Bu araştırmada çocukluk dönemi mutluluk anıları ile kendini
toparlama gücünün çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaçla ilişkisel tarama modeli kullanılan araştırmanın çalışma grubunu 20 yaş
ve üzeri yetişkin bireyler oluşturmaktadır. Öncelikle katılımcılara risk
faktörlerini belirleme listesi uygulanmış ve bu listede yer alan maddelerden en
az birini işaretleyen 347’si kadın 267’si erkek toplam 614 yetişkin birey
çalışma grubuna dahil edilmiştir. Araştırmadan
elde edilen bulgulara göre yetişkin bireylerin çocukluk dönemi mutluluk anıları
medeni durum, cinsiyet, yaş ve eğitim durumuna göre farklılaşmamaktadır.
Yetişkin bireylerin kendini toparlama gücü cinsiyete göre farklılaşmamaktadır.
Evli katılımcıların kendini toparlama gücü düzeyleri bekar katılımcılara göre
anlamlı düzeyde yüksektir. 41 ve üzeri yaş grubundaki katılımcıların kendini
toparlama gücü düzeyleri 20-25 yaş, 26-30 yaş ve 31-35 yaş grubundaki
katılımcılara göre anlamlı düzeyde yüksektir. Elde edilen araştırma bulgularına
göre lisansüstü mezunu grubundaki katılımcıların kendini toparlama gücü
düzeyleri lisans mezunu grubundaki katılımcılardan anlamlı düzeyde yüksektir.
Elde edilen bulgular doğrultusunda araştırmanın sonuçları tartışılmıştır.
In current study,
early memories of warmth and resilience were examined in terms of several
variables such as age, gender, level of education and marital status. The study
group consists of adults above the age of 20. Firstly, the risk factor list was
applied and individuals who checked at least one of these factors were
participated into study. Totally 614 individuals were participated into study
(347 of them female). In data analysis, independent t test, one-way Anova and
Pearson correlation were used. Results revealed that early memories of warmth
points were not differed according to gender, marital status, age and level of
education. On the contrary, resilience points of participants differed
according to marital status, age and level of education except gender. Results
were discussed based on the literature and suggestions were given.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 14, 2019 |
Submission Date | May 22, 2019 |
Acceptance Date | June 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.