Review Article
BibTex RIS Cite

Soft Power in Turkish Foreign Policy: Impacts of Turkish TV Series

Year 2024, Volume: 6 Issue: 1, 38 - 47, 30.06.2024

Abstract

Due to its soft power in recent years, Türkiye has increased its appearance in various regions worldwide. The increase in this appearance is due to various tools used by Turkish governments in terms of soft power, such as the activities of Turkish institutions, investments of Turkish business people, and improvements in educational relations with other countries. The TV series industry, which has a large market in Türkiye, also contributes significantly to Turkish foreign policy as an unintended tool. Within this framework, after introducing the soft power of Türkiye and the role of media in foreign policy in general, this paper aims to analyze and evaluate in detail the impacts of Turkish TV series on the regions where they are watched and how Türkiye benefits from these impacts. Therefore, a case study is used as the research method for this study through which Türkiye is analyzed in detail regarding the TV series industry. Moreover, the impacts of these TV series are categorized as economic and cultural effects. Initially, the impact of TV series on tourism, the trade of products and services, and the direct income received through the export of these TV series are analyzed. On the other hand, according to the cultural effects of Turkish TV series, the impact of TV series on shaping the lifestyle of people, from their daily habits to the use of language, is described mainly. In its broadest terms, this study claims the more a country’s TV series become popular abroad, the more it benefits from this situation in both tangible and intangible terms.

References

  • Akgün, A. H. (2023). Anadolu Ajansı, Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy AKM’de medya temsilcileriyle buluştu.https://www.aa.com.tr/tr/gundem/kultur-ve-turizm-bakani-ersoy akmde-medya-temsilcileriyle-bulustu/3034471
  • Altun, E. ve Çınar K. (2019). İnanç Turizmi Kapsamında Mevlana Müzesini Ziyaret Eden Turistlerin Seyahat Motivasyonları Üzerine Bir Araştırma. Necmettin Erbakan Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 1 (1), 14-42.
  • Alphan, M. (2011). Türkiye’nin yumuşak gücü: Dizileri. Hürriyet. http://www.hurriyet.com.tr/turkiye-nin-yumusak-gucu-dizileri-19414165
  • Anadolu Ajansı. (2021). Faik Tanrıkulu Röportaj, Türk dizileri uluslararası köprü kuruyor. https://www.aa.com.tr/tr/sirkethaberleri/egitim/turk-dizileri-uluslararasi-kulturel-kopru-kuruyor/66616
  • Apaydın, U.A.R. (2010). Soft Power of Turkish Foreign Policy Under The AKP Governments: 2002-2009. Bilkent University. Department of International Relations.
  • Aras, B. (2010). Turkey's Mediation and Friends of Mediation Initiative. Stratejik Araştırmalar Merkezi. No:4.
  • Atay, T. (2014). Interview by Hale Aydoğmuş. http://www.aljazeera.com.tr/al-jazeera-ozel/turk-dizileri-neden-tutuyor
  • Avcı, N. (2016). Kültür Bakanı: Dizi ihracatında Hollywood'dan sonra dünyada ikinci sıradayız. T24. http://t24.com.tr/haber/kultur-bakani-dizi-ihracatinda-hollywooddan-sonra-dunyada-ikinci-siradayiz,379043
  • Çalışır, G. (2014). Siyaset Ve İletişim Bağlaminda Kitle İletişim Araçlari Üzerine Bir Değerlendirme. Gümüşhane University.
  • Çavuş, T. (2012). Dış Politikada Yumuşak Güç Kullanımı ve Türk Dış Politikası. Sakarya University. Instıtute of Social Sciences. Department of International Relations.
  • Gülgen, F. (2011). Türk Dizilerinin Yurtdışı Rekoru. NTV.http://www.ntv.com.tr/yasam/turk-dizilerinin-yurt-disi-rekoru,CY7-sW9le0OflWKCNOz9bA?_ref=infinite
  • Kalın, İ. (2011). "Soft Power and Public Diplomacy in Turkey." Perception: Journal of International Affairs, 16: 5-23.
  • Kamiloğlu, C. (2015). Türk Dizileri Asıl Patlamayı ABD’de yapacak. Amerika'nın Sesi. http://www.amerikaninsesi.com/a/turk-dizileri-asil-patlamayi-abd-de-yapacak/3017508.html
  • Karar. (2015). Türkiye Dizi İhracatında İkinci Sırada Yer alıyor. http://www.karar.com/ekonomi-haberleri/9364-turkiye-dizi-ihracatinda-ikinci-sirada-yer-aliyor#
  • Laçiner, S. Turkey's New Middle Eastern Approach. Cited in Apaydın. (2010). Soft Power of Turkish Foreign Policy Under The AKP Governments: 2002-2009.
  • Nye, J.N. (2004). Soft Power: The Means to Success in World Politics. New York Public Affairs.
  • Oğuzlu, T. (2007). Soft Power in Turkish Foreign Policy, Australian Journal of International Affairs. 61:1. 81-97.
  • Pinto, İ. (2014). Türk Dizilerinin Rekoru. http://www.aljazeera.com.tr/al-jazeera-ozel/turk-dizilerinin-rekoru
  • Pinto, İ. (2023). Business Diplomacy. Türk Dizi İhracatı Liderliğe Oynuyor. https://businessdiplomacy.net/tr/tu%CC%88rk-dizi-i%CC%87hracati-liderlig%CC%86e-oynuyor/#:~:text=T%C3%BCrkiye%2C%20dizi%20ihracat%C4%B1nda%20en%20h%C4%B1zl%C4%B1,s%C4%B1rada%20yer%20alan%20%C3%BClke%20konumundad%C4%B1r.
  • Sayın, E. (2021). TRT Haber. Türk dizileri dünyanın dört bir yanına köprü oldu. https://www.trthaber.com/haber/kultur-sanat/turk-dizileri-dunyanin-dort-bir-yanina-kopru-oldu-560791.html
  • Silli Kalem, A. (2022). Gündelik Hayatın Dijitalleşmesi Karşısında Sosyoloji. Medeniyet ve Toplum Dergisi, 6 (2), 95-102.
  • Şahin, İ.Ç. ve Acar, Y. (2021). Televizyon Dizilerinin Yerel Ekonomik Etkileri: Diriliş Ertuğrul Dizisi Örneği. Ankara: İksad Yayınevi.
  • Takvim. (2022). Haberler. https://www.takvim.com.tr/saklambac/2022/10/28/dizi-turkiyede-cekilir-5-kitada-izlenir-155-ulkeye-ihrac-edilen-turk-dizilerinden-dudak-ucuklatan-gelirt
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı. (2018). 11. Kalkınma Planı (2019-2023). Görsel Hizmetler Sektörünün Geliştirilmesi Çalışma Grubu Raporu.,
  • T.C. Ticaret Bakanlığı. (2022). Mehmet Muş, Uzak Ülkeler Stratejisi Toplantısı. https://ticaret.gov.tr/haberler/ticaret-bakani-mehmet-mus-uzak-ulkeler-stratejisi-tanitim-toplantisinda-konustu
  • Ural, O.A. (2009). Türkiye’de Televizyon Yayıncılığı Bağlamında Medya ve Siyaset İlişkisi. Istanbul University. Institute of Social Sciences. İstanbul.
  • Uysal, E. (2022). Din, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika Üzerine Kavramsal Bir Çerçeve. Necmettin Erbakan Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 4 (1), 85-99.
  • Yusuf, M. (2014). Arap Topluluklarinda Türk Televizyon Dizilerin Yeri Ve Önemi, İstanbul University. Istanbul.

Türk Dış Politikasında Yumuşak Güç: Türk Dizilerinin Etkisi

Year 2024, Volume: 6 Issue: 1, 38 - 47, 30.06.2024

Abstract

Son yıllarda sahip olduğu yumuşak güç sayesinde Türkiye dünyanın çeşitli bölgelerindeki görünürlüpünü artırmıştır. Bu görünümün artması, Türk kuruluşlarının faaliyetleri, Türk iş adamlarının yatırımları, ve diğer ülkelerle eğitim ilişkileri gibi Türk hükümetlerinin yumuşak güç olarak kullandığı çeşitli araçlar sayesinde olmaktadır. Ayrıca, medyanın etkili kolları arasında yer alan Türk dizileri, amaçlanmamış bir araç olarak Türk dış politikasında yumuşak güce büyük katkı sağlamaktadır. Bu çerçevede, bu makale, genel olarak Türkiye'nin yumuşak gücünü ve medyanın dış politikadaki rolünü ortaya koyduktan sonra, Türk dizilerinin izlendikleri bölgeler üzerindeki etkilerini ve Türkiye'nin bu etkilerden nasıl yararlandığını ayrıntılı bir şekilde analiz etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlayacaktır. Bu etkiler en geniş anlamıyla ekonomik etkiler ve kültürel etkiler olarak sınıflandırılacaktır. Birinci kategoride dizilerin turizme ve ürün ve hizmet ticaretine etkisi ve bu dizilerin ihracatından elde edilen doğrudan gelir incelenirken; Türk dizilerinin kültürel etkileri üzerinden, ağırlıklı olarak dizilerin günlük alışkanlıklardan dil kullanımına kadar insanların yaşam tarzını şekillendirmedeki etkisi açıklanacaktır.

References

  • Akgün, A. H. (2023). Anadolu Ajansı, Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy AKM’de medya temsilcileriyle buluştu.https://www.aa.com.tr/tr/gundem/kultur-ve-turizm-bakani-ersoy akmde-medya-temsilcileriyle-bulustu/3034471
  • Altun, E. ve Çınar K. (2019). İnanç Turizmi Kapsamında Mevlana Müzesini Ziyaret Eden Turistlerin Seyahat Motivasyonları Üzerine Bir Araştırma. Necmettin Erbakan Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 1 (1), 14-42.
  • Alphan, M. (2011). Türkiye’nin yumuşak gücü: Dizileri. Hürriyet. http://www.hurriyet.com.tr/turkiye-nin-yumusak-gucu-dizileri-19414165
  • Anadolu Ajansı. (2021). Faik Tanrıkulu Röportaj, Türk dizileri uluslararası köprü kuruyor. https://www.aa.com.tr/tr/sirkethaberleri/egitim/turk-dizileri-uluslararasi-kulturel-kopru-kuruyor/66616
  • Apaydın, U.A.R. (2010). Soft Power of Turkish Foreign Policy Under The AKP Governments: 2002-2009. Bilkent University. Department of International Relations.
  • Aras, B. (2010). Turkey's Mediation and Friends of Mediation Initiative. Stratejik Araştırmalar Merkezi. No:4.
  • Atay, T. (2014). Interview by Hale Aydoğmuş. http://www.aljazeera.com.tr/al-jazeera-ozel/turk-dizileri-neden-tutuyor
  • Avcı, N. (2016). Kültür Bakanı: Dizi ihracatında Hollywood'dan sonra dünyada ikinci sıradayız. T24. http://t24.com.tr/haber/kultur-bakani-dizi-ihracatinda-hollywooddan-sonra-dunyada-ikinci-siradayiz,379043
  • Çalışır, G. (2014). Siyaset Ve İletişim Bağlaminda Kitle İletişim Araçlari Üzerine Bir Değerlendirme. Gümüşhane University.
  • Çavuş, T. (2012). Dış Politikada Yumuşak Güç Kullanımı ve Türk Dış Politikası. Sakarya University. Instıtute of Social Sciences. Department of International Relations.
  • Gülgen, F. (2011). Türk Dizilerinin Yurtdışı Rekoru. NTV.http://www.ntv.com.tr/yasam/turk-dizilerinin-yurt-disi-rekoru,CY7-sW9le0OflWKCNOz9bA?_ref=infinite
  • Kalın, İ. (2011). "Soft Power and Public Diplomacy in Turkey." Perception: Journal of International Affairs, 16: 5-23.
  • Kamiloğlu, C. (2015). Türk Dizileri Asıl Patlamayı ABD’de yapacak. Amerika'nın Sesi. http://www.amerikaninsesi.com/a/turk-dizileri-asil-patlamayi-abd-de-yapacak/3017508.html
  • Karar. (2015). Türkiye Dizi İhracatında İkinci Sırada Yer alıyor. http://www.karar.com/ekonomi-haberleri/9364-turkiye-dizi-ihracatinda-ikinci-sirada-yer-aliyor#
  • Laçiner, S. Turkey's New Middle Eastern Approach. Cited in Apaydın. (2010). Soft Power of Turkish Foreign Policy Under The AKP Governments: 2002-2009.
  • Nye, J.N. (2004). Soft Power: The Means to Success in World Politics. New York Public Affairs.
  • Oğuzlu, T. (2007). Soft Power in Turkish Foreign Policy, Australian Journal of International Affairs. 61:1. 81-97.
  • Pinto, İ. (2014). Türk Dizilerinin Rekoru. http://www.aljazeera.com.tr/al-jazeera-ozel/turk-dizilerinin-rekoru
  • Pinto, İ. (2023). Business Diplomacy. Türk Dizi İhracatı Liderliğe Oynuyor. https://businessdiplomacy.net/tr/tu%CC%88rk-dizi-i%CC%87hracati-liderlig%CC%86e-oynuyor/#:~:text=T%C3%BCrkiye%2C%20dizi%20ihracat%C4%B1nda%20en%20h%C4%B1zl%C4%B1,s%C4%B1rada%20yer%20alan%20%C3%BClke%20konumundad%C4%B1r.
  • Sayın, E. (2021). TRT Haber. Türk dizileri dünyanın dört bir yanına köprü oldu. https://www.trthaber.com/haber/kultur-sanat/turk-dizileri-dunyanin-dort-bir-yanina-kopru-oldu-560791.html
  • Silli Kalem, A. (2022). Gündelik Hayatın Dijitalleşmesi Karşısında Sosyoloji. Medeniyet ve Toplum Dergisi, 6 (2), 95-102.
  • Şahin, İ.Ç. ve Acar, Y. (2021). Televizyon Dizilerinin Yerel Ekonomik Etkileri: Diriliş Ertuğrul Dizisi Örneği. Ankara: İksad Yayınevi.
  • Takvim. (2022). Haberler. https://www.takvim.com.tr/saklambac/2022/10/28/dizi-turkiyede-cekilir-5-kitada-izlenir-155-ulkeye-ihrac-edilen-turk-dizilerinden-dudak-ucuklatan-gelirt
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı. (2018). 11. Kalkınma Planı (2019-2023). Görsel Hizmetler Sektörünün Geliştirilmesi Çalışma Grubu Raporu.,
  • T.C. Ticaret Bakanlığı. (2022). Mehmet Muş, Uzak Ülkeler Stratejisi Toplantısı. https://ticaret.gov.tr/haberler/ticaret-bakani-mehmet-mus-uzak-ulkeler-stratejisi-tanitim-toplantisinda-konustu
  • Ural, O.A. (2009). Türkiye’de Televizyon Yayıncılığı Bağlamında Medya ve Siyaset İlişkisi. Istanbul University. Institute of Social Sciences. İstanbul.
  • Uysal, E. (2022). Din, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika Üzerine Kavramsal Bir Çerçeve. Necmettin Erbakan Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 4 (1), 85-99.
  • Yusuf, M. (2014). Arap Topluluklarinda Türk Televizyon Dizilerin Yeri Ve Önemi, İstanbul University. Istanbul.
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Turkish Foreign Policy
Journal Section Research Articles
Authors

Zehra Korkmaz Kökdere 0000-0001-7120-9184

Publication Date June 30, 2024
Submission Date November 1, 2023
Acceptance Date May 25, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Korkmaz Kökdere, Z. (2024). Soft Power in Turkish Foreign Policy: Impacts of Turkish TV Series. Necmettin Erbakan Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 6(1), 38-47.

Journal of Necmettin Erbakan University Faculty of Political Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).