BibTex RIS Cite

EIN LINGUISTISCHES BLICK AUF DIE SPIELE DER TÜRKISCHEN SCHÜLER AUF DEM SCHULHOF

Year 2013, Volume: 8 Issue: 4, 390 - 399, 01.05.2013

Abstract

Ich möchte mit dieser Arbeit ein Blick in das Phanomen "Spiel" verschaffen und seine Möglichkeit in der linguistischen Interaktion (Kommunikation) aufzeigen. Ausgangspunkt dafür sind theoretische Grundlagen des Spiels, wie Definitionen, Theorien und Merkmale. Auf der Grundlage theoretischer Ansatze werden im Folgendem auf die Spiele der türkischen Schüler auf dem Schulhof eingegangen. Für den Korpus wurden die Spiele der Schüler auf Kamera aufgenommen. Anschliessend wurden die Spiele auf dem Schulhof aus motorischer-, kognitiver-, sozialer-, psyhischer-, emotionaler- und sprachlicher Sicht beurteilt. Zum Schluss wurde die sprachliche Weltansicht der türkischen Schüler dargestellt und einige kritische Überlegungen zu diesem Konzept angeführt.

TÜRK ÖĞRENCİLERİN OKUL BAHÇESİNDEKİ OYUNLARININ DİLBİLİMSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2013, Volume: 8 Issue: 4, 390 - 399, 01.05.2013

Abstract

Bu çalışmada "oyun" olgusunun ne olduğu ve dilbilimsel açıdan iletişimdeki yeri anlatılmaktadır. Çıkış noktasını ise oyunun tanımı, özellikleri ve ilgili teoriler gibi bilgiler oluşturmaktadır. Teorik bilgilerden sonra Türk öğrencilerinin okul bahçesinde oynadıkları oyunlara değinilmektedir. Bütünceyi oluşturmak için ise öğrencilerin teneffüste oynadıkları oyunlar kameraya çekilmiştir. Ardından oyunlar psikomotor, bilişsel, sosyal, ruhsal, duygusal ve dilsel açıdan değerlendirilmiştir. Sonuç bölümünde ise öğrencilerin dilsel dünya görüşlerine değinilerek bu konu ile ilgili birkaç eleştirel düşünce ileri sürülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Gülnaz Kurt This is me

Publication Date May 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 8 Issue: 4

Cite

APA Kurt, G. (2013). TÜRK ÖĞRENCİLERİN OKUL BAHÇESİNDEKİ OYUNLARININ DİLBİLİMSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 8(4), 390-399. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.1C0594
AMA Kurt G. TÜRK ÖĞRENCİLERİN OKUL BAHÇESİNDEKİ OYUNLARININ DİLBİLİMSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. May 2013;8(4):390-399. doi:10.12739/NWSA.2013.8.4.1C0594
Chicago Kurt, Gülnaz. “TÜRK ÖĞRENCİLERİN OKUL BAHÇESİNDEKİ OYUNLARININ DİLBİLİMSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 8, no. 4 (May 2013): 390-99. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.1C0594.
EndNote Kurt G (May 1, 2013) TÜRK ÖĞRENCİLERİN OKUL BAHÇESİNDEKİ OYUNLARININ DİLBİLİMSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 8 4 390–399.
IEEE G. Kurt, “TÜRK ÖĞRENCİLERİN OKUL BAHÇESİNDEKİ OYUNLARININ DİLBİLİMSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Education Sciences, vol. 8, no. 4, pp. 390–399, 2013, doi: 10.12739/NWSA.2013.8.4.1C0594.
ISNAD Kurt, Gülnaz. “TÜRK ÖĞRENCİLERİN OKUL BAHÇESİNDEKİ OYUNLARININ DİLBİLİMSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 8/4 (May 2013), 390-399. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.1C0594.
JAMA Kurt G. TÜRK ÖĞRENCİLERİN OKUL BAHÇESİNDEKİ OYUNLARININ DİLBİLİMSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. 2013;8:390–399.
MLA Kurt, Gülnaz. “TÜRK ÖĞRENCİLERİN OKUL BAHÇESİNDEKİ OYUNLARININ DİLBİLİMSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, vol. 8, no. 4, 2013, pp. 390-9, doi:10.12739/NWSA.2013.8.4.1C0594.
Vancouver Kurt G. TÜRK ÖĞRENCİLERİN OKUL BAHÇESİNDEKİ OYUNLARININ DİLBİLİMSEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. 2013;8(4):390-9.