“Sürdürülebilir” Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi (BDDÖ) arayışında, bu çalışma, lisans düzeyinde bir BDDÖ ders müfredatı sunmaktadır. Teknolojinin eğitimdeki vazgeçilmez rolüne odaklanan bu müfredat, gelecekteki dil öğretmenlerine teknolojiyi etkili ve sürdürülebilir bir şekilde öğretim uygulamalarına entegre etmeleri için gerekli beceri ve tutumları kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, teorik bilgi ile pratik uygulamayı dengeleyen iki yarıya (teorik ve pratik) ayrılmıştır. Teorik ilk yarıda, BDDÖ ve öğrenme teorileri arasındaki bağlantı, dil öğretmenleri için teknoloji standartları, dijital materyal geliştirme ve değerlendirme gibi konular ele alınmaktadır. Pratiğe yönelik ikinci yarı, yabancı dil içeriğini sunmak için kullanılabilecek teknolojileri keşfetmeye ve farklı bağlamlarda dil becerilerini öğretmek için teknolojinin uygunluğunu değerlendirmeye odaklanmaktadır. Ders müfredatının ilk uygulaması, katılımcılar arasında işbirliği ve eleştirel analizin önemini ortaya koymuştur. Sonuç olarak, bu yönleri geliştirmek ve sürekli pedagojik innovasyon kültürünü teşvik etmek için müfredatta bazı düzenlemeler yapılmıştır. Bu müfredat aracılığıyla, çalışma, BDDÖ'nün normalleşmesi ve sürdürülebilirliği önündeki engellerin aşılmasına katkıda bulunarak dil eğitiminin kalitesini artırmayı hedeflemektedir.
Bu çalışmada herhangi yeni bir veri toplanmadığından etik kurul izni alınmasını gerektirecek bir durum oluşmamıştır.
In the pursuit of sustainable Computer-Assisted Language Learning (CALL), this study presents a CALL course curriculum for undergraduate level. Recognizing the indispensable role of technology in education, the curriculum aims to equip future language teachers with the skills and attitudes necessary for integrating technology into their teaching practices effectively and sustainably. The course is split into two halves as theory and practice, which balances theoretical knowledge with practical application. The theoretical first half covers topics such as the link between CALL and learning theories, technology standards for language teachers, digital materials development, and assessment and evaluation. The practice-oriented second half focuses on exploring technologies to present language content as well as evaluate appropriateness of technology to teach language skills in different contexts. Initial iteration of the course revealed the importance of fostering collaboration and critical analysis among participants. Consequently, adjustments are proposed to enhance these aspects, promoting a community culture of continuous pedagogical innovation. Through this curriculum, the study contributes to overcoming barriers to the normalization and sustainability of CALL, ultimately aiming to improve the quality of language education.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | English As A Second Language, Instructional Technologies |
Journal Section | FİLOLOJİ |
Authors | |
Early Pub Date | December 27, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | July 26, 2024 |
Acceptance Date | September 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 4 |