Üçüncü dil olarak Almancada normal biyolojik cinsiyetlerinden farklı olarak isimlerin her birinin bir cinsiyeti olması farklı dil öğrenme geçmişine sahip öğrenciler için öğrenilmesi en zor ve karmaşık bir dilsel özelliktir. Bu nedenle, bu deneysel olmayan nicel araştırma, Almanca alan dışı üniversite öğrencilerinin Almanca dilbilgisi cinsiyetlerini öğrenmeye yönelik tutumlarına ışık tutmayı amaçlamaktadır. Araştırma özellikle, öğrencilerin dilbilgisel cinsiyetlerin (1) zorluklarını, (2) önemini, (3) ipucu kullanma eğilimlerini ve (4) dilbilgisi cinsiyet öğrenmedeki öz-düzenleme stratejilerine yönelik tutumlarını belirlemeye çalışmaktadır. Bunu yaparken, cinsiyet ve bölüm değişkenlerine göre tutumların farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Çalışmaya, Türkiye’deki bir devlet teknik üniversitesinde öğrenim gören dört farklı bölümden 208 öğrenci katılmıştır. Veri toplamada, anket tekniğinden yararlanılmıştır. Sonuçlar, alan dışı üniversite öğrencilerinin Almanca dilbilgisel cinsiyetlerini öğrenmeye yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Daha doğrusu olumlu ya olumsuz bir tutum sergilemediler.
Tutum L3 Almanca İpucu kullanımı dilbilgisel cinsiyetler Almanca alan dışı üniversite öğrencileri
Die Tatsache, dass jedes Substantiv im Deutschen als Drittsprache ein Geschlecht hat, das sich von seinem normalen biologischen Geschlecht unterscheidet, ist eines der schwierigsten und komplexesten linguistischen Merkmale, die Lernende mit unterschiedlichem Sprachlernhintergrund lernen müssen. Daher zielt diese nicht-experimentelle quantitative Studie darauf ab, die Einstellungen der Nicht-Germanistik-StudentInnen zum Erlernen der grammatikalischen Geschlechter im Deutschen zu beleuchten. Insbesondere soll die Studie Aufschluss geben über ihre Einstellungen zu (1) der Schwierigkeiten, (2) der Bedeutung, (3) der Tendenz zur Verwendung von Hinweisen und (4) den Selbstregulierungsstrategien beim Erlernen der grammatikalischen Geschlechter. Dabei wird auch untersucht, ob sich die Einstellungen je nach Geschlecht und Fachbereichsvariablen unterscheiden. Insgesamt 208 StudentInnen aus vier verschiedenen Fachbereichen einer staatlichen technischen Universität in der Türkei nahmen an der Studie teil. Zur Datenerhebung wurde ein Fragebogen verwendet. Die Ergebnisse zeigten, dass die Einstellungen der Nicht-Germanistik-StudentInnen zum Erlernen der deutschen grammatikalischen Geschlechter auf einem moderaten Niveau lagen. Genauer gesagt, zeigten sie weder eine positive noch eine negative Einstellung.
Einstellung L3 Deutsch Verwendung von Hinweisen grammatikalische Geschlechter Nicht-Germanistik-StudentInnen
Primary Language | German |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Early Pub Date | June 23, 2023 |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |