Acceptance Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Erdoğan, M. (2012). VUK-TFRS GEÇİŞ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTELERDE DENETİM EĞİTİM VE ÖĞRETİM DÖNGÜSÜ ÖNERİSİ VE WEB TABANLI BİR YAZILIM İLE DENETİM UYGULAMASI. Journal of Accounting and Taxation Studies, 5(2), 55-84.

Creative Commons Lisansı
This Journal Licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This license allows reusers to distribute, remix, adapt, and build upon the material in any medium or format for noncommercial purposes only, and only so long as attribution is given to the creator.