Masal, fabl, özlü söz, şarkı, resimli hikaye gibi birçok sözlü veya yazılı metinleri içerisinde barındıran çocuk ve gençlik yazını, güncel yaşamın gerçekliklerinden örnekler vererek gençlerin bireysel ilgilerini çekmektedir. Çocuk ve gençlik yazınında sözlü ve yazılı metinlerin kullanımı bireyin okuma, yazma ve dilsel becerilerin gelişimine katkı sağlar. Çocukların dil becerilerini geliştirmenin yanı sıra gençlerin duygusal açıdan sağlıklı birer birey olarak gelişimlerini de hedefleyen çocuk ve gençlik yazını aynı zamanda farklı ulusların arasında kültürler arası köprüler kurarak olası ön yargıların ortadan kaldırılmasına da yardımcı olmaya çalışır. Genç bireylerin duygusal ve fiziksel gelişimi esnasında kendi kültürlerinin haricinde karşı kültürü yeterince tanımamaları sonucu gerçekleşebilecek olan kendini beğenmişlik, kibir gibi duygular istenmedik sonuçlar doğurabilir. Karşı kültürü öğrenebilme, o kültürdeki insanları birçok açıdan özümseyebilme, öz ve yabancı kavramları arasındaki farkın en aza indirilmesinde de çocuk ve gençlik yazınının etkisi yadsınamayacak kadar çoktur. Bu bağlamda Alman çocuk ve gençlik yazını yazarı olan Paul Maar’ın seçilmiş eserleri arasında bulunan “Lippels Traum” ve “Neben mir ist noch Platz” adlı iki farklı yapıtta öz ve yabancının nasıl algılandığı, mülteci ve göç izlekleri, Türk ve şark izleri çerçevesinde irdelenecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |