Research Article
BibTex RIS Cite

KURUMSAL REKLAMCILIKTA KURUM İMAJINA İLİŞKİN BİR İNCELEME: THY 85. YIL REKLAM FİLMİ ÖRNEĞİ

Year 2023, Volume: 2 Issue: 2, 96 - 106, 28.12.2023

Abstract

Çalışmada, Türkiye’nin havayolu şirketlerinden bir tanesi ve aynı zamanda 2020 yılı verilerine göre en değerli markası unvanına sahip kurumu olan THY’nin kuruluş öyküsünün anlatıldığı 85. Yıl Reklam Filmi, kurum imajı açısından incelenmiştir. Kurumsal reklamcılıkta kurum imajının oluşturulmasına ilişkin olarak; iletilmek istenen mesajların kodlanması ve aktarılması, hedef kitlenin mesajı doğru algılayabilmesi gibi pek çok konu yer almaktadır. Kurum imajının istenildiği gibi ve gerçeğe uygun bir şekilde aktarılarak tüketici zihninde doğru bir konumlandırma ile yer edinebilmesi konusu ise belki de en önemlisidir. Nitel araştırma yaklaşımı ve tema analizi yöntemi benimsenen çalışmada reklam filmi, farklı olayları konu alan görseller yardımıyla analiz edilmiştir. THY’nin 85.Yıl Reklam Filmi’nde kurumsal başarılardan kurumsal itibara, nitelikli ve işini iyi yapan personelden kurumun milli ve insani değerleri önceliklendiren tutumuna pek çok konuda imaj oluşturma çabası dikkat çekmiştir. Diğer taraftan, kurumsal reklamcılığın temelde satışları hedef almadan doğru ve sürdürülebilir bir kurum imajı oluşturmaya yönelik sergilenmesi gerekmektedir. Bu doğrultuda, ilgili reklam filminde de dış sesin konuşma metni, görseller, müzik, oyuncular gibi tüm detaylar satış rakamlarının ikinci planda görüldüğünü ve kurum başarısının da bu tutumdan ileri geldiğini gözler önüne sermektedir.

References

  • Alkibay, S., ve Ayar, C. Ö. (2013). Kurumsal İmaj Yönetimi: Türkiye İş Kurumu Örneği. Amme İdaresi Dergisi, 46 (1), 29-55.
  • Bolat, O. İ. (2006). Konaklama İşletmelerinde Kurumsal İmaj Oluşturma Süreci. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (15), 107-126.
  • Brand Finance. (2021, Haziran 6). Brandirectory Web Sitesi. Erişim adresi: https://brandirectory.com/rankings/turkey/
  • CNN. (2018, Eylül 1). Youtube Web Sitesi. Erişim adresi: https://www.youtube.com/watch?v=zBqw7CZqhCg
  • Çalık, M., ve Sözbilir, M. (2014). İçerik Analizinin Parametreleri. Eğitim ve Bilim, (174), 33-38.
  • Çamdereli, M. (2004). Yönetişim ve Reklam İletişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çetin, M. ve Eşiyok Sönmez, E. (2014). Sosyal Temsil Kuramı Bağlamında Kurumsal Reklamlar: Türk Hava Yolları Örneği. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (39), 191-207.
  • Elden, M. ve Yeygel, S. (2006). Kurumsal Reklamın Anlattıkları. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Elden, M. (2016). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları.
  • Gedik, B. ve Önürmen, O. (2020). Televizyon Reklamlarında Mizahın Kullanımı: “İş Bankası 92 Yaşında” Reklam Filminin Analizi. Kurgu, 28(1), 213-230.
  • Karayel, E. (1994). Halkla İlişkilerde Kurumsal Reklamcılık. Marmara İletişim Dergisi, (6), 39-46.
  • Karpat, I. (1999). Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.
  • Meral, P. S. (2007). Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklam Analizi: HSBC ve Türkiye İş Bankası Uygulamaları. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Odabaşı, Y. (2017). Tüketim Kültürü, Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. İstanbul: Aura Kitapları.
  • Okay, A. (2009). Kurumsal Reklamcılık. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Şişli, G., ve Köse, S. (2013). Kurum Kültürü ve Kurumsal İmaj İlişkisi: Devlet ve Vakıf Üniversiteleri Üzerinde Bir Uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (41), 165-193.
  • THY. (2018a, Haziran 11). Youtube Web Sitesi. Erişim adresi: https://www.youtube.com/watch?v=6esb5_f0aDsvet=3s
  • THY. (2018b, Haziran 12). Youtube Web Sitesi. Erişim adresi: https://www.youtube.com/@TurkishAirlines THY. (2021, Mart 3). THY Web Sitesi. Erişim adresi: https://www.turkishairlines.com/tr-int/basin-odasi/hakkimizda/sayilarla-turk-hava-yollari/
  • Tosun, N. (2003). Kurumsal İletişim Sürecinde Reklam ve İmaj Yönetiminin Bütünleşik Konumu. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 18(1), 173-191.
  • Yaşar, M. ve Özel Özcan, M.S. (2023). Soğuk Savaş Sonrası Türk Dış Politikasında Kamu Diplomasisinin Rolü ve Etkisi. Erciyes Akademi, 37(2), 755-766.
  • Yücel, H. (2017). Kurumsal Reklamcılık Algılamasına Yönelik Bir Araştırma: Ziraat Bankası Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 5(2), 44-59.
Year 2023, Volume: 2 Issue: 2, 96 - 106, 28.12.2023

Abstract

References

  • Alkibay, S., ve Ayar, C. Ö. (2013). Kurumsal İmaj Yönetimi: Türkiye İş Kurumu Örneği. Amme İdaresi Dergisi, 46 (1), 29-55.
  • Bolat, O. İ. (2006). Konaklama İşletmelerinde Kurumsal İmaj Oluşturma Süreci. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (15), 107-126.
  • Brand Finance. (2021, Haziran 6). Brandirectory Web Sitesi. Erişim adresi: https://brandirectory.com/rankings/turkey/
  • CNN. (2018, Eylül 1). Youtube Web Sitesi. Erişim adresi: https://www.youtube.com/watch?v=zBqw7CZqhCg
  • Çalık, M., ve Sözbilir, M. (2014). İçerik Analizinin Parametreleri. Eğitim ve Bilim, (174), 33-38.
  • Çamdereli, M. (2004). Yönetişim ve Reklam İletişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çetin, M. ve Eşiyok Sönmez, E. (2014). Sosyal Temsil Kuramı Bağlamında Kurumsal Reklamlar: Türk Hava Yolları Örneği. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (39), 191-207.
  • Elden, M. ve Yeygel, S. (2006). Kurumsal Reklamın Anlattıkları. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Elden, M. (2016). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları.
  • Gedik, B. ve Önürmen, O. (2020). Televizyon Reklamlarında Mizahın Kullanımı: “İş Bankası 92 Yaşında” Reklam Filminin Analizi. Kurgu, 28(1), 213-230.
  • Karayel, E. (1994). Halkla İlişkilerde Kurumsal Reklamcılık. Marmara İletişim Dergisi, (6), 39-46.
  • Karpat, I. (1999). Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.
  • Meral, P. S. (2007). Bankacılık Sektöründe Kurumsal Reklam Analizi: HSBC ve Türkiye İş Bankası Uygulamaları. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Odabaşı, Y. (2017). Tüketim Kültürü, Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. İstanbul: Aura Kitapları.
  • Okay, A. (2009). Kurumsal Reklamcılık. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Şişli, G., ve Köse, S. (2013). Kurum Kültürü ve Kurumsal İmaj İlişkisi: Devlet ve Vakıf Üniversiteleri Üzerinde Bir Uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (41), 165-193.
  • THY. (2018a, Haziran 11). Youtube Web Sitesi. Erişim adresi: https://www.youtube.com/watch?v=6esb5_f0aDsvet=3s
  • THY. (2018b, Haziran 12). Youtube Web Sitesi. Erişim adresi: https://www.youtube.com/@TurkishAirlines THY. (2021, Mart 3). THY Web Sitesi. Erişim adresi: https://www.turkishairlines.com/tr-int/basin-odasi/hakkimizda/sayilarla-turk-hava-yollari/
  • Tosun, N. (2003). Kurumsal İletişim Sürecinde Reklam ve İmaj Yönetiminin Bütünleşik Konumu. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 18(1), 173-191.
  • Yaşar, M. ve Özel Özcan, M.S. (2023). Soğuk Savaş Sonrası Türk Dış Politikasında Kamu Diplomasisinin Rolü ve Etkisi. Erciyes Akademi, 37(2), 755-766.
  • Yücel, H. (2017). Kurumsal Reklamcılık Algılamasına Yönelik Bir Araştırma: Ziraat Bankası Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 5(2), 44-59.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Yasin Bulut 0000-0002-9515-9959

Publication Date December 28, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Bulut, Y. (2023). KURUMSAL REKLAMCILIKTA KURUM İMAJINA İLİŞKİN BİR İNCELEME: THY 85. YIL REKLAM FİLMİ ÖRNEĞİ. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2(2), 96-106.