Bu çalışmanın amacı, anlamsal haritalama stratejisinin dijital ve dijital olmayan araçlar kullanılarak kelime edinimi üzerindeki etkisini karşılaştırmaktır. Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda çeşitli bölümlerde öğrenim gören 42 öğrencinin katılımıyla yarı deneysel bir araştırma tasarımı gerçekleştirilmiştir. Çalışmada “Dijital Anlamsal Haritalama Grubu” ve “Kâğıt Tabanlı Anlamsal Haritalama Grubu” olmak üzere rastgele oluşturulmuş iki deney grubu bulunmaktadır. Uygulama süreci 6 hafta sürmüştür. Karma desen temelinde, çalışmanın nicel verilerini elde etmek için araştırmacı tarafından geliştirilen ön test ve son test kullanılmıştır. Çalışma süresince her iki grup da aynı okuma parçalarını kullanmış ve dijital/kâğıt tabanlı farklılığı dışında aynı prosedürleri uygulamışlardır. Uygulamanın başarısını değerlendirmek amacıyla, ön ve son testlerden elde edilen sonuçları karşılaştırmak için T-testi kullanılarak istatistiksel analiz yapılmıştır. Çalışmanın nitel verilerini elde etmek için de araştırmacı tarafından hazırlanıp uzman görüşü alınarak düzenlenen yapılandırılmış görüşme soruları kullanılarak her gruptan beşer kişi olmak üzere 10 katılımcı ile uygulanmış ve öğrencilerin anlamsal haritalama stratejisini kullanma motivasyonlarına yönelik bilgi toplanmıştır. Nicel veri analizi, öğrenme sonuçları açısından iki grup arasında anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Bu sonuç göz önünde bulundurulduğunda anlamsal haritalama stratejisinin hem dijital hem de dijital olmayan araçlarla kullanılmasının yeni kelime edinimi için verimli sonuçlar ortaya koyduğunu söylemek mümkündür. Bununla birlikte, nitel verilerin sonuçları ise, dijital anlamsal haritalama stratejisini uygulayan öğrencilerin kelime gelişimi için daha fazla istek gösterdiğini ortaya koymuştur. Bu sonuca göre, dijital anlamsal haritalama kullanılırken, teknoloji kullanmaya daha alışkın olan öğrencilerin daha yüksek motivasyona sahip olduğu söylenebilir. Bu da çalışmadaki katılımcıların dijital yerliler olmaları ve dijital araçlara aşinalıkları ile ilgili olarak yorumlanabilir. Kısacası, çalışmanın bulguları hem dijital hem de kâğıt tabanlı anlamsal haritalama stratejilerinin kelime öğrenimini geliştirebileceğini göstermektedir.
Anlamsal Haritalama Stratejisi Dijital Anlamsal Haritalama Kâğıt-tabanlı Anlamsal Haritalama Dijital olmayan Dijital Yerliler
This study aims to compare the effect of semantic mapping strategy on vocabulary acquisition using digital and non-digital tools. A quasi-experimental design was carried out with the participation of 42 students studying in various departments at Dokuz Eylül University, School of Foreign Languages. Two experimental groups were randomly formed as "Digital Semantic Mapping Group" and "Paper-based Semantic Mapping Group". The implementation process lasted six weeks. Based on mixed method research design, for the quantitative part of the study, data was collected by the pre-test and post-test developed by the researcher. Both groups used the same reading texts during the study and applied the same procedures except for the digital/paper-based difference. To evaluate the success of the implementation, statistical analysis was performed using T-test to compare the results obtained from the pre/post-tests. In order to obtain the qualitative data of the study, structured interview questions prepared by the researcher and edited by taking expert opinion were applied with 10 participants, five from each group, and information about students' motivation to use the semantic mapping strategy was collected. Quantitative data analysis showed that there was no significant difference between two groups in terms of learning outcomes. Based on this finding, it is possible to say that using the semantic mapping strategy with both digital and non-digital tools yields efficient results for new vocabulary acquisition. However, the findings of the structured interviews revealed that students who applied the digital semantic mapping strategy showed more enthusiasm for vocabulary development. Based on this result, it can be said that students who are more accustomed to using technology have higher motivation when using digital semantic mapping. This can be interpreted in relation to the participants in the study being digital natives and their familiarity with digital tools.
Semantic Mapping Strategy Digital Semantic Mapping Paper-based Semantic Mapping Non-digital Digital Natives
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 27, 2023 |
Publication Date | October 29, 2023 |
Submission Date | August 15, 2023 |
Acceptance Date | October 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: Özel Sayı |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.