Bu çalışmada, ilkokul 4. Sınıfta öğrenim gören bir öğrencinin okuma ve okuduğunu anlama sorunlarının giderilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma tekniklerinden eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Öğrencinin belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Bu kapsamda ölçütler katılımcının, “Yanlış Analiz Envanterine göre Endişe Düzeyinde olması; zihinsel, fiziksel, görsel ve işitsel herhangi bir engelinin olmaması; ilkokul 2, 3 veya 4. sınıfta olması” olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak “Yanlış Analiz Envanteri”, “Ses Kayıtları”, “Araştırmacı Gözlemleri” ve “Okuma Metinleri” kullanılmıştır. Öğrenci okuma sırasında yaptığı hatalar belirlendikten sonra alan yazın incelenmiş ve bu hataların giderilmesinde kullanılabilecek teknik ve stratejiler belirlenmiştir. Bu teknik ve stratejiler ile öncelikle bir deneme çalışması yapılmış, içerisinden öğrencinin ilgisini çeken ve çalışma açısından faydalı olduğu görülen “Tekrarlı Okuma”, “Eko Okuma”, “Sesli Düşünme Stratejisi” ve “Bir Şey Söyle Tekniği” nin kullanılmasına karar verilmiştir. Daha sonra araştırmacılar öğrencinin durumunu dikkate alarak 45 saatlik bireysel bir çalışma programı hazırlamışlardır. Bu 45 saatlik çalışma programının uygulama sürecinde, 30 saat bireysel okuma programı, 15 saat ise okuduğunu anlama çalışması yapılmıştır. Uygulama sonucunda öğrencinin kelime tanıma düzeyinin “Endişe Düzeyi’’nden ‘’Öğretim Düzeyi’’ne yükseldiği görülmüştür. Fakat okuduğunu anlama düzeyi artmış olmasına rağmen yine de “Endişe Düzeyi”nde kalmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |