Research Article
BibTex RIS Cite

Yerli Televizyon Dizilerinde Ürün Yerleştirme Uygulamaları: Aile Dizisi Örneği

Year 2024, Volume: 3 Issue: 1, 80 - 88, 30.06.2024

Abstract

Günümüz dünyasında teknolojinin gelişmesiyle ve rekabetin artmasıyla birlikte işletmelerin tüketicileriyle iletişim kurması giderek daha güç hale gelmeye başlamıştır. Bu durum işletmeleri reklama alternatif olan ürün yerleştirme uygulamalarını kullanmaya yönlendirmiştir. Ürün yerleştirme uygulamaları son yıllarda işletmeler tarafından yoğun olarak kullanılmaktadır. Tüketicilerin zihninde konumlanmayı ya da olduğu konumu korumayı amaçlayan işletmeler hem reklam çalışmalarını güçlendirmek hem de tüketicinin zihninde reklam algısı yaratmamak için dizi ve filmlerde ürün yerleştirme uygulamalarını sıkça kullanmaktadır.
Bu çalışmanın amacı 7 Mart 2023 ve 30 Mayıs 2023 tarihleri arasında Show TV üzerinden yayınlanan “Aile” dizisinin ilk sezonunda (13 Bölüm) yer verilen ürün yerleştirme uygulamalarında hangi markaların kullanıldığı, uygulanan ürün yerleştirme stratejilerinin hangileri olduğu ve yerleştirilen markaların ürün/hizmet kategorilerinin neler olduğunu açıklamaktır.

References

  • Argan, M. vd. (2007). Marka Yerleştirme Stratejilerinin Hatırlama Üzerine Etkisi: ‘GORA’ Filmi Üzerine Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 159-178.
  • Arslan, E. (2011). Hollywood A.Ş. Sunar: Ürün Yerleştirme. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Ayar, H. (2011). ‘’Sinema Filmlerinde Marka Yerleştirme Stratejilerinin İzleyicilerde Marka Farkındalığı Yaratma Etkisi: Toy Story III Filmi Üzerine Bir Uygulama’’, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale.
  • D’Astous, A. ve Seguin, N. (1999). Consumer Reactionsto Product Placement Strategies in Television Sponsorship. European Journal of Marketing, 33 (9-10), 896- 910.
  • Gupta, P. B. ve Lord, K. R. (1998). Product Placement in Movies: The Effect of Prominence and Mode on AudienceRecall. Journal of Current Issues and Research in Advertising. 14, 37-50.
  • Gül, S. S. ve Nizam, Ö. K. (2021). Sosyal bilimlerde söylem ve içerik analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42, 181-198. https://doi.org/10.30794/ pausbed.803182
  • Haktankaçmaz, G. (2005). “Gel Seni Ünlü Yapayım”. Marketing Türkiye, 3(71), 22-27.
  • Johnstone, E. ve Dodd, C. A. (2000). Placements As Mediators of Brand Salience Within A UK Cinema Audience. Journal of Marketing Communications, 6, 141-158.
  • Karrh, J. A., (1998). Brand placement: A review. Journal of Current Issuesand Research in Marketing, 20 (2), 31-49.
  • Nebenzahl, I. D., ve Secunda, E. (1993). Consumers’ attitudes toward product placement in movies. International Journal of Advertising, 12(1), 1–11.
  • Panda T. K. (2004). “Effectiveness of Product Placements in Indian Film sandits Effects on Brand Memory and Attitude with Special Reference to Hindi Films”. The ICFAI Journal of Marketing Management, 8, 42-56.
  • Pekman, C. ve Gül, S. (2008). “Product Placementin Late Turkish Cinema”, Sixth International Communication in the Millennium Symposium, 1, 393-400.
  • Russell, C. A. (2002). Investigating the Effectiveness of Product Placements in Television Shows: The Role of Modalityand Plot Connection Congruence on Brand Mamory And Attitude. Journal of Consumer Research. 29 (3), 306-318.
  • Tığlı, M. (2004), Bir Aktör Olarak Markalar: Ürün Yerleştirme. İstanbul: Türkmen
  • Toksarı, M. ve Susur, M. (2021). Türk Televizyon Dizilerinde Ürün yerleştirme: Sadakatsiz Dizisi Örneği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 36, s. 110-127, DOI:10.31123/akil.988831.
  • Tsai M., Liang W. ve Liu, M. (2007). “The Effects of Subliminal Advertising on Consumer Attitudes and Buying Intentions”. International Journal of Management, 24(1): 3-15.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Wikipedia, (2023). https://tr.wikipedia.org/wiki/ Aile_(dizi) (Erişim Tarihi: 15.12.2023).
Year 2024, Volume: 3 Issue: 1, 80 - 88, 30.06.2024

Abstract

References

  • Argan, M. vd. (2007). Marka Yerleştirme Stratejilerinin Hatırlama Üzerine Etkisi: ‘GORA’ Filmi Üzerine Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 159-178.
  • Arslan, E. (2011). Hollywood A.Ş. Sunar: Ürün Yerleştirme. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Ayar, H. (2011). ‘’Sinema Filmlerinde Marka Yerleştirme Stratejilerinin İzleyicilerde Marka Farkındalığı Yaratma Etkisi: Toy Story III Filmi Üzerine Bir Uygulama’’, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale.
  • D’Astous, A. ve Seguin, N. (1999). Consumer Reactionsto Product Placement Strategies in Television Sponsorship. European Journal of Marketing, 33 (9-10), 896- 910.
  • Gupta, P. B. ve Lord, K. R. (1998). Product Placement in Movies: The Effect of Prominence and Mode on AudienceRecall. Journal of Current Issues and Research in Advertising. 14, 37-50.
  • Gül, S. S. ve Nizam, Ö. K. (2021). Sosyal bilimlerde söylem ve içerik analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42, 181-198. https://doi.org/10.30794/ pausbed.803182
  • Haktankaçmaz, G. (2005). “Gel Seni Ünlü Yapayım”. Marketing Türkiye, 3(71), 22-27.
  • Johnstone, E. ve Dodd, C. A. (2000). Placements As Mediators of Brand Salience Within A UK Cinema Audience. Journal of Marketing Communications, 6, 141-158.
  • Karrh, J. A., (1998). Brand placement: A review. Journal of Current Issuesand Research in Marketing, 20 (2), 31-49.
  • Nebenzahl, I. D., ve Secunda, E. (1993). Consumers’ attitudes toward product placement in movies. International Journal of Advertising, 12(1), 1–11.
  • Panda T. K. (2004). “Effectiveness of Product Placements in Indian Film sandits Effects on Brand Memory and Attitude with Special Reference to Hindi Films”. The ICFAI Journal of Marketing Management, 8, 42-56.
  • Pekman, C. ve Gül, S. (2008). “Product Placementin Late Turkish Cinema”, Sixth International Communication in the Millennium Symposium, 1, 393-400.
  • Russell, C. A. (2002). Investigating the Effectiveness of Product Placements in Television Shows: The Role of Modalityand Plot Connection Congruence on Brand Mamory And Attitude. Journal of Consumer Research. 29 (3), 306-318.
  • Tığlı, M. (2004), Bir Aktör Olarak Markalar: Ürün Yerleştirme. İstanbul: Türkmen
  • Toksarı, M. ve Susur, M. (2021). Türk Televizyon Dizilerinde Ürün yerleştirme: Sadakatsiz Dizisi Örneği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 36, s. 110-127, DOI:10.31123/akil.988831.
  • Tsai M., Liang W. ve Liu, M. (2007). “The Effects of Subliminal Advertising on Consumer Attitudes and Buying Intentions”. International Journal of Management, 24(1): 3-15.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Wikipedia, (2023). https://tr.wikipedia.org/wiki/ Aile_(dizi) (Erişim Tarihi: 15.12.2023).
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects New Media
Journal Section Research Articles
Authors

Fazilet Bakış 0009-0009-2758-0600

Murat Toksarı 0000-0002-4941-4664

Publication Date June 30, 2024
Submission Date March 20, 2024
Acceptance Date May 4, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Bakış, F., & Toksarı, M. (2024). Yerli Televizyon Dizilerinde Ürün Yerleştirme Uygulamaları: Aile Dizisi Örneği. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 3(1), 80-88.