Bu çalışmada, Türkiye sınırları dışındaki Türk, kardeş ve akraba topluluklardan
gelerek Selçuk Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin Türkiye Türk-
çesi öğrenirken karşılaştıkları sorunlar incelenmiştir. Bu çalışmaya konu olan öğ-
rencilerin okuma, anlama, yazma, dinleme, konuşma gibi Türkçenin temel dil
becerilerini ne düzeyde edindikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Temel dil becerilerinin
yanında araştırmaya katılan öğrencilerin dil öğrenme sürecini etkileyen unsurlar
hakkındaki görüşlerine de yer verilmiştir. Bu noktada özellikle öğrencilerin
ülkemizle ve eğitim ortamıyla ilgili “kültürel uyum” çerçevesindeki sorunlarının
neler olduğu da saptanmaya çalışılmıştır. Türkiye’de öğrenim hakkı elde edebilmek
için girilmesi gereken sınavlar hakkındaki öğrenci görüşleri de bu çalışmanın
konusu olmuştur.
Türkiye Türkçesi dil öğretimi dil öğrenimindeki temel beceriler yabancılara Türkçe öğretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 29 Sayı: 29 |
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu İlahiyat Fakültesi
Adres: Aşkan Mh. Yeni Meram Cd. No: 136 Meram / KONYA • E-posta: akifdergisi@erbakan.edu.tr
ISSN: 2148-9890 • e-ISSN: 2149-0015
Sosyal Medya Hesapları:
Twitter: @akifdergisi • Instagram: @akifdergisi • Facebook: @akifdergisi