Bu araştırmanın amacı, dijital hikâye kullanımının akademik başarıya etkisini incelemiş çalışmaların dizgesel derlemesini yapmaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden meta-sentez yöntemine göre desenlemiştir. İlgili çalışmaların belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılıp çeşitli veri tabanlarında anahtar kelimeler kullanılarak tarama yapılmıştır. 2013-2023 yılları arasında araştırmanın amacına uygun olarak 22 çalışma araştırmaya dahil edilmiştir. Veri analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre son 7 yılda dijital hikâyelerin kullanımının büyük oranda arttığı söylenebilir. Çalışmaların daha çok yüksek lisans düzeyinde, çoğunlukla nicel ve karma desende yürütüldüğü görülmüştür. Çalışma grubunu genellikle ortaokul öğrencilerinin oluşturduğu, fen bilimleri ve sosyal bilgiler disiplinlerinin en çok dijital hikâyeler kullanılan disiplinler olduğu tespit edilmiştir. Microsoft Photo Story 3, Movie Maker ve Power Point gibi dijital hikâye oluşturma programların daha çok kullanıldığı dijital hikâyeleri hazırlayanların daha çok araştırmacıların ve öğrencilerin kendisi olduğu belirlenmiştir. Çalışmalarda dijital hikayelerden yararlanmanın akademik başarıya olumlu yönde etki ettiği görülmüştür. En çok belirtilen önerilerin ise dijital hikâyelerin farklı sınıf seviyelerinde, farklı derslerde ve farklı öğrenme alanlarında da kullanılması, dijital hikâyelerin öğrenci tarafından oluşturulması, teknik aksaklıkların giderilmesi ve yeterli donanımın sağlanmasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretim Tasarımı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 2 |