Türkiye’de ekonominin gelişmesiyle birlikte sağlık sektöründe özellikle de hastanelerde yatırım harcamaları artmıştır. Sağlık sektöründe yatırım harcamaları artışı, yapılan yatırımların verimli olup olmadığı, hastane hizmetlerini geliştirip geliştirmediği ve hizmet kalitesini etkileyip etkilemediği hususunun sorgulanmasına neden olmuştur. Bu açıdan özellikle hasta odaklı hizmetin ön planda tutulduğu hastanelerde, hem hastalar hem de çalışanlardan görüşler alınarak, bu görüş ve öneriler doğrultusunda iyileştirmeler yapılmaktadır. Problemin etkin bir şekilde çözülmesini sağlamak olan bu öneri sistemlerinde, alınan geri bildirimler hizmetin iyileştirilmesi için etkili birer araçtır. Bu amaçla Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Hastanesi çalışanlarına hastanede yapılan yatırım harcamalarının hastane hizmetleri ve hizmet kalitesine etkileri üzerine hazırlanan anket soruları sorulmuştur. Yapılan analiz sonuçlarında çalışanlar arasında, yatırım harcamalarının hastane hizmetleri ve hastane hizmet kalitesi üzerine etkisi açısından anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Business Administration |
Authors | |
Publication Date | April 22, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 1 |