Businesses may encounter unethical, illegitimate and undesirable developments. These developments are frequently experienced in tourism enterprises where the labor factor comes to the fore. The concept of whistleblowing is an important deterrent against undesirable situations. Preventing negative situations is important for the sustainability of hotel businesses, which are an important part of the tourism sector, for the protection of resources, and to prevent damage to the reputation of the business and employees. In this respect, the relevant studies in the hotel management literature are limited, although negative examples are frequently experienced in the sector. In order to contribute to this field, it is aimed to reveal the whistleblowing behaviors of employees in hotel businesses and to determine the differences according to the personal and sectoral characteristics of the employees. In the research, data were collected by questionnaire and descriptive statistics, factor analysis, T-test and ANOVA tests were used in the analyses. It has been revealed that hotel employees' perceptions of whistleblowing are shaped on four factors. Accordingly, the results reveal that employees' perceptions of whistleblowing differ according to demographic and sectoral characteristics.
hotel management tourism management whistleblowing Hotel Employees
İşletmeler etik dışı, gayrimeşru ve istenmeyen gelişmelerle karşılaşabilmekteler. Bu gelişmeler emek faktörünün ön plana çıktığı turizm işletmelerinde de sıklıkla yaşanmaktadır. İstenmeyen durumlara karşı bilgi uçurma (whistleblowing) kavramı önemli bir caydırıcı özellik taşımaktadır. Olumsuz durumların engellenmesi turizm sektörünün önemli bir parçası olan otel işletmelerinin sürdürülebilirliği, kaynakların korunması, işletmenin ve çalışanların itibarlarının zarar görmemesi için önemlidir. Bu bakımdan önem arzeden konu, olumsuz örneklerinin sektörde sıkça yaşanmasına rağmen otel işletmeciliği literatüründeki ilgili çalışmalar sınırlı kalmaktadır. Bu alana katkı sunmak adına araştırmada otel işletmelerinde çalışanların bilgi uçurma davranışlarının ortaya konulması ve çalışanların kişisel ve sektörel özelliklerine göre farklılaşmanın tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veriler anket ile toplanmış olup analizlerde ise tanımlayıcı istatistik, faktör analizi, t-testi ve anova testlerinden faydalanılmıştır. Otel çalışanlarının bilgi uçurma algılarının dört faktör üzerinde şekillendiği ortaya çıkmıştır. Buna bağlı olarak sonuçlar, çalışanların bilgi uçurma algılarının demografik ve sektörel özelliklere göre farklılaştığını ortaya koymaktadır.
otel işletmeciliği turizm işletmeciliği bilgi uçurma otel çalışanları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.