This research aims to determine the opinions of primary school teacher candidates about "teaching in multilingual classes" course. In line with this purpose, 50 students attending the fourth year of a public university at primary education department in 2018-2019 academic year participated in the study. In this study, which was designed with phenomenology design, a qualitative method, descriptive analysis technique was used in the analysis of the data collected through the interview form consisting of 5 questions. According to results of the data analysis, it was found out that most of the teacher candidates regard teaching at multilingual course as necessary and that the course contributes to the other field, vocational and teaching experience courses. It was also found out in the study that the course should be taught in more detail with a special emphasis on the application and that this course or similar ones should be provided by the other teacher training programs in the other universities.
Bu araştırma, sınıf öğretmeni adaylarının "çok dilli sınıflarda öğretim" dersine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmaya 2018-2019 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesi sınıf eğitimi anabilim dalı dördüncü sınıfta öğrenim gören ve belirtilen dersi alan 50 öğrenci katılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji desenine dayalı olarak yapılan çalışmada beş sorudan oluşan görüşme formu ile toplanan verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Veri analizinden elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının büyük bir bölümünün çok dilli sınıflarda öğretim dersini gerekli bir ders olarak gördükleri, bu dersin diğer alan öğretimi ve mesleki derslere katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda, dersin uygulamaya ağırlık verilerek daha detaylı işlenmesi gerektiği, dersin öğretmenlik uygulaması dersine olumlu katkı sağladığı ve benzer dersin diğer üniversitelerin eğitim fakültelerinde de öğretmen adaylarına verilmesi gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Special Education and Disabled Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 23, 2020 |
Submission Date | May 7, 2020 |
Acceptance Date | June 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.