Teknoloji, günümüzde olduğu gibi gelecekte de hayatımızın merkezinde olmaya devam edecektir. Bu nedenle teknolojiyi anlamak, doğru yönetmek ve bunlar için eğitim almak büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmada da üniversite öğrencilerinin bilişim eğitimi alma durumlarının dijital teknolojiye yönelik tutumları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 157 Sağlık Yönetimi Bölümü öğrencisi ve 101 Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü öğrencisi katılmıştır. Veriler analiz edilirken T-testi ve ANOVA analizi kullanılmıştır. Bu araştırmada yer alan öğrencilerin Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği puanlarının 95-195 arasında değiştiği ve puan ortalamasının 144,6 olduğu görülmüştür. Bağımsız değişkenlerden yaş, kardeş sayısı, internet ve akıllı telefon kullanma süresi, Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği açısından anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Diğer bağımsız değişkenlerden cinsiyet, bölüm, sınıf, ailenin gelir durumu, bilgisayar kullanma süresi ve interneti kullanma amacında ise anlamlı bir farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Çalışmada yer alan bağımsız değişkenlerden bölümler arasında istatistiksel açıdan bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bölümlerin puan ortalaması değerlendirildiğinde bilişim eğitimi gören öğrencilerin ortalamalarının bilişim eğitimi görmeyen öğrencilerinkine göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, bireylerin dijital teknolojiye karşı tutumlarını yükseltmede bilişim eğitimi almanın önemli bir etken olduğu düşünülmektedir. Bu araştırma için İstanbul Medipol Üniversitesi Girşimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulundan (01.06.2022, Sayı: E-10840098-772.02-3139) etik izin alınmıştır
Technology will continue to be at the center of our lives in the future as it is today. For this reason, it is of great importance to understand and manage technology correctly and to receive training for these. In this study, it is aimed to examine the effect of university students' IT education on their attitudes towards digital technology. 157 Health Management Department students and 101 Management Information Systems Department students participated in the study. T-test and ANOVA analysis were used to analyze the data. It was observed that the Attitude Toward Digital Technology Scale scores of the students in this study ranged between 95-195 and the mean score was 144.6. Among the independent variables, age, number of siblings, duration of internet and smartphone use did not show a significant difference in terms of Attitude Towards Digital Technology Scale. Among the other independent variables, gender, department, grade, income status of the family, duration of computer use and purpose of using the Internet showed a significant difference. It was determined that there was a statistical difference between the departments among the independent variables in the study. When the mean scores of the departments were evaluated, it was observed that the mean scores of the students who received IT education were higher than those of the students who did not receive IT education. As a result, it is thought that receiving IT education is an important factor in increasing individuals' attitudes towards digital technology. Ethical permission was obtained from Istanbul Medipol University Non-Interventional Clinical Research Ethics Committee (01.06.2022, Number: E-10840098-772.02-3139).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi, Sosyolojide Niceliksel Yöntemler |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.