Covid-19 salgını sürecinde öğretmenlerin hizmet içi eğitim gereksinimleri ve bu süreçte öğretmenlerin hizmet içi eğitimlere ilişkin görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan bu araştırma tarama modeliyle yapılmıştır. Salgın sürecinde hizmet içi eğitimler konusunda öğretmenlerin görüşleri araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu sorulardan oluşan form aracılığıyla yazılı olarak alınmış, bu kapsamda İstanbul, Hatay, Rize ve Diyarbakır illerinden toplam 73 öğretmenden elde edilen verilerle nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde içerik çözümlemesi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler içerisinde bulunan dönemi bir kriz olarak görmekte, Milli Eğitim Bakanlığının kriz yönetimi sürecinde başarılı ve başarısız olduğu yönler olduğunu değerlendirmektedir. Salgının başlamasıyla uzaktan eğitime hızlı geçiş olumlu görülürken sürecin belirsiz ve karmaşık olarak yönetildiği vurgulanmaktadır. Öğretmenler bu dönemde en çok uzaktan eğitim ve teknoloji ile ilişkili konularda hizmet içi eğitime gereksinim duyarken psikolojik dayanıklılık açısından da destek görmek istediklerini belirtmektedir. Salgın sürecinde verilen uzaktan hizmet içi eğitim çalışmaları bazı öğretmenler tarafından yetersiz görülmektedir. Eğitimlerin öğretmen gereksinimleri çerçevesinde öğretmen ile eğitici etkileşiminin yüksek olduğu ve eş zamanlı uzaktan eğitim biçiminde verilmesi, salgın sonrasında da uzaktan hizmet içi eğitim çalışmalarının yoğun biçimde devam ettirilmesi gerektiği değerlendirilmektedir.
This research, which aims to reveal teachers' in-service training needs during the Covid-19 pandemic and teachers' views on in-service training in this process, was conducted with a screening model. The teachers' opinions about in-service training during the pandemic were taken in writing through open-ended questions developed by the researcher. In this context, content analysis was carried out within the framework of the qualitative research approach with the data obtained from a total of 73 teachers from the provinces of Istanbul, Hatay, Rize, and Diyarbakır. According to the research results, teachers see the period in them as a crisis and evaluate the Ministry of National Education's success and failure in the crisis management process. While the rapid transition to distance education with the onset of the pandemic is positive, it is emphasized that the process is managed as uncertain and complex. Teachers state that they need in-service training on subjects related to distance education and technology the most during this period, and they want to receive support for psychological resilience. The distance in-service training activities given during the pandemic are seen as insufficient by some teachers. It is considered that the training should be given in the form of simultaneous distance education and that the interaction between the teacher and the trainer is high within the framework of teacher needs, and that distance in-service training studies should be continued after the pandemic.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 3 |