Ülkemizde piyano, okulların yanı sıra ve amatör müzik kurslarında oldukça yaygın bir şekilde öğretilen ve oldukça talep edilen bir enstrümandır. Piyano derslerini veren öğretmenler, eğitim fakülteleri, konservatuvarlar, güzel sanatlar fakülteleri müzik bölümleri bünyelerinden mezun olmaktadır. Araştırmada piyano dersi veren öğretmenlerin lisans eğitimleri sırasında görmüş oldukları piyano derslerinin onların mesleki yaşantılarına katkılarını belirlemek hedeflenmiştir. Bu doğrultuda piyano dersi veren 18 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmış ortaya çıkan görüşme sonuçları yorumlanmıştır. Okul öncesi, okul çağında okuyan çocuklar ile yetişkinlere yönelik piyano eğitimi ile ilgili soruları içeren 18 soru piyano öğretmenlerine yöneltilmiştir. Araştırmada son yirmi yılda farklı yıllarda eğitim fakültesi müzik öğretmenliği bölümlerinden mezun olan piyano öğretmenleri ile sınırlanmıştır. Sonuç olarak piyano dersi veren öğretmenlerin çoğunluğu şu anda piyano öğretimi ile ilgili olarak kendilerini yeterli görmekte fakat lisans döneminde gördükleri piyano derslerinden sonra mesleğe başladıklarında piyano öğretimi açısından kendilerini yeterli görmediklerini ifade etmişlerdir. Ayrıca piyano dersi veren öğretmenlerin çoğunluğu piyano öğretiminde kullanılan metotlar ile ilgili bilgileri mezuniyetlerinden sonra kendi çabalarıyla öğrendiklerini ifade etmişlerdir. Öğretmenler ağırlıklı olarak çalışma hayatında edindikleri tecrübelerle geliştiklerini lisans eğitiminde piyano öğretimine yönelik yeterli derecede bilgi edinmediklerini ifade etmişlerdir. Çıkan sonuçlar doğrultusunda piyano derslerine yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |