BibTex RIS Cite

MANAGEMENT OF CONFLICTS STEMMED FROM CULTURAL DIFFERENCES IN SCHOOL ENVIRONMENT-THE SAMPLE OF ALIPASHA ELEMENTARY SCHOOL

Year 2013, Volume: 8 Issue: 4, 441 - 459, 01.05.2013

Abstract

This research, is a qualitative study which aims to examine the presence, reasons, and handling ways of culturally oriented conflicts in Alipaşa elementary school in the city of Diyarbakır to which numerous culturally and ethnically differet students have been attending. In that research, the study group comprised of school managers, classroom teachers and guidance teachers working in Alipaşa elementary school. Through a semi-structured interview questions the views of 25 educators (5 managers, 4 guidance teachres and 16 classroom teachers) were obtained. The obtained data were coded through content analiysis method, and grouped under the themes according to the similiarities and differences of the codes. In the line of the obtained results some recommendations were made related to effective management of culturally oriented conflicts. Ennhancing the tranining of managers and teachers on the management of culturally oriented conflicts, enhancing collaboration among the institutions and the school environment are some of them.

References

  • Adler, N.J., (1986). International Dimensions of Organisational
  • Behaviour (2nd ed.). Belmont, California: PWS-Kent Publishing Company. Akkirman, A.D., (1998). Etkin Çatışma Yönetimi ve Müdahale
  • Stratejileri. D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 2, ss: 1- Alakavuklar, O.N. ve Arbak, Y., (2009). Kişisel Değerlerin
  • Kişilerarası Çatışma Yönetim Biçimleri Üzerindeki Etkisi. 17. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi. Eskişehir: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Bildiriler Kitabı, ss: 52-57. Alexander, D.C., (1995). Conflict Management Styles of
  • Administrators in Schools for the Deaf: Teacher Perceptions of Job Satisfaction. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Washington: Gallaudet University. Asunakutlu, T. ve Safran, B., (2004). Kültürel Farklılıklardan
  • Kaynaklanan Çatışmalara Yönelik Bir Araştırma (Marmaris Turizm Sektörü Örneği). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 1, ss: 26-38. Avruch, K., (2004). Cross-Cultural Conflict, in Conflict
  • Resolution. İçinde Hipel, K.W. (Ed.), In Encyclopedia of Life Support Systems (EOLSS), Developed Under the Auspices of the UNESCO. Oxford, UK: Eolss Publishers, http://www.eolss.net / 25/11/2012.
  • Can, H., (1994). Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Chacko, E., (2003). Culture and Therapy: Complementary
  • Strategies for the Treatment of Type-2 Diabetes in An Urban Setting in Kerala. Social Science & Medicine, Volume: 56, Number: 5, pp: 1087-1098.
  • Cornille, T.A., Pestle, R., and Walker, R., (1999). Teachers’
  • Conflict Management Styles With Peers and Students’ Parents. The International Journal of Conflict Management, Volume: 10, Number: 1, pp: 69-79. De Cenzo, D.A., (1997). Human Relations Personel and Professional Development. New Jersey: Prentice Hall.
  • Doerr, J.C., (2004). Dealing with Cross-Cultural Conflict in A
  • Multicultural Organisation: An Education Management Perspective. Unpublished Master Thesis. Unisa: University of South Afric. Durğun, S., (2006). Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim. Yüzüncü
  • Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:3, Sayı:2, ss: 112- Earley, P.C. and Gibson, C.B., (1998). Taking Stock in Our
  • Progress on Individualism-Collectivism: 100 Years of Solidarity and Community. Journal of Management, Volume: 24, Number:3, ss: 265- 304. Gibson J.L., Ivancevich, J.M., and Donnelly, J.H., (2000).
  • Organizations: Behavior Structure Processes (10th ed.). Boston: Irwin McGraw-Hill. Gross, M.A. and Guerrero, L.K., (2000). Managing Conflict
  • Appropriately and Effectively: An Application of the Competence Model to Rahim’s Organizational Conflict Styles. The International Journal of Conflict Management, Volume: 11, Number: 3, pp: 200-226. Gülbaşı, H. ve Mazlum, A., (2010). Çatışma Odağında Alevi-Sünni
  • İlişkileri ve “Öteki” Algısı. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, ss: 320-345. Gültekin, Z. ve Ulukan, C., (2012). Çokuluslu Ekiplerde Kültürel
  • Farklılıklar ve Yönetimi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 1, ss: 89-102. Gümüşeli, A.İ., (1994). İzmir İli Ortaöğretim Okulları
  • Yöneticilerinin Çatışmayı Yönetme Biçimleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi. Karataş, S., (2007). Afyonkarahisar İli Merkez İlköğretim
  • Okullarında Görev Yapan Sınıf ve Branş Öğretmenlerinin Kurum İçi Çatışmaları Yönetim Biçemine İlişkin Görüşleri. Bilim Eğitim Düşünce Dergisi, Cilt: 7, Sayı:2. http://www.universite- toplum.org/text.php3?id=321 / 12/05/2013.
  • Kirişçi, A., (2010). Öğretmenlerin Kültürel Değerleri ve Çatışma
  • Yaklaşımları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi. Korkmaz, M., (1994). Örgütlerde Çatışmalar ve Nedenleri.
  • Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Köse, S. ve Ünal, A., (2000). Türk Yönetim Kültürü Tarihi
  • Açısından Çağdaş Türk İşletmelerinde Yönetim Değerleri. 8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler. Nevşehir: Erciyes Üniversitesi, 15- 27 Mayıs. Köse, S., Tetik, S. ve Ercan, C., (2001). Örgüt Kültürünü
  • Oluşturan Faktörler. Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, ss: 219-242. Lin, S., (2003). Relationships among Conflict Management Styles,
  • Employees’ Job Satisfaction and Team Effectiveness- A Comparison between Public and Private Hospitals in Taiwan. Unpublished Doctoral Thesis. ABD: Nova Southeastern University. Lu, L., Gilmour, R., Kao, S.F., and Huang, M.T., (2005). A
  • Cross-Cultural Study of Work/Family Demands, Work/Family Conflict and Wellbeing: The Taiwanese vs British. Career Development International, Volume: 11, Number: 1, pp: 9-27. Ore, L.E., (2008). Cross-Cultural Conflict Management Skills as
  • Competency for A Diverse Workforce. ORASI Consulting Group, Inc. Özdevecioğlu, M. ve Çelik, C., (2009). Örgüt Kültürü Tipleri
  • İtibariyle Bireylerin Algıladıkları Mağduriyet Farklılıklarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 1, ss: 95-112. Özmen, F., (1997). Fırat ve İnönü Üniversitelerinde Örgütsel
  • Çatışmalar ve Çatışma Yönetimi Yaklaşımları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Elazığ: Fırat Üniversitesi. Robbins, P.S., (1994). Örgütsel Davranışın Temelleri. (Çev. Öztürk, S.A.). Eskişehir: Etam A.Ş. Basım ve Yayım.
  • Schein, E.H., (1984). Coming to A New Awareness af
  • Organizational Culture. Sloan Management Review, Volume: 25, Number: 2, pp: 1-17. Schein, E.H., (1990). Organizational Culture. American
  • Psychologist Published, Volume: 45, Number: 2, pp: 109-119. Sims, R.R., (2002). Managing Organizational Behavior. London:
  • Westport, Connecticut Quorum Books. Sirivun, U., (2001). An İnvestigation of the Primary and Secondary Conflict Management Style Preferences of Men and Women in the Role of Local Managers, International Managers and College Students İn Thailand. Unpublished Doctoral Thesis. ABD:
  • Nova Southeastern University. Şişman, M. ve Turan, S., (2004). Eğitim ve Okul Yönetimi. İçinde
  • Özden, Y. (Ed.). Eğitim ve Okul Yöneticiliği El Kitabı. (ss.99- 145). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Thompson, D.J., (1976). Örgütler Çalışırken Yönetim Teorisinin
  • Toplum Bilimsel Temeli. (Çev. Sözen, U. ve Üçok, T.). Ankara: Kalite Matbaası. Ting-Toomey, S., Yee-Jung, K.K., Shapiro, R.B., Garcia, W., Wright, T.J., and Oetzel, J.G., (2000). Ethnic/Cultural Identity
  • Salience and Conflict Styles in Four US Ethnic Groups. International Journal of Intercultural Relations, Volume: 24, Number: 1, pp: 47-81. Tjosvold, D., (1991). The Conflict-Positive Organization:
  • Stimulate Diversity And Create Unity. New York: Addison-Wesley Pub. Co. Triandis, H.C., (1995). Individualism and Collectivism. Boulder: Westview Press, CO.
  • Uğurlu, F., (2001). İlköğretim Okulu Müdürlerinin Çatışma
  • Yönetme Sitilleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi. Yalçın, A. ve Erçen, E.Y., (2004). Kültür ile Şekillenen Çatışma
  • Tepkileri Üzerine Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,cilt: 13, sayı: 2, ss: 201-217. Yalçın, M. ve Keleş, G.N., (2004). Eğitim Örgütlerinde Çatışma ve Yönetimi(DersÖdevi). http://www.altsayfa.com/siyaset/dosyalar/282-catisma-kultur- iliskisi / 27/06/2013.
  • Yeşil, S., (2007). Uluslararası Ortaklıklar: Kültürel
  • Farklılıklar ve Bu Farklılıkların Üst Yönetim Grubunun Çalışma Ve Performansına Etkileri. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:13 2007/1, ss: 232-246.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel
  • Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yu, T. and Chen, G.-M., (2008). Intercultural Sensitivity and Conflict Management Styles in Cross-Cultural Organizational
  • Situations. Intercultural Communication Studies, Volume: 17, Number: 2, pp: 149-161.

OKUL ORTAMINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLARDAN KAYNAKLANAN ÇATIŞMALAR VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI-ALİPAŞA İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ

Year 2013, Volume: 8 Issue: 4, 441 - 459, 01.05.2013

Abstract

Bu araştırma, Diyarbakır il merkezinde yer alan ve birçok farklı kültür ve etnik gruptan gelen öğrencilerin öğrenim gördüğü, Alipaşa İlköğretim Okulundaki kütürel farkılıklardan kaynaklanan çatışmanın varlığı, nedenleri ve yönetme yollarının, öğretmen ve yönetici görüşleri temelinde irdelendiği niteliksel bir çalışmadır. Araştırmada, çalışma grubunu, Alipaşa İlköğretim Okulunda görev yapan yöneticiler, sınıf öğretmenleri ve rehber öğretmenler oluşturmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşme soruları aracılığı ile çalışma grubunda bulunan 25 eğitimcinin (5 yönetici, 4 rehber öğretmen ve 16 sınıf öğretmeni) görüşme yöntemi aracılığı ile görüşleri alınmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle, kodlanarak belirlenen temalar altında gruplandırılmış ve yorumlanmıştır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda, kültürel içerikli çatışmaların daha etkili şekilde yönetilebilmesi için birtakım önerilere yer verilmişir. Okul yöneticisi ve öğretmenlerin çatışmaların yönetimi alanında eğitilmeleri, çevreyle daha sıkı işbirliği sergilemeleri, diğer kurum ve kuruluşlar ile karşılıklı olarak yardımlaşmaları yapılan önerilerden bazılarıdır.

References

  • Adler, N.J., (1986). International Dimensions of Organisational
  • Behaviour (2nd ed.). Belmont, California: PWS-Kent Publishing Company. Akkirman, A.D., (1998). Etkin Çatışma Yönetimi ve Müdahale
  • Stratejileri. D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 2, ss: 1- Alakavuklar, O.N. ve Arbak, Y., (2009). Kişisel Değerlerin
  • Kişilerarası Çatışma Yönetim Biçimleri Üzerindeki Etkisi. 17. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi. Eskişehir: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Bildiriler Kitabı, ss: 52-57. Alexander, D.C., (1995). Conflict Management Styles of
  • Administrators in Schools for the Deaf: Teacher Perceptions of Job Satisfaction. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Washington: Gallaudet University. Asunakutlu, T. ve Safran, B., (2004). Kültürel Farklılıklardan
  • Kaynaklanan Çatışmalara Yönelik Bir Araştırma (Marmaris Turizm Sektörü Örneği). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 1, ss: 26-38. Avruch, K., (2004). Cross-Cultural Conflict, in Conflict
  • Resolution. İçinde Hipel, K.W. (Ed.), In Encyclopedia of Life Support Systems (EOLSS), Developed Under the Auspices of the UNESCO. Oxford, UK: Eolss Publishers, http://www.eolss.net / 25/11/2012.
  • Can, H., (1994). Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Chacko, E., (2003). Culture and Therapy: Complementary
  • Strategies for the Treatment of Type-2 Diabetes in An Urban Setting in Kerala. Social Science & Medicine, Volume: 56, Number: 5, pp: 1087-1098.
  • Cornille, T.A., Pestle, R., and Walker, R., (1999). Teachers’
  • Conflict Management Styles With Peers and Students’ Parents. The International Journal of Conflict Management, Volume: 10, Number: 1, pp: 69-79. De Cenzo, D.A., (1997). Human Relations Personel and Professional Development. New Jersey: Prentice Hall.
  • Doerr, J.C., (2004). Dealing with Cross-Cultural Conflict in A
  • Multicultural Organisation: An Education Management Perspective. Unpublished Master Thesis. Unisa: University of South Afric. Durğun, S., (2006). Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim. Yüzüncü
  • Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:3, Sayı:2, ss: 112- Earley, P.C. and Gibson, C.B., (1998). Taking Stock in Our
  • Progress on Individualism-Collectivism: 100 Years of Solidarity and Community. Journal of Management, Volume: 24, Number:3, ss: 265- 304. Gibson J.L., Ivancevich, J.M., and Donnelly, J.H., (2000).
  • Organizations: Behavior Structure Processes (10th ed.). Boston: Irwin McGraw-Hill. Gross, M.A. and Guerrero, L.K., (2000). Managing Conflict
  • Appropriately and Effectively: An Application of the Competence Model to Rahim’s Organizational Conflict Styles. The International Journal of Conflict Management, Volume: 11, Number: 3, pp: 200-226. Gülbaşı, H. ve Mazlum, A., (2010). Çatışma Odağında Alevi-Sünni
  • İlişkileri ve “Öteki” Algısı. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, ss: 320-345. Gültekin, Z. ve Ulukan, C., (2012). Çokuluslu Ekiplerde Kültürel
  • Farklılıklar ve Yönetimi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 1, ss: 89-102. Gümüşeli, A.İ., (1994). İzmir İli Ortaöğretim Okulları
  • Yöneticilerinin Çatışmayı Yönetme Biçimleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi. Karataş, S., (2007). Afyonkarahisar İli Merkez İlköğretim
  • Okullarında Görev Yapan Sınıf ve Branş Öğretmenlerinin Kurum İçi Çatışmaları Yönetim Biçemine İlişkin Görüşleri. Bilim Eğitim Düşünce Dergisi, Cilt: 7, Sayı:2. http://www.universite- toplum.org/text.php3?id=321 / 12/05/2013.
  • Kirişçi, A., (2010). Öğretmenlerin Kültürel Değerleri ve Çatışma
  • Yaklaşımları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi. Korkmaz, M., (1994). Örgütlerde Çatışmalar ve Nedenleri.
  • Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Köse, S. ve Ünal, A., (2000). Türk Yönetim Kültürü Tarihi
  • Açısından Çağdaş Türk İşletmelerinde Yönetim Değerleri. 8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler. Nevşehir: Erciyes Üniversitesi, 15- 27 Mayıs. Köse, S., Tetik, S. ve Ercan, C., (2001). Örgüt Kültürünü
  • Oluşturan Faktörler. Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, ss: 219-242. Lin, S., (2003). Relationships among Conflict Management Styles,
  • Employees’ Job Satisfaction and Team Effectiveness- A Comparison between Public and Private Hospitals in Taiwan. Unpublished Doctoral Thesis. ABD: Nova Southeastern University. Lu, L., Gilmour, R., Kao, S.F., and Huang, M.T., (2005). A
  • Cross-Cultural Study of Work/Family Demands, Work/Family Conflict and Wellbeing: The Taiwanese vs British. Career Development International, Volume: 11, Number: 1, pp: 9-27. Ore, L.E., (2008). Cross-Cultural Conflict Management Skills as
  • Competency for A Diverse Workforce. ORASI Consulting Group, Inc. Özdevecioğlu, M. ve Çelik, C., (2009). Örgüt Kültürü Tipleri
  • İtibariyle Bireylerin Algıladıkları Mağduriyet Farklılıklarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 1, ss: 95-112. Özmen, F., (1997). Fırat ve İnönü Üniversitelerinde Örgütsel
  • Çatışmalar ve Çatışma Yönetimi Yaklaşımları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Elazığ: Fırat Üniversitesi. Robbins, P.S., (1994). Örgütsel Davranışın Temelleri. (Çev. Öztürk, S.A.). Eskişehir: Etam A.Ş. Basım ve Yayım.
  • Schein, E.H., (1984). Coming to A New Awareness af
  • Organizational Culture. Sloan Management Review, Volume: 25, Number: 2, pp: 1-17. Schein, E.H., (1990). Organizational Culture. American
  • Psychologist Published, Volume: 45, Number: 2, pp: 109-119. Sims, R.R., (2002). Managing Organizational Behavior. London:
  • Westport, Connecticut Quorum Books. Sirivun, U., (2001). An İnvestigation of the Primary and Secondary Conflict Management Style Preferences of Men and Women in the Role of Local Managers, International Managers and College Students İn Thailand. Unpublished Doctoral Thesis. ABD:
  • Nova Southeastern University. Şişman, M. ve Turan, S., (2004). Eğitim ve Okul Yönetimi. İçinde
  • Özden, Y. (Ed.). Eğitim ve Okul Yöneticiliği El Kitabı. (ss.99- 145). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Thompson, D.J., (1976). Örgütler Çalışırken Yönetim Teorisinin
  • Toplum Bilimsel Temeli. (Çev. Sözen, U. ve Üçok, T.). Ankara: Kalite Matbaası. Ting-Toomey, S., Yee-Jung, K.K., Shapiro, R.B., Garcia, W., Wright, T.J., and Oetzel, J.G., (2000). Ethnic/Cultural Identity
  • Salience and Conflict Styles in Four US Ethnic Groups. International Journal of Intercultural Relations, Volume: 24, Number: 1, pp: 47-81. Tjosvold, D., (1991). The Conflict-Positive Organization:
  • Stimulate Diversity And Create Unity. New York: Addison-Wesley Pub. Co. Triandis, H.C., (1995). Individualism and Collectivism. Boulder: Westview Press, CO.
  • Uğurlu, F., (2001). İlköğretim Okulu Müdürlerinin Çatışma
  • Yönetme Sitilleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi. Yalçın, A. ve Erçen, E.Y., (2004). Kültür ile Şekillenen Çatışma
  • Tepkileri Üzerine Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,cilt: 13, sayı: 2, ss: 201-217. Yalçın, M. ve Keleş, G.N., (2004). Eğitim Örgütlerinde Çatışma ve Yönetimi(DersÖdevi). http://www.altsayfa.com/siyaset/dosyalar/282-catisma-kultur- iliskisi / 27/06/2013.
  • Yeşil, S., (2007). Uluslararası Ortaklıklar: Kültürel
  • Farklılıklar ve Bu Farklılıkların Üst Yönetim Grubunun Çalışma Ve Performansına Etkileri. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:13 2007/1, ss: 232-246.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel
  • Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yu, T. and Chen, G.-M., (2008). Intercultural Sensitivity and Conflict Management Styles in Cross-Cultural Organizational
  • Situations. Intercultural Communication Studies, Volume: 17, Number: 2, pp: 149-161.
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Fatma Özmen This is me

Cemal Aküzüm This is me

Publication Date May 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 8 Issue: 4

Cite

APA Özmen, F., & Aküzüm, C. (2013). OKUL ORTAMINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLARDAN KAYNAKLANAN ÇATIŞMALAR VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI-ALİPAŞA İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ. Education Sciences, 8(4), 441-459. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.1C0598
AMA Özmen F, Aküzüm C. OKUL ORTAMINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLARDAN KAYNAKLANAN ÇATIŞMALAR VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI-ALİPAŞA İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ. Education Sciences. May 2013;8(4):441-459. doi:10.12739/NWSA.2013.8.4.1C0598
Chicago Özmen, Fatma, and Cemal Aküzüm. “OKUL ORTAMINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLARDAN KAYNAKLANAN ÇATIŞMALAR VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI-ALİPAŞA İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ”. Education Sciences 8, no. 4 (May 2013): 441-59. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.1C0598.
EndNote Özmen F, Aküzüm C (May 1, 2013) OKUL ORTAMINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLARDAN KAYNAKLANAN ÇATIŞMALAR VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI-ALİPAŞA İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ. Education Sciences 8 4 441–459.
IEEE F. Özmen and C. Aküzüm, “OKUL ORTAMINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLARDAN KAYNAKLANAN ÇATIŞMALAR VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI-ALİPAŞA İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ”, Education Sciences, vol. 8, no. 4, pp. 441–459, 2013, doi: 10.12739/NWSA.2013.8.4.1C0598.
ISNAD Özmen, Fatma - Aküzüm, Cemal. “OKUL ORTAMINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLARDAN KAYNAKLANAN ÇATIŞMALAR VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI-ALİPAŞA İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ”. Education Sciences 8/4 (May 2013), 441-459. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.1C0598.
JAMA Özmen F, Aküzüm C. OKUL ORTAMINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLARDAN KAYNAKLANAN ÇATIŞMALAR VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI-ALİPAŞA İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ. Education Sciences. 2013;8:441–459.
MLA Özmen, Fatma and Cemal Aküzüm. “OKUL ORTAMINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLARDAN KAYNAKLANAN ÇATIŞMALAR VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI-ALİPAŞA İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ”. Education Sciences, vol. 8, no. 4, 2013, pp. 441-59, doi:10.12739/NWSA.2013.8.4.1C0598.
Vancouver Özmen F, Aküzüm C. OKUL ORTAMINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLARDAN KAYNAKLANAN ÇATIŞMALAR VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI-ALİPAŞA İLKÖĞRETİM OKULU ÖRNEĞİ. Education Sciences. 2013;8(4):441-59.