The current research is a qualitative study carried out using an explanatory research design. The purpose of this study is to examine pre-service EFL teachers' levels of perceived preparation and the notion of "preparedness to teach." Practicum Advisors (PA) and pre-service EFL teachers (PT), both groups being members of the same Department, participated in semi-structured interview sessions to gather data. The online semi-structured interviews involved eight practicum advisors and a total of eighteen PTs. A semi-structured interview analysis focusing on the definition of "preparedness to teach" identifies several essential elements, including dispositions/personal traits, pedagogical knowledge/skills, prior preparation, and interpersonal abilities. Education policy, teacher education programs, practicum/internship, and individual characteristics are found to have an impact on pre-service teachers' perceived preparation.
Mevcut araştırma, açıklayıcı araştırma tasarımı kullanılarak yürütülen nitel bir çalışmadır. Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmen adaylarının algılanan hazırlık düzeylerini ve "öğretmeye hazırlık" kavramını incelemektir. Araştırma her iki grup da aynı bölümün üyesi olan staj danışmanları ve hizmet öncesi yabancı dil öğretmenleri ile yarı yapılandırılmış görüşme oturumları şeklinde gerçekleştirilmiştir. Çevrimiçi yarı yapılandırılmış görüşmelerde sekiz staj danışmanı ve toplam on sekiz hizmet öncesi yabancı dil öğretmeni yer almıştır. "Öğretmeye hazır olma" tanımına odaklanan yarı yapılandırılmış bir görüşme analizi, eğilimler/kişisel özellikler, pedagojik bilgi/beceriler, ön hazırlık ve kişilerarası yetenekler dahil olmak üzere birçok temel unsuru açıklamaktadır. Buna ek olarak eğitim politikası, öğretmen yetiştirme programları, uygulama/staj ve bireysel özelliklerin öğretmen adaylarının hazır bulunuşluk algılarının üzerinde etkisi olduğu saptanan diğer unsurlardır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | English As A Second Language |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 20, 2024 |
Publication Date | June 25, 2024 |
Submission Date | February 16, 2024 |
Acceptance Date | May 21, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 2 |