ÖĞRETMEN ADAYLARININ COVİD-19 PANDEMİ KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ
Year 2021,
, 1854 - 1874, 31.12.2021
Bülent Güven
,
Fatih Kana
,
Emel Kırat
Abstract
Bu araştırmada Covid-19 virüsününü Dünya çapında gösterdiği yayılım sonrasında öğretim sürecinde hızlı bir şekilde geçiş yapılan uzaktan eğitim uygulamalarına ve Covid-19 Pandemi kavramına yönelik öğretmen adaylarının algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırmaya gönüllü katılım sağlayan öğretmen adaylarına araştırmanın alt amaçlarına uygun olarak hazırlanan görüşme formu uygulanarak veriler toplanmıştır. Bireysel görüşme formu aracılığıyla gerçekleştirilen veri toplama sürecinde elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Belirlenen ilişkiler sonucu öğretmen adaylarının bu sürece ilişkin zihin imgelerini virüs tanımlamalarına bağlı olarak daha çok teşhis kategorisi boyutunda oluşturdukları, bununla birlikte salgın sürecini duyuşsal ve küresel boyutta ifade ettikleri belirlenmiştir. Benzer şekilde oluşturulan metaforlar bağlamında ifadelerin yayılma, yıkıcı ve küresel etkiler üzerine kurulu olduğu görülmektedir. Dünya çapında hızlı ve çok sayıda alanda etkili olan bu kriz durumunun sosyal yaşam üzerinde önemli değişikliklere yol açtığı görüşlerde etkin şekilde belirtilmiştir. Uzaktan eğitim sürecinin daha ön planda olduğu bu süreçte teknoloji kullanımı, yaşanan sorunlara yönelik çözüm odaklı yaklaşımların kazanılması gereken temel nitelikler olduğu belirlenmiştir.
References
- Arslan, A . (2020). Öğretmen Adayları Perspektifinden Pandemi Öncesi ve Sonrası Öğrencilere Kazandırılması Gereken 21. Yüzyıl Becerilerinin Belirlenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim Özel Sayısı, 553-571. DOI: 10.37669/milliegitim.779446
- Atasoy, R., Özden, C., ve Kara, D. N. (2020). Covid-19 Pandemi Sürecinde Yapılan E-Ders Uygulamalarının Etkililiğinin Öğrencilerin Perspektifinden Değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 15(6), 95-122.
Baltacı, A. (2017). Nitel Veri Analizinde Miles-Huberman Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
- Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Süreci ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni Normal ve Yeni Eğitim Paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
- Doğan, E. ve İmamoğlu, O. (2020). Üniversite Eğitimi Alan Öğrencilerin Korona Virüs Salgını Sürecinde Sabır Eğilimlerinin Araştırılması. Electronic Turkish Studies, 15(4), 315-314. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44382.
- Ertuğ, C. A. N. (2020). Coronavirüs (COVİD-19) Pandemisi ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık Ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
- Guan, W. J., Ni, Z. Y., Hu, Y., Liang, W. H., Ou, C. Q., He, J. X., ... & Zhong, N. S. (2020). Clinical characteristics of coronavirus disease 2019 in China. New England journal of medicine, 382(18), 1708-1720.
- İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim, 4. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Karahan, E., Bozan, M. A., ve Akçay, A. O. (2020). Sınıf Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Pandemi Sürecindeki Çevrim İçi Öğrenme Deneyimlerinin İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 201-214. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44348.
- Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). COVID-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadiklari Sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
- Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook, 2nd ed., Thousand Oaks, CA: Sage.
- Saban, A. ve Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, 2. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık
- Sarı, T., ve Nayır, F. (2020). Pandemi Dönemi Eğitim: Sorunlar ve Fırsatlar. Electronic Turkish Studies, 15(4), 959-975. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335.
- UNESCO. (2020h). Exams and assessments in COVID-19 crisis: fairness at the centre. https://en.unesco.org/news/exams-and-assessments-covid-19-crisis-fairness-centre web adresinden 24 Ocak 2021 tarihinde edinilmiştir.
- Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim, 1. Basım, Ankara: Nobel Yayıncılık
- World Health Organization, (2020). Coronavirus disease 2019 (COVID-19): Situation report, 72. https://reliefweb.int/sites/reliefweb.int/files/resources/20200401-sitrep-72-covid-19.pdf. Erişim Tarihi: 05.01.2021
- Zhong, B. L., Luo, W., Li, H. M., Zhang, Q. Q., Liu, X. G., Li, W. T., & Li, Y. (2020). Knowledge, Attitudes, And Practices Towards COVID-19 Among Chinese Residents During The Rapid Rise Period of the COVID-19 Outbreak: A Quick Online Cross-Sectional Survey. International Journal Of Biological Sciences, 16(10), 1745-1752.
Year 2021,
, 1854 - 1874, 31.12.2021
Bülent Güven
,
Fatih Kana
,
Emel Kırat
References
- Arslan, A . (2020). Öğretmen Adayları Perspektifinden Pandemi Öncesi ve Sonrası Öğrencilere Kazandırılması Gereken 21. Yüzyıl Becerilerinin Belirlenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim Özel Sayısı, 553-571. DOI: 10.37669/milliegitim.779446
- Atasoy, R., Özden, C., ve Kara, D. N. (2020). Covid-19 Pandemi Sürecinde Yapılan E-Ders Uygulamalarının Etkililiğinin Öğrencilerin Perspektifinden Değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 15(6), 95-122.
Baltacı, A. (2017). Nitel Veri Analizinde Miles-Huberman Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
- Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Süreci ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni Normal ve Yeni Eğitim Paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
- Doğan, E. ve İmamoğlu, O. (2020). Üniversite Eğitimi Alan Öğrencilerin Korona Virüs Salgını Sürecinde Sabır Eğilimlerinin Araştırılması. Electronic Turkish Studies, 15(4), 315-314. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44382.
- Ertuğ, C. A. N. (2020). Coronavirüs (COVİD-19) Pandemisi ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık Ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
- Guan, W. J., Ni, Z. Y., Hu, Y., Liang, W. H., Ou, C. Q., He, J. X., ... & Zhong, N. S. (2020). Clinical characteristics of coronavirus disease 2019 in China. New England journal of medicine, 382(18), 1708-1720.
- İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim, 4. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Karahan, E., Bozan, M. A., ve Akçay, A. O. (2020). Sınıf Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Pandemi Sürecindeki Çevrim İçi Öğrenme Deneyimlerinin İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 201-214. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44348.
- Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). COVID-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadiklari Sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
- Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook, 2nd ed., Thousand Oaks, CA: Sage.
- Saban, A. ve Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, 2. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık
- Sarı, T., ve Nayır, F. (2020). Pandemi Dönemi Eğitim: Sorunlar ve Fırsatlar. Electronic Turkish Studies, 15(4), 959-975. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335.
- UNESCO. (2020h). Exams and assessments in COVID-19 crisis: fairness at the centre. https://en.unesco.org/news/exams-and-assessments-covid-19-crisis-fairness-centre web adresinden 24 Ocak 2021 tarihinde edinilmiştir.
- Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim, 1. Basım, Ankara: Nobel Yayıncılık
- World Health Organization, (2020). Coronavirus disease 2019 (COVID-19): Situation report, 72. https://reliefweb.int/sites/reliefweb.int/files/resources/20200401-sitrep-72-covid-19.pdf. Erişim Tarihi: 05.01.2021
- Zhong, B. L., Luo, W., Li, H. M., Zhang, Q. Q., Liu, X. G., Li, W. T., & Li, Y. (2020). Knowledge, Attitudes, And Practices Towards COVID-19 Among Chinese Residents During The Rapid Rise Period of the COVID-19 Outbreak: A Quick Online Cross-Sectional Survey. International Journal Of Biological Sciences, 16(10), 1745-1752.