Research Article
BibTex RIS Cite

KONSEPT SANAT, KONSEPT TASARIM VE BİLGİSAYAR OYUNU VARLIKLARI

Year 2023, Volume: 13 Issue: 4, 2237 - 2261, 25.12.2023
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1292815

Abstract

Bilimsel verilere göre ilkel toplumlarda dilden bile eski olan ilk iletişim aracının resimleme olduğu anlaşılmıştır. Konuşmanın ve doğal olarak yazının olmadığı Paleotik Çağ’da insanların iletişim kurmak amacıyla mağaralara resimler yaptıkları görülür. Bu bağlamda geçmişten günümüze kadar ‘resimleme’ tek başına sadece sanatsal bir faaliyet ya da estetik bir kaygının ürünü olmamıştır. Rönesans döneminde Da Vinci’nin icat eskizlerine bakıldığında bunun bir tasarım, araştırma ve kaydetme yöntemi olarak da kullanıldığı görülmüştür.
Bilgisayar oyunlarında karakter başta olmak üzere tüm ortam ve objelerin tasarımı, konsept sanatçıları ve tasarımcılarına aittir. Bu; konsept sanatı ve tasarımı çoklu-disiplin bir uzmanlık alanı haline dönüştürmüştür. Ancak tüm bu bütüncül tasarım uygulamaları nasıl yapılmaktadır? Uygulama çalışmasında konsept sanat veya konsept tasarım arasındaki farklar nedir? Bu bağlamda sanat ve tasarım arasındaki bağ nedir? Bu makalenin amacı bu sorulara yanıt bulmak, konuya ilgi duyanları aydınlatmaktır. Bu çalışmada başta karma araştırma yöntemleri olmak üzere nesnel araştırma yöntemleri ağırlıklı olarak kullanılmış olup, konunun uzmanlarına ait kitap, akademik yayınlar, dergi röportajları ve video dersleri incelenmiştir. Bu bağlamda bilgisayar oyunlarının görsel karakterini oluşturan konsept sanat ve tasarım uygulamaları felsefi, estetik ve teknik açılardan incelenmiştir.

References

  • Adobe. (tarih yok). Bring an idea to life with concept art. (Adobe) 11 24, 2022 tarihinde adobe.com: https://www.adobe.com/creativecloud/illustration/discover/concept-art.html adresinden alındı
  • Adobe Substance. (tarih yok). What is Baking? 04 10, 2023 tarihinde substance3d.adobe.com: https://substance3d.adobe.com/documentation/bake/what-is-baking-172818449.html adresinden alındı
  • Adobe UK. (tarih yok). Environmental Concept Art & Design. (Adobe, Prodüktör, & Adobe) 03 21, 2023 tarihinde adobe.com: https://www.adobe.com/uk/creativecloud/illustration/discover/environmental-concept-art.html adresinden alındı
  • Ansaldi, B. (2020). Concept Art For The Entertainment Industry. Graphic For The Evocation Of Imaginary Spaces. Proceedings of the 2nd International and Interdisciplinary Conference on Image and Imagination. Berlin: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-41018-6_78
  • Blanché, P. (2016, 6). Quickly Kitbash Your 3D Models. ImagineFX, s. 84-87.
  • CG LAB. (2022). What is Matte Painting, Photobashing and 3D Kitbashing? 04 08, 2023 tarihinde Artstation: https://www.artstation.com/blogs/cglab/1p1z/what-is-matte-painting-photobashing-and-3d-kitbashing adresinden alındı
  • Davies, R. (tarih yok). https://rdavies11.wordpress.com/. 12 13, 2022 tarihinde https://wordpress.com/: https://rdavies11.wordpress.com/year-1/unit-69-drawing-concept-art-for-computer-games-2/unit-69-drawing-concept-art-for-computer-games/ adresinden alındı
  • Epic Games. (tarih yok). Unreal Engine 5.1 Documentation. 04 12, 2023 tarihinde unrealengine.com: https://docs.unrealengine.com/5.1/en-US/ adresinden alındı
  • Feghali, W. (2020). Concept Art Accelerator. USA: Evenant Inc. Aralık 13, 2022 tarihinde alındı
  • Greco, D. (2020). YouTube. GREYSCALE to COLOR - Digital Painting Tutorial. 03 30, 2023 tarihinde youtube.com: https://www.youtube.com/watch?v=LeZc-uYXv3Y adresinden alındı
  • Greenway, T. (2009). T. Greenway, L. Clee, C. Perrins, R. Tilbury, & M. Lewis içinde, Master Collection Volume 1: Digital Painting Techniques (Focal Press b.). Burlington, UK: Elsevier Ltd.
  • Hegel, G. W. (1982). Estetik. (N. Bozkurt, Çev.) Say Kitap Pazarlama.
  • Heskett, J. (2013). Tasarım. (E. Uzun, Çev.) Dost Kitabevi Yayınları.
  • Kennedy, S. R. (2013). How To Become a Video Game Artist. New York: Watson-Guptill.
  • Lilly, E. (2017). Big Bad World Of Concept Art: How To Start Your Career As A Concept Artist. Design Studio Press.
  • Mattingly, D. B. (2011). The Digital Matte Painting Handbook. Indiana: Wiley Publishing.
  • McCaig, I. (tarih yok). Adobe UK. Concept Art Explained. (Adobe, Prodüktör, & Adobe) 03 30, 2023 tarihinde adobe.com: https://www.adobe.com/uk/creativecloud/illustration/discover/concept-art.html#s5 adresinden alındı
  • Neimeister, J. (2022, 02 18). Concept Artists vs. Concept Designers. 12 13, 2023 tarihinde visualartspassage.com: https://visualartspassage.com/blog/concept-artists-vs-concept-designers/#:~:text=A%20concept%20designer%20focuses%20on,a%20specific%20scene%20or%20character. adresinden alındı
  • Omernick, M. (2004). Creating The Art Of The Game. New Riders.
  • Oran, E., & Ayhan, M. (2016). Bilgisayar Oyunları ve Sinema Sektöründe Konsept Tasarım. L. Mercin (Dü.), Görsel İletişim Tasarımı ve Animasyon içinde (s. 89-95). Ankara: Pegem Akademi. https://gsf.dpu.edu.tr/tr/index/sayfa/5576/gorsel-iletisim-tasarimi-ve-animasyon adresinden alındı
  • Ortiz, K. (tarih yok). Adobe UK. (Adobe, Prodüktör, & Adobe) 03 22, 2023 tarihinde adobe.com: https://www.adobe.com/uk/creativecloud/illustration/discover/concept-art.html#s3 adresinden alındı
  • Paget, D. (2020). Photobashing Techniques In Concept Art. ImagineFX(5), 88-93.
  • Ridley, M. (2010). Akılcı İyimser: Refahın Evrimi. (M. Doğan, Çev.) İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Sarıkavak, N. K. (2014). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temelleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Sarıkavak, N. K. (2015). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Airbrush Teknolojisi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Schopenhauer, A. (2009). İsteme ve Tasarım Olarak Dünya. (L. Özşar, Çev.) Bursa: Biblos Yayınları.
  • Taşdelen, D., & Yazıcı, A. (2012). Estetik ve Sanat Felsefesi. (A. İnam, Dü.) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Ting, J. (2020). YouTube. Single Photo - Photobash Concept Art Exercise. 04 07, 2023 tarihinde YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xOtkBSJ86DM adresinden alındı
  • Tsai, F. (2022). The 2o Rules Of Game Concept Art. F. Tsai, & J. Snowden (Dü.) içinde, The Art Of Gaming 3rd Edition (s. 10-13). London, UK: Future Publishing.
  • Tunalı, İ. (1998). Estetik. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Tunalı, İ. (2012). Tasarım Felsefesi: Tasarım Modelleri ve Endüstri Tasarımı. İstanbul: YEM Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu Sözlükleri. (tarih yok). 12 11, 2022 tarihinde https://sozluk.gov.tr/: https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı
  • Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkilâp Kitabevi ve Baskı Tesisleri.
  • Wigan, M. (2012). Görsel İllüstrasyon Sözlüğü. (M. E. Uslu, Çev.) Literatür Kitabevi.
  • Winbush, J. (2022). Cinema 4D to Unreal Engine 5. 04 12, 2023 tarihinde youtube.com: https://www.youtube.com/watch?v=J6tTaUv0pBI&t=538s adresinden alındı

CONCEPT ART, CONCEPT DESIGN AND COMPUTER GAME ASSETS

Year 2023, Volume: 13 Issue: 4, 2237 - 2261, 25.12.2023
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1292815

Abstract

According to scientific data, it has been understood that the first communication tool, which is even older than language in primitive societies, is illustration. In the Paleotic Age, where there was no speech and naturally no writing, it is seen that people painted caves to communicate. In this context, from past to present, 'painting' has not been the product of an artistic activity or an aesthetic concern on its own. Looking at Da Vinci's invention sketches during the Renaissance, it was seen that it was also used as a design, research and recording method.
The design of all environments and objects, especially characters, in computer games belongs to concept artists and designers. This; has transformed concept art and design into a multidisciplinary field of expertise. So how are all these holistic design practices done? What are the differences between concept art or concept design in practice studies? What is the connection between art and design in this context? The purpose of this article is to find answers to these questions and to enlighten those who are interested in the subject. In this study, primarily mixed research methods, including objective research methods, have been predominantly utilized. Books, academic publications, journal interviews, and video lectures authored by experts in the field have been examined. In this context, the conceptual art and design practices that constitute the visual character of computer games have been scrutinized from philosophical, aesthetic, and technical perspectives.

References

  • Adobe. (tarih yok). Bring an idea to life with concept art. (Adobe) 11 24, 2022 tarihinde adobe.com: https://www.adobe.com/creativecloud/illustration/discover/concept-art.html adresinden alındı
  • Adobe Substance. (tarih yok). What is Baking? 04 10, 2023 tarihinde substance3d.adobe.com: https://substance3d.adobe.com/documentation/bake/what-is-baking-172818449.html adresinden alındı
  • Adobe UK. (tarih yok). Environmental Concept Art & Design. (Adobe, Prodüktör, & Adobe) 03 21, 2023 tarihinde adobe.com: https://www.adobe.com/uk/creativecloud/illustration/discover/environmental-concept-art.html adresinden alındı
  • Ansaldi, B. (2020). Concept Art For The Entertainment Industry. Graphic For The Evocation Of Imaginary Spaces. Proceedings of the 2nd International and Interdisciplinary Conference on Image and Imagination. Berlin: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-41018-6_78
  • Blanché, P. (2016, 6). Quickly Kitbash Your 3D Models. ImagineFX, s. 84-87.
  • CG LAB. (2022). What is Matte Painting, Photobashing and 3D Kitbashing? 04 08, 2023 tarihinde Artstation: https://www.artstation.com/blogs/cglab/1p1z/what-is-matte-painting-photobashing-and-3d-kitbashing adresinden alındı
  • Davies, R. (tarih yok). https://rdavies11.wordpress.com/. 12 13, 2022 tarihinde https://wordpress.com/: https://rdavies11.wordpress.com/year-1/unit-69-drawing-concept-art-for-computer-games-2/unit-69-drawing-concept-art-for-computer-games/ adresinden alındı
  • Epic Games. (tarih yok). Unreal Engine 5.1 Documentation. 04 12, 2023 tarihinde unrealengine.com: https://docs.unrealengine.com/5.1/en-US/ adresinden alındı
  • Feghali, W. (2020). Concept Art Accelerator. USA: Evenant Inc. Aralık 13, 2022 tarihinde alındı
  • Greco, D. (2020). YouTube. GREYSCALE to COLOR - Digital Painting Tutorial. 03 30, 2023 tarihinde youtube.com: https://www.youtube.com/watch?v=LeZc-uYXv3Y adresinden alındı
  • Greenway, T. (2009). T. Greenway, L. Clee, C. Perrins, R. Tilbury, & M. Lewis içinde, Master Collection Volume 1: Digital Painting Techniques (Focal Press b.). Burlington, UK: Elsevier Ltd.
  • Hegel, G. W. (1982). Estetik. (N. Bozkurt, Çev.) Say Kitap Pazarlama.
  • Heskett, J. (2013). Tasarım. (E. Uzun, Çev.) Dost Kitabevi Yayınları.
  • Kennedy, S. R. (2013). How To Become a Video Game Artist. New York: Watson-Guptill.
  • Lilly, E. (2017). Big Bad World Of Concept Art: How To Start Your Career As A Concept Artist. Design Studio Press.
  • Mattingly, D. B. (2011). The Digital Matte Painting Handbook. Indiana: Wiley Publishing.
  • McCaig, I. (tarih yok). Adobe UK. Concept Art Explained. (Adobe, Prodüktör, & Adobe) 03 30, 2023 tarihinde adobe.com: https://www.adobe.com/uk/creativecloud/illustration/discover/concept-art.html#s5 adresinden alındı
  • Neimeister, J. (2022, 02 18). Concept Artists vs. Concept Designers. 12 13, 2023 tarihinde visualartspassage.com: https://visualartspassage.com/blog/concept-artists-vs-concept-designers/#:~:text=A%20concept%20designer%20focuses%20on,a%20specific%20scene%20or%20character. adresinden alındı
  • Omernick, M. (2004). Creating The Art Of The Game. New Riders.
  • Oran, E., & Ayhan, M. (2016). Bilgisayar Oyunları ve Sinema Sektöründe Konsept Tasarım. L. Mercin (Dü.), Görsel İletişim Tasarımı ve Animasyon içinde (s. 89-95). Ankara: Pegem Akademi. https://gsf.dpu.edu.tr/tr/index/sayfa/5576/gorsel-iletisim-tasarimi-ve-animasyon adresinden alındı
  • Ortiz, K. (tarih yok). Adobe UK. (Adobe, Prodüktör, & Adobe) 03 22, 2023 tarihinde adobe.com: https://www.adobe.com/uk/creativecloud/illustration/discover/concept-art.html#s3 adresinden alındı
  • Paget, D. (2020). Photobashing Techniques In Concept Art. ImagineFX(5), 88-93.
  • Ridley, M. (2010). Akılcı İyimser: Refahın Evrimi. (M. Doğan, Çev.) İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Sarıkavak, N. K. (2014). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temelleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Sarıkavak, N. K. (2015). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Airbrush Teknolojisi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Schopenhauer, A. (2009). İsteme ve Tasarım Olarak Dünya. (L. Özşar, Çev.) Bursa: Biblos Yayınları.
  • Taşdelen, D., & Yazıcı, A. (2012). Estetik ve Sanat Felsefesi. (A. İnam, Dü.) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Ting, J. (2020). YouTube. Single Photo - Photobash Concept Art Exercise. 04 07, 2023 tarihinde YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xOtkBSJ86DM adresinden alındı
  • Tsai, F. (2022). The 2o Rules Of Game Concept Art. F. Tsai, & J. Snowden (Dü.) içinde, The Art Of Gaming 3rd Edition (s. 10-13). London, UK: Future Publishing.
  • Tunalı, İ. (1998). Estetik. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Tunalı, İ. (2012). Tasarım Felsefesi: Tasarım Modelleri ve Endüstri Tasarımı. İstanbul: YEM Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu Sözlükleri. (tarih yok). 12 11, 2022 tarihinde https://sozluk.gov.tr/: https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı
  • Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkilâp Kitabevi ve Baskı Tesisleri.
  • Wigan, M. (2012). Görsel İllüstrasyon Sözlüğü. (M. E. Uslu, Çev.) Literatür Kitabevi.
  • Winbush, J. (2022). Cinema 4D to Unreal Engine 5. 04 12, 2023 tarihinde youtube.com: https://www.youtube.com/watch?v=J6tTaUv0pBI&t=538s adresinden alındı
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Digital Game Design
Journal Section Fine Arts
Authors

Emre Oran 0000-0003-3230-399X

Early Pub Date December 20, 2023
Publication Date December 25, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 13 Issue: 4

Cite

APA Oran, E. (2023). KONSEPT SANAT, KONSEPT TASARIM VE BİLGİSAYAR OYUNU VARLIKLARI. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(4), 2237-2261. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1292815