Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler birçok sektörde yıkıcı etkiler yaratmaktadır. Üretici ile nihai müşteri arasında yer alan ve ticaret ekosisteminde çok önemli bir rolü olan perakendecilik sektörü de teknolojik gelişmelerden yakından etkilenmiştir. Online pazar yerleri, sosyal medya uygulamaları gibi yeni nesil online satış mecraları coğrafya sınırlaması olmadan dünyanın herhangi bir yerine satış yapma imkânı sağlamaktadır. Bazı üreticilerin online pazar platformları üzerinden doğrudan nihai müşteriyle etkileşime geçmesi, perakendecilerin tedarik zincirindeki aracılık rolünü zayıflatmıştır. Covid-19’dan önce dijital dönüşümünü tamamlayamayan perakendeciler Covid-19’da kapanma ve çeşitli sınırlamalardan kaynaklı olarak satış yapamaz duruma gelmişken, daha önce e-ticaret deneyimi olan perakendeciler salgında büyüyen e-ticaret trendinden olumlu etkilenmişlerdir. Bu çalışmada Covid-19 salgınının ortaya koyduğu zorunlu dijital dönüşüm ile birlikte perakendecilerin yeni dönemdeki pazarlama stratejileri analiz edilmektedir. Çalışmada, perakende sektörü bağlamında dijitalleşme ve dijital dönüşüm ele alınmaktadır. Çalışmanın en temel bulgusu olarak, dijitalleşmenin zorunlu bir yatırım olduğu ama insan sosyal bir varlık olmasından kaynaklı olarak sanal ve fiziksel perakende avantajlarının tüketiciye birlikte sunulması ortaya çıkmıştır.
Herhangi bir destek almadım
Herhangi bir destek almadım
Herhangi bir destek almadım
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Business Administration |
Authors | |
Project Number | Herhangi bir destek almadım |
Early Pub Date | December 23, 2022 |
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 4 |