Mimarlık eğitimi, bilimsel araştırmalar için
oldukça zengin bir alan olmasına rağmen Mimarlık Teknolojisi eğitimi ile ilgili
çalışmalara çok rastlanılamamaktadır. Özellikle Türkiye'deki mimarlık okulları
göz önüne alındığında, Mimarlık Teknolojisi eğitimi ile ilgili farklı
yaklaşımların sayısının, üniversitelerde artan sayıda farklı mimari eğitim
programlarına paralel olduğunu söylemek yanlış olmaz. Bu karmaşayı netleştirmek
amacıyla yapılan bu çalışma ile Türkiye'de Mimarlık Teknolojisi eğitimi ile
ilgili farklı yaklaşımlar hakkında bir araştırma yapmak ve mevcut türleri ve
eğilimleri ortaya koymak hedeflenmiştir. Mimari Teknoloji eğitimindeki farklı
yaklaşımları göstermek için otuz mimarlık fakültesi seçilmiş ve genel
yönelimleri yansıtmak üzere analiz edilmiştir. Üniversitelerin seçimleri
ÖSYM’nin “Merkezi Yerleştirme İle Öğrenci Alan Yükseköğretim Lisans
Programları” listesindeki taban puan sıralamasına göre yapılmıştır. Araştırma
verileri, okulların resmi web sitelerindeki “Akademik Paket” sekmelerinde ilan
edilen eğitim programlarından elde edilmiş ve niceliksel bir analiz
yapılmıştır. Bu analiz sürecinin sonucunda Mimari Teknoloji eğitimini oluşturan
alt-alanların (Yapı Malzemeleri, Mimarlıkta Yapı ve Yapım Teknolojileri, Yapı
Fiziği, Taşıyıcı Sistemler vb.) AKTS değerleri, ders sayıları, haftalık ders
saatleri ve yer aldıkları eğitim-öğretim dönemlerine yönelik olarak bir
değerlendirme ve karşılaştırma yapmak mümkün olmuştur.
Architectural education is a generous field for
researches; however, the studies about Architecture Technology education are
very limited. Especially when the architecture schools in Turkey are
considered, it is safe to say that the number of different approaches about the
Architectural Technology education is parallel with the increasing number of
different architectural education programs in universities. To clarify this
tangled picture, this study intends to make a research regarding different
approaches about Architectural Technology education in Turkey and to put
forward the current types and trends. In order to demonstrate different
approaches in Architectural Technology education, thirty architecture schools
have been chosen and analyzed to reflect the main picture. The selection has
been carried out according to the OSYM ’s list of undergraduate programs. The
research material has been obtained from the schools’ education programs
declared in their web sites as “Academic Package” and the analysis has been
made by the quantitative factors. As a result of these analysis process, it is
possible to evaluate and compare the sub-fields of the Architectural Technology
education (Building Materials, Building Construction, Building Physics,
Structures etc.) according to the ECTS values, number of the courses, weekly
course hours, and semesters.
Architectural Technology Education Construction Technology Education Architectural Education
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Architecture |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 1 |