Research Article
BibTex RIS Cite

KONAKLAMA İŞLETMELERİ YÖNETİCİLERİNİN DİJİTALLEŞME ALGISINA YÖNELİK METAFORİK ÇALIŞMA

Year 2022, , 257 - 269, 03.11.2022
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1167481

Abstract

Bu çalışmanın amacı, turizm işletmelerinde çalışan yöneticilerin “dijitalleşme” algısını metaforlar aracılığı ile belirlemektir. Dijitalleşme, gelir yaratmak, işi geliştirmek (sadece süreçleri değil) ve dijital bilginin merkezinde olduğu bir dijital kültür yaratmak için dijital teknolojilerin ve verilerin kullanılması anlamına gelmektedir. Konaklama sektöründe dijitalleştirme, düzenli müşteriler edinmenin yanı sıra pazara girişi kolaylaştırmakta ve doğrudan rezervasyon sayısını arttırmaktadır. Her ne kadar emek yoğun bir sektör olsa da değişen ve dünya koşullarında konaklama sektörünün de dijitalleşme ve dijital dönüşüm sürecine dahil olması kaçınılmazdır. Bu dönüşümün yürütücülerinden olan departman yöneticilerinin dijitalleşme hakkındaki görüşleri önemlidir. Konaklama işletmeleri yöneticilerinin dijitalleşme algılarını tespit etmek amacıyla yapılan bu çalışmaya katılan toplam 123 yönetici, 95 adet kod üretmiştir. Bu 95 kod; hedef odaklı, yol gösterici, kolaylaştırıcı, yaşam odaklı, bilinmezlik odaklı, sorun odaklı, değişim odaklı, karmaşa odaklı, destekleyici, kirlilik odaklı, güven odaklı ve ilgi gerektiren olmak üzere 12 tema altında toplanmıştır. Katılımcıların yaklaşık dörtte üçü dijitalleşmeyle ilgili olumlu metaforlar üretirken dörtte biri ise olumsuz ve bilinmezlikle ilgili metaforlar üretmişlerdir. Dijitalleşmenin örgüt kültürü olarak ele alınması gerektiği göz önüne alındığında bu dönüşümün öncüsünün yöneticiler olduğu açıktır. Çalışma, bilimsel araştırma ve yayın etiği kurulu tarafından onaylanmıştır (21-11-318).

References

  • Antoine, P., & Smith, J. A. (2017). Saisir l’expérience : présentation de l’analyse phénoménologique interprétative comme méthodologue qualitative en psychologie. Psychologie Française, 62(4), 373–412. https://doi.org/10.1016/j.psfr.2016.04.001.
  • Bilgihan, A., ve Nejad, M. (2015). Innovation in hospitality and tourism industries, Journal of Hospitality and Tourism Technology, 6(3), https://doi.org/10.1108/JHTT-08-2015-0033.
  • Charteris-Black, J. (2004). Corpus approaches to critical metaphor analysis. Palgrave MacMillan. https://doi.org/10 .1057/9780230000612.
  • Coupette, J. (2015). Digitalisierung zwischen Erwartung und Implementierung, IM+io Fachzeitschrift für Innovation, Organisation und Management, (1). 69-75.
Year 2022, , 257 - 269, 03.11.2022
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1167481

Abstract

References

  • Antoine, P., & Smith, J. A. (2017). Saisir l’expérience : présentation de l’analyse phénoménologique interprétative comme méthodologue qualitative en psychologie. Psychologie Française, 62(4), 373–412. https://doi.org/10.1016/j.psfr.2016.04.001.
  • Bilgihan, A., ve Nejad, M. (2015). Innovation in hospitality and tourism industries, Journal of Hospitality and Tourism Technology, 6(3), https://doi.org/10.1108/JHTT-08-2015-0033.
  • Charteris-Black, J. (2004). Corpus approaches to critical metaphor analysis. Palgrave MacMillan. https://doi.org/10 .1057/9780230000612.
  • Coupette, J. (2015). Digitalisierung zwischen Erwartung und Implementierung, IM+io Fachzeitschrift für Innovation, Organisation und Management, (1). 69-75.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Tourism
Authors

Nisa Ekşili 0000-0002-6717-3665

Pınar Çelik Çaylak 0000-0003-0599-4086

Publication Date November 3, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Ekşili, N., & Çelik Çaylak, P. (2022). KONAKLAMA İŞLETMELERİ YÖNETİCİLERİNİN DİJİTALLEŞME ALGISINA YÖNELİK METAFORİK ÇALIŞMA. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(Dijitalleşme), 257-269. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1167481