Akış, İbrahim, “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi İle İlgili Ana So- runlar”, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yeni Çalışmalar, 8. Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu Bildirileri, 6-7 Mart 2009, Ankara 2010, ss. 202-204.
Barın, Erol, Grameri Türkçe Olan Topluluklara Türkiye Türkçesinin Öğretimi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara 1998.
Demircan, Ömer, Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri,: Der Yayınları, İstanbul 2005.
Demirel, Özcan, Yabancı Dil Öğretimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2008.
Hengirmen, Mehmet, Yabancı Dil Öğretimi Yöntemleri ve TÖMER Yöntemi, Engin Yayıncılık, Ankara 2000.
Karasar, Niyazi, Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Nobel Yayıncılık, Ankara 2009.
Kıvırcık, Şefik Yücel, “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyu- mu Bildirileri, İzmir 2001, ss. 94–99.
Komisyon, Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları Arasında Yapılan Anlaşmalar, İlişkiler ve Faaliyetler I, MEB, Ankara 1993.
Musaoğlu, Mehman, “Türkçe Öğretiminde Dil Bilgisinin Yeri ve Fiilin İnce- lenme Yöntemleri”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu Bildirileri, İzmir 2001, ss. 62–68.
Öz, Nurdane, “Dört Temel Beceriyi Ölçmede Kullanılabilecek Soru Tür- leri”, 5. Dünyada Türkçe Öğrenimi Sempozyumu Bildirileri, Side 2002, ss. 66–70.
Özbay, Murat, Türkçe Öğretimi Yazıları, Öncü Kitap, Ankara 2010.
Tarcan, Ahmet, Yabancı Dil Öğretim Teknikleri, Nobel Yayıncılık, Ankara 2004.
Uzun, Nadir Engin, Ana Çizgileriyle Evrensel Dil Bilgisi ve Türkçe, Multilingual Yayınları, İstanbul 2000.
Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, SeçkinYayıncılık, Ankara 2006.
Bu çalışmada, Türkiye sınırları dışındaki Türk, kardeş ve akraba topluluklardan
gelerek Selçuk Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin Türkiye Türk-
çesi öğrenirken karşılaştıkları sorunlar incelenmiştir. Bu çalışmaya konu olan öğ-
rencilerin okuma, anlama, yazma, dinleme, konuşma gibi Türkçenin temel dil
becerilerini ne düzeyde edindikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Temel dil becerilerinin
yanında araştırmaya katılan öğrencilerin dil öğrenme sürecini etkileyen unsurlar
hakkındaki görüşlerine de yer verilmiştir. Bu noktada özellikle öğrencilerin
ülkemizle ve eğitim ortamıyla ilgili “kültürel uyum” çerçevesindeki sorunlarının
neler olduğu da saptanmaya çalışılmıştır. Türkiye’de öğrenim hakkı elde edebilmek
için girilmesi gereken sınavlar hakkındaki öğrenci görüşleri de bu çalışmanın
konusu olmuştur.
Akış, İbrahim, “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi İle İlgili Ana So- runlar”, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yeni Çalışmalar, 8. Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu Bildirileri, 6-7 Mart 2009, Ankara 2010, ss. 202-204.
Barın, Erol, Grameri Türkçe Olan Topluluklara Türkiye Türkçesinin Öğretimi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara 1998.
Demircan, Ömer, Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri,: Der Yayınları, İstanbul 2005.
Demirel, Özcan, Yabancı Dil Öğretimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2008.
Hengirmen, Mehmet, Yabancı Dil Öğretimi Yöntemleri ve TÖMER Yöntemi, Engin Yayıncılık, Ankara 2000.
Karasar, Niyazi, Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Nobel Yayıncılık, Ankara 2009.
Kıvırcık, Şefik Yücel, “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyu- mu Bildirileri, İzmir 2001, ss. 94–99.
Komisyon, Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları Arasında Yapılan Anlaşmalar, İlişkiler ve Faaliyetler I, MEB, Ankara 1993.
Musaoğlu, Mehman, “Türkçe Öğretiminde Dil Bilgisinin Yeri ve Fiilin İnce- lenme Yöntemleri”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu Bildirileri, İzmir 2001, ss. 62–68.
Öz, Nurdane, “Dört Temel Beceriyi Ölçmede Kullanılabilecek Soru Tür- leri”, 5. Dünyada Türkçe Öğrenimi Sempozyumu Bildirileri, Side 2002, ss. 66–70.
Özbay, Murat, Türkçe Öğretimi Yazıları, Öncü Kitap, Ankara 2010.
Tarcan, Ahmet, Yabancı Dil Öğretim Teknikleri, Nobel Yayıncılık, Ankara 2004.
Uzun, Nadir Engin, Ana Çizgileriyle Evrensel Dil Bilgisi ve Türkçe, Multilingual Yayınları, İstanbul 2000.
Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, SeçkinYayıncılık, Ankara 2006.
Derman, S. (2010). YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE TÜRKÇESİ ÖĞRENİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29(29), 227-247.
AMA
Derman S. YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE TÜRKÇESİ ÖĞRENİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. NEÜİFD. Haziran 2010;29(29):227-247.
Chicago
Derman, Serdar. “YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE TÜRKÇESİ ÖĞRENİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 29, sy. 29 (Haziran 2010): 227-47.
EndNote
Derman S (01 Haziran 2010) YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE TÜRKÇESİ ÖĞRENİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 29 29 227–247.
IEEE
S. Derman, “YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE TÜRKÇESİ ÖĞRENİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”, NEÜİFD, c. 29, sy. 29, ss. 227–247, 2010.
ISNAD
Derman, Serdar. “YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE TÜRKÇESİ ÖĞRENİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 29/29 (Haziran 2010), 227-247.
JAMA
Derman S. YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE TÜRKÇESİ ÖĞRENİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. NEÜİFD. 2010;29:227–247.
MLA
Derman, Serdar. “YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE TÜRKÇESİ ÖĞRENİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 29, sy. 29, 2010, ss. 227-4.
Vancouver
Derman S. YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE TÜRKÇESİ ÖĞRENİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. NEÜİFD. 2010;29(29):227-4.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu İlahiyat Fakültesi Adres: Aşkan Mh. Yeni Meram Cd. No: 136 Meram / KONYA •E-posta: akifdergisi@erbakan.edu.tr ISSN: 2148-9890 •e-ISSN: 2149-0015
Sosyal Medya Hesapları: Twitter: @akifdergisi •Instagram: @akifdergisi •Facebook: @akifdergisi