Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK YÖNETİMİ VE YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN DİJİTAL TEKNOLOJİYE YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLİŞKİLİ FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: AMPİRİK BİR ANALİZ

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 1, 347 - 360, 03.07.2024
https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1447547

Öz

Teknoloji, günümüzde olduğu gibi gelecekte de hayatımızın merkezinde olmaya devam edecektir. Bu nedenle teknolojiyi anlamak, doğru yönetmek ve bunlar için eğitim almak büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmada da üniversite öğrencilerinin bilişim eğitimi alma durumlarının dijital teknolojiye yönelik tutumları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 157 Sağlık Yönetimi Bölümü öğrencisi ve 101 Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü öğrencisi katılmıştır. Veriler analiz edilirken T-testi ve ANOVA analizi kullanılmıştır. Bu araştırmada yer alan öğrencilerin Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği puanlarının 95-195 arasında değiştiği ve puan ortalamasının 144,6 olduğu görülmüştür. Bağımsız değişkenlerden yaş, kardeş sayısı, internet ve akıllı telefon kullanma süresi, Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği açısından anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Diğer bağımsız değişkenlerden cinsiyet, bölüm, sınıf, ailenin gelir durumu, bilgisayar kullanma süresi ve interneti kullanma amacında ise anlamlı bir farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Çalışmada yer alan bağımsız değişkenlerden bölümler arasında istatistiksel açıdan bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bölümlerin puan ortalaması değerlendirildiğinde bilişim eğitimi gören öğrencilerin ortalamalarının bilişim eğitimi görmeyen öğrencilerinkine göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, bireylerin dijital teknolojiye karşı tutumlarını yükseltmede bilişim eğitimi almanın önemli bir etken olduğu düşünülmektedir. Bu araştırma için İstanbul Medipol Üniversitesi Girşimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulundan (01.06.2022, Sayı: E-10840098-772.02-3139) etik izin alınmıştır

Kaynakça

  • Akman, Y. (2021). Dijital Okuryazarlık, Çevrim İçi Öğrenme ve Akademik İsteklilik Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(2), 1012-1036.
  • Aksoy, N. C., Karabay, E. ve Aksoy, E. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk İletişim, 14(2), 859-894.
  • Almalı, H. ve Yeşiltaş, E. (2020). Sosyal Bilgiler Eğitiminde Coğrafya Konularının Web 2.0 Teknolojileri Kullanılarak Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 64–81.
  • Arslan, A. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Dijital Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. International E-Journal of Educational Studies, 4(7), 27-41.
  • Bahar, E. ve Kaya, F. (2013). Meslek Yüksekokulu Sosyal Programlar Öğrencilerinin Bilgi Teknolojileri Kullanımlarına Yönelik Tutumları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(1), 70-79.
  • Bahar, H. H., Uludağ, E. ve Kaplan, K. (2009). İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Tutumlarının İncelenmesi: Kars İli Örneği. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 64-83.
  • Barrutia, J. M. ve Echebarria, C. (2021). Effect of the COVID-19 Pandemic on Public Managers’ Attitudes toward Digital Transformation. Technology in Society, 67, 101776.
  • Barton, C. J., Ezzat, A. M., Merolli, M., Williams, C. M., Haines, T., Mehta, N. ve Malliaras, P. (2022). “It's second best”: A Mixed-Methods Evaluation of the Experiences and Attitudes of People with Musculoskeletal Pain towards Physiotherapist Delivered Telehealth During the COVID-19 pandemic. Musculoskeletal Science and Practice, 58, 102500.
  • Berkant, H. G. (2013). Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumlarının ve Öz-Yeterlik Algılarının ve Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya Yönelik Tutumlarının Bazı Degişkenler Açısından İncelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 2(2).
  • Cabı, E. (2016). Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1229-1244.
  • Cömert, S. ve Güven, G. (2016). Çocukların Bilgisayar Kullanım Sıklıkları, Bilgisayar Kullanım Amaçları ve Bilgisayarda Tercih Ettikleri Oyun Türlerinin İncelenmesi. Journal of International Management, Educational and Economics Perspectives, 4(1), 31-37.
  • Cronbach, L. J. (1951). Coefficient Alpha and the Internal Structure of Tests. Psychometrika, 16, 297-334.
  • Çelik, H. C. ve Bindak, R. (2005). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 27-38.
  • Çetin, O., Çalışkan E. ve Menzi, N. (2012). Öğretmen Adaylarının Teknolojik Yeterlilikleri ile Teknolojiye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Elementary Education Online Journal, 11(2), 273-291.
  • Demir, S. ve Kılıçkıran, H. (2018). Dijital Öykü Uygulamasının Özel Yetenekli Öğrencilerin Yazma Becerilerine Etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 12-18.
  • Eroğlu, M. A., Ünver, T. K., Ünver, M., Yazıcı, L. ve Murat, A. (2018). Mülteci Öğrencilerin Teknolojiye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Tokat Örneği. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(1), 83-92.
  • Erten, P. (2019). Z Kuşağının Dijital Teknolojiye Yönelik Tutumları. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 190-202.
  • Eyuboğlu, F. A. B. ve Yılmaz, F. G. K. (2018). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Tutumları, Dijital Yerli Olma Durumları ve Teknoloji Kabulü Arasındaki İlişkinin Birbirleri ile ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 1-17.
  • Hampel, N. ve Sassenberg, K. (2021). Needs-oriented Communication Results in Positive Attitudes towards Robotic Technologies among Blue-Collar Workers Perceiving Low Job Demands. Computers in Human Behavior Reports, 3, 100086.
  • Hussein, E., Daoud, S., Alrabaiah, H., ve Badawi, R. (2020). Exploring Undergraduate Students’ Attitudes Towards Emergency Online Learning During COVID-19: A case from the UAE. Children and Youth Services Review, 119, 105699.
  • İnan Kaya, G., Bayraktar, D. M. ve Yılmaz, Ö. (2018). Dijital Ebeveynlik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (46), 149-173.
  • İrge, N. T. ve Şen, E. (2020). Çalışanların Dijital Teknolojiye Yönelik Tutumlarının ve İç Girişimcilik Özelliklerinin Bireysel İş Performanslarına Etkisi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3), 2556-2579.
  • Kırılmaz, S. K., Saygılı, M., Boztaş, A. ve Ateş, Ç. (2022). Z Kuşağının Dijital Teknolojiye Yönelik Tutumunun Bireysel İnovasyon Yetkinliklerine Etkisinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 14(1), 702-716.
  • Kırmızı, F. S., ve Yurdakal, İ. H. (2021). Öğretmen Adayları İçin Dijital Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği (DOTÖ): Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (51), 137-159.
  • Özpınar, İ. (2020). Preservice Teachers’ Use of Web 2.0 Tools and Perspectives on their Use in Real Classroom Environments. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 11(3), 814–841.
  • Parisi, K. E., Dopp, A. R. ve Quetsch, L. B. (2021). Practitioner Use of and Attitudes Towards Videoconferencing for the Delivery of Evidence-Based Telemental Health Interventions: A Mixed Methods Study. Internet Interventions, 26, 100470.
  • Petrie, C. (2022). Programming Music With Sonic Pi Promotes Positive Attitudes for Beginners. Computers ve Education, 179, 104409.
  • Ramsay, A., Wicking, K. ve Yates, K. (2020). In What Ways Does Online Teaching Create a Positive Attitude towards Research in Nursing Students Studying a First Year Evidence-Based Practice Undergraduate Subject Online? Nurse Education in Practice, 44, 102744.
  • Raosoft (2022). 28 Ağustos 2022 tarihinde http://www.raosoft.com/samplesize.html adresinden erişildi.
  • Sözbilir, F. (2021). Sosyal Medya Kullanımının Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum Üzerindeki Etkisi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(4), 3918-3942.
  • Şen, B. ve Nayman, S. (2022). Sosyal Medyanın Kullanıcı Tutumları Üzerindeki Etkileri ve Güvenirlik Boyutu. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 13(1), 1014-1031.
  • Şimşek, N. (2020). Lisansüstü Eğitimde Dijital Araçların Kullanımı ve Akademik Performans İlişkisi: Uzaktan Eğitim Örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10(2), 112-125.
  • Thiengo, G. A. dos R., Isoni Auad, D. A., Pinho, M. T. ve de Souza Anastácio, R. A. (2020). Analysis of Undergraduate Students' Attitudes Towards the Adoption of MOOCs in Brazil. Computers ve Education, 150, 103836.
  • Tüm, G. ve Özkan, H. H. (2022). Üniversite Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin Akademik Başarıya Etkisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 18(1), 1-16.
  • Yılmaz, B. ve Yalçın, A. (2020). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımına Yönelik Tutumları. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (42), 1-17.

INVESTIGATION OF FACTORS RELATED TO ATTITUDES OF HEALTH MANAGEMENT AND MANAGEMENT INFORMATION SYSTEMS STUDENTS TOWARDS DIGITAL TECHNOLOGY: AN EMPIRICAL ANALYSIS

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 1, 347 - 360, 03.07.2024
https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1447547

Öz

Technology will continue to be at the center of our lives in the future as it is today. For this reason, it is of great importance to understand and manage technology correctly and to receive training for these. In this study, it is aimed to examine the effect of university students' IT education on their attitudes towards digital technology. 157 Health Management Department students and 101 Management Information Systems Department students participated in the study. T-test and ANOVA analysis were used to analyze the data. It was observed that the Attitude Toward Digital Technology Scale scores of the students in this study ranged between 95-195 and the mean score was 144.6. Among the independent variables, age, number of siblings, duration of internet and smartphone use did not show a significant difference in terms of Attitude Towards Digital Technology Scale. Among the other independent variables, gender, department, grade, income status of the family, duration of computer use and purpose of using the Internet showed a significant difference. It was determined that there was a statistical difference between the departments among the independent variables in the study. When the mean scores of the departments were evaluated, it was observed that the mean scores of the students who received IT education were higher than those of the students who did not receive IT education. As a result, it is thought that receiving IT education is an important factor in increasing individuals' attitudes towards digital technology. Ethical permission was obtained from Istanbul Medipol University Non-Interventional Clinical Research Ethics Committee (01.06.2022, Number: E-10840098-772.02-3139).

Kaynakça

  • Akman, Y. (2021). Dijital Okuryazarlık, Çevrim İçi Öğrenme ve Akademik İsteklilik Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(2), 1012-1036.
  • Aksoy, N. C., Karabay, E. ve Aksoy, E. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk İletişim, 14(2), 859-894.
  • Almalı, H. ve Yeşiltaş, E. (2020). Sosyal Bilgiler Eğitiminde Coğrafya Konularının Web 2.0 Teknolojileri Kullanılarak Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 64–81.
  • Arslan, A. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Dijital Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. International E-Journal of Educational Studies, 4(7), 27-41.
  • Bahar, E. ve Kaya, F. (2013). Meslek Yüksekokulu Sosyal Programlar Öğrencilerinin Bilgi Teknolojileri Kullanımlarına Yönelik Tutumları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(1), 70-79.
  • Bahar, H. H., Uludağ, E. ve Kaplan, K. (2009). İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Tutumlarının İncelenmesi: Kars İli Örneği. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 64-83.
  • Barrutia, J. M. ve Echebarria, C. (2021). Effect of the COVID-19 Pandemic on Public Managers’ Attitudes toward Digital Transformation. Technology in Society, 67, 101776.
  • Barton, C. J., Ezzat, A. M., Merolli, M., Williams, C. M., Haines, T., Mehta, N. ve Malliaras, P. (2022). “It's second best”: A Mixed-Methods Evaluation of the Experiences and Attitudes of People with Musculoskeletal Pain towards Physiotherapist Delivered Telehealth During the COVID-19 pandemic. Musculoskeletal Science and Practice, 58, 102500.
  • Berkant, H. G. (2013). Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumlarının ve Öz-Yeterlik Algılarının ve Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya Yönelik Tutumlarının Bazı Degişkenler Açısından İncelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 2(2).
  • Cabı, E. (2016). Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1229-1244.
  • Cömert, S. ve Güven, G. (2016). Çocukların Bilgisayar Kullanım Sıklıkları, Bilgisayar Kullanım Amaçları ve Bilgisayarda Tercih Ettikleri Oyun Türlerinin İncelenmesi. Journal of International Management, Educational and Economics Perspectives, 4(1), 31-37.
  • Cronbach, L. J. (1951). Coefficient Alpha and the Internal Structure of Tests. Psychometrika, 16, 297-334.
  • Çelik, H. C. ve Bindak, R. (2005). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 27-38.
  • Çetin, O., Çalışkan E. ve Menzi, N. (2012). Öğretmen Adaylarının Teknolojik Yeterlilikleri ile Teknolojiye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Elementary Education Online Journal, 11(2), 273-291.
  • Demir, S. ve Kılıçkıran, H. (2018). Dijital Öykü Uygulamasının Özel Yetenekli Öğrencilerin Yazma Becerilerine Etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 12-18.
  • Eroğlu, M. A., Ünver, T. K., Ünver, M., Yazıcı, L. ve Murat, A. (2018). Mülteci Öğrencilerin Teknolojiye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Tokat Örneği. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(1), 83-92.
  • Erten, P. (2019). Z Kuşağının Dijital Teknolojiye Yönelik Tutumları. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 190-202.
  • Eyuboğlu, F. A. B. ve Yılmaz, F. G. K. (2018). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Tutumları, Dijital Yerli Olma Durumları ve Teknoloji Kabulü Arasındaki İlişkinin Birbirleri ile ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 1-17.
  • Hampel, N. ve Sassenberg, K. (2021). Needs-oriented Communication Results in Positive Attitudes towards Robotic Technologies among Blue-Collar Workers Perceiving Low Job Demands. Computers in Human Behavior Reports, 3, 100086.
  • Hussein, E., Daoud, S., Alrabaiah, H., ve Badawi, R. (2020). Exploring Undergraduate Students’ Attitudes Towards Emergency Online Learning During COVID-19: A case from the UAE. Children and Youth Services Review, 119, 105699.
  • İnan Kaya, G., Bayraktar, D. M. ve Yılmaz, Ö. (2018). Dijital Ebeveynlik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (46), 149-173.
  • İrge, N. T. ve Şen, E. (2020). Çalışanların Dijital Teknolojiye Yönelik Tutumlarının ve İç Girişimcilik Özelliklerinin Bireysel İş Performanslarına Etkisi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3), 2556-2579.
  • Kırılmaz, S. K., Saygılı, M., Boztaş, A. ve Ateş, Ç. (2022). Z Kuşağının Dijital Teknolojiye Yönelik Tutumunun Bireysel İnovasyon Yetkinliklerine Etkisinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 14(1), 702-716.
  • Kırmızı, F. S., ve Yurdakal, İ. H. (2021). Öğretmen Adayları İçin Dijital Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği (DOTÖ): Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (51), 137-159.
  • Özpınar, İ. (2020). Preservice Teachers’ Use of Web 2.0 Tools and Perspectives on their Use in Real Classroom Environments. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 11(3), 814–841.
  • Parisi, K. E., Dopp, A. R. ve Quetsch, L. B. (2021). Practitioner Use of and Attitudes Towards Videoconferencing for the Delivery of Evidence-Based Telemental Health Interventions: A Mixed Methods Study. Internet Interventions, 26, 100470.
  • Petrie, C. (2022). Programming Music With Sonic Pi Promotes Positive Attitudes for Beginners. Computers ve Education, 179, 104409.
  • Ramsay, A., Wicking, K. ve Yates, K. (2020). In What Ways Does Online Teaching Create a Positive Attitude towards Research in Nursing Students Studying a First Year Evidence-Based Practice Undergraduate Subject Online? Nurse Education in Practice, 44, 102744.
  • Raosoft (2022). 28 Ağustos 2022 tarihinde http://www.raosoft.com/samplesize.html adresinden erişildi.
  • Sözbilir, F. (2021). Sosyal Medya Kullanımının Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum Üzerindeki Etkisi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(4), 3918-3942.
  • Şen, B. ve Nayman, S. (2022). Sosyal Medyanın Kullanıcı Tutumları Üzerindeki Etkileri ve Güvenirlik Boyutu. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 13(1), 1014-1031.
  • Şimşek, N. (2020). Lisansüstü Eğitimde Dijital Araçların Kullanımı ve Akademik Performans İlişkisi: Uzaktan Eğitim Örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10(2), 112-125.
  • Thiengo, G. A. dos R., Isoni Auad, D. A., Pinho, M. T. ve de Souza Anastácio, R. A. (2020). Analysis of Undergraduate Students' Attitudes Towards the Adoption of MOOCs in Brazil. Computers ve Education, 150, 103836.
  • Tüm, G. ve Özkan, H. H. (2022). Üniversite Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin Akademik Başarıya Etkisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 18(1), 1-16.
  • Yılmaz, B. ve Yalçın, A. (2020). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Web 2.0 Araçları Kullanımına Yönelik Tutumları. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (42), 1-17.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi, Sosyolojide Niceliksel Yöntemler
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sefer Aygün 0000-0002-9999-3983

Yeter Uslu 0000-0002-8529-6466

Erman Gedikli 0000-0002-5508-194X

Büşra Sevim 0000-0003-3542-8077

Ahmet Emre Oral 0009-0004-4757-1078

Yayımlanma Tarihi 3 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2024
Kabul Tarihi 27 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aygün, S., Uslu, Y., Gedikli, E., Sevim, B., vd. (2024). SAĞLIK YÖNETİMİ VE YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN DİJİTAL TEKNOLOJİYE YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLİŞKİLİ FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: AMPİRİK BİR ANALİZ. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 347-360. https://doi.org/10.52122/nisantasisbd.1447547

Nişantaşı Üniversitesi kurumsal yayınıdır.