BibTex RIS Cite

DEVELOPMENT OF A SCALE FOR PARTICIPANT BEHAVIOR IN CLASS

Year 2013, Volume: 8 Issue: 2, 275 - 284, 01.03.2013

Abstract

In this study, it was aimed at developing the behavior scale of participant behaviour in the class during social studies lesson. The study was carried out with 289 social studies teachers working at the secondary stage in 49 elementary schools in Ankara Province in 2008-2009 academic year. In the study in which survey method was used, as a result of the factor analysis carried out, a scale of 26 items comprising of three sub-factors explaining 58.34% of total variance was obtained. Cronbach alpha value for internal consistency reliability was found as 0.95. In this scale, it was concluded that the behaviors of participant behaviour in the class of the elementary school social studies teachers at the secondary stage could be measured in a valid and reliable way.

References

  • Sarıbay, A.Y., (2000). Global Bir Bakışla: Politik Sosyoloji. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Sarıbay, A.Y., (2007). T.C. Anayasası, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Sarıbay, A.Y., Öğün, S.S., (1998). Bir Politik Bilim Perspektifi. Bursa: Asa Kitabevi.
  • Eroğul, C., (1999). Devlet Yönetimine Katılma Hakkı. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Miser, R., (2000). Topluluk Katılımı. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları No: 183.
  • Dewey, J., (1987). Özgürlük ve Kültür. Çev: Vedat GÜNYOL,(Üçüncü Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi. Aktaran; Hüseyin BAL, H., (1991). 1924 Raporunun Türk Eğitimine Etkileri ve J. Dewey’in Eğitim Felsefesi. İstanbul: Aydınlar Matbaası.
  • Balcı, A., (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. (Dördüncü Basılış). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün Ö.E. ve diğerleri.,(2009).Bilimsel araştırma yöntemleri. (Üçüncü Basılış). Ankara: Pegem A Akademi.
  • Erkan, S. ve Gömleksiz, M., (2008). Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Punch, K., (2005). Sosyal Araştırmalar Giriş Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. Çev: Dursun Bayrak; H. Bader Arslan ve Zeynep Akyüz. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Karasar, N., (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10 Basılış). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Büyüköztürk, Ş., (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tavşancıl, E., (2002). Tutumların Ölçülmesi Ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (Dokuzuncu Basım). Ankara: Pegem A Akademi.
  • Kline, P., (1994). An Easy Guide to Factor Analysis. London: Routledge.
  • Ektem, I.S. ve Sünbül, Ali M., (2011). Öğretmen Adaylarının Demokratik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi: Sayı 31, ss.159-168. Diker, Z., (2012)., Demokrasi Eğitimi ve Lise Öğrencilerinin Demokratik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi: Cilt:1, Sayı:3, ss:229-238.
  • Genç, S.Z. ve Temel, K., (2008)., Öğretmen Adaylarının Demokratik Tutumları ile Empatik Becerilerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Sosyal Bilimler Dergisi: Sayı:19, ss:2112
  • Aydemir, H. ve Numan, D.A., (2010). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Demokratik Tutularının Bazı Değişkenlerle İlişkisi: Malatya Örneği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi: Cilt: 12, Sayı:1, ss:265-279.
  • Şimşek, U., Kemal, D., Ümit, Ş. ve Yavuz, Ö., (2004). Öğrencilerin Demokratik Tutumlarına Grupla Öğrenme Yönteminin Etkisinin İncelenmesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi: Sayı9, ss:387-396.
  • Kayabaşı, Y., (2011). Öğretmen Adaylarının Davranışlarının Demokratik Sınıf Ortamı Açısından Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi: Cilt:31, Sayı:2, ss:525-549.
  • Kaya, H.İ., Taştan, M., Kop, Y. ve Metin, M., (2012). Öğretmen Adaylarının Öğretim Elemanlarının Demokratik Davranışlarına İlişkin Algıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi: Cilt:2, Sayı:1, ss: 39-50.
  • Gözütok, F.D., (1995). Öğretmenlerin Demokratik Tutumları. Ankara: Demokrasi Vakfı Yayınları.
  • Gömleksiz, M., (1993). Kubaşık Öğrenme Yöntemi ile Geleneksel Yöntemin Demokratik Tutumlar ve Erişiye Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yazıcı, S., Gülşah, B. ve Güleç, T., (2009). Öğretmenlerin Çok Kültürlü Eğitim tutumları Bir Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi: Sayı:37, ss:229-242.

SINIFTA KATILIMCI DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Year 2013, Volume: 8 Issue: 2, 275 - 284, 01.03.2013

Abstract

Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersinde sınıfta "katılımcı davranış ölçeğinin" geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Ankara ilindeki 49 ilköğretim okulu ikinci kademede görev yapan 289 sosyal bilgiler öğretmeni ile yürütülmüştür. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada, yapılan faktör analizi sonucunda, toplam varyansın %58.34`ünü açıklayan üç alt faktörlü 26 maddelik ölçek elde edilmiştir. Testin iç tutarlılık güvenirliliği için Cronbach alpha değeri 0.95 bulunmuştur. Bu ölçekle, ilköğretim ikinci kademe sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıfta katılımcı davranışlarının geçerli ve güvenilir olarak ölçülebileceği sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Sarıbay, A.Y., (2000). Global Bir Bakışla: Politik Sosyoloji. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Sarıbay, A.Y., (2007). T.C. Anayasası, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Sarıbay, A.Y., Öğün, S.S., (1998). Bir Politik Bilim Perspektifi. Bursa: Asa Kitabevi.
  • Eroğul, C., (1999). Devlet Yönetimine Katılma Hakkı. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Miser, R., (2000). Topluluk Katılımı. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları No: 183.
  • Dewey, J., (1987). Özgürlük ve Kültür. Çev: Vedat GÜNYOL,(Üçüncü Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi. Aktaran; Hüseyin BAL, H., (1991). 1924 Raporunun Türk Eğitimine Etkileri ve J. Dewey’in Eğitim Felsefesi. İstanbul: Aydınlar Matbaası.
  • Balcı, A., (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. (Dördüncü Basılış). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün Ö.E. ve diğerleri.,(2009).Bilimsel araştırma yöntemleri. (Üçüncü Basılış). Ankara: Pegem A Akademi.
  • Erkan, S. ve Gömleksiz, M., (2008). Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Punch, K., (2005). Sosyal Araştırmalar Giriş Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. Çev: Dursun Bayrak; H. Bader Arslan ve Zeynep Akyüz. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Karasar, N., (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10 Basılış). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Büyüköztürk, Ş., (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tavşancıl, E., (2002). Tutumların Ölçülmesi Ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (Dokuzuncu Basım). Ankara: Pegem A Akademi.
  • Kline, P., (1994). An Easy Guide to Factor Analysis. London: Routledge.
  • Ektem, I.S. ve Sünbül, Ali M., (2011). Öğretmen Adaylarının Demokratik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi: Sayı 31, ss.159-168. Diker, Z., (2012)., Demokrasi Eğitimi ve Lise Öğrencilerinin Demokratik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi: Cilt:1, Sayı:3, ss:229-238.
  • Genç, S.Z. ve Temel, K., (2008)., Öğretmen Adaylarının Demokratik Tutumları ile Empatik Becerilerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Sosyal Bilimler Dergisi: Sayı:19, ss:2112
  • Aydemir, H. ve Numan, D.A., (2010). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Demokratik Tutularının Bazı Değişkenlerle İlişkisi: Malatya Örneği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi: Cilt: 12, Sayı:1, ss:265-279.
  • Şimşek, U., Kemal, D., Ümit, Ş. ve Yavuz, Ö., (2004). Öğrencilerin Demokratik Tutumlarına Grupla Öğrenme Yönteminin Etkisinin İncelenmesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi: Sayı9, ss:387-396.
  • Kayabaşı, Y., (2011). Öğretmen Adaylarının Davranışlarının Demokratik Sınıf Ortamı Açısından Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi: Cilt:31, Sayı:2, ss:525-549.
  • Kaya, H.İ., Taştan, M., Kop, Y. ve Metin, M., (2012). Öğretmen Adaylarının Öğretim Elemanlarının Demokratik Davranışlarına İlişkin Algıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi: Cilt:2, Sayı:1, ss: 39-50.
  • Gözütok, F.D., (1995). Öğretmenlerin Demokratik Tutumları. Ankara: Demokrasi Vakfı Yayınları.
  • Gömleksiz, M., (1993). Kubaşık Öğrenme Yöntemi ile Geleneksel Yöntemin Demokratik Tutumlar ve Erişiye Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yazıcı, S., Gülşah, B. ve Güleç, T., (2009). Öğretmenlerin Çok Kültürlü Eğitim tutumları Bir Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi: Sayı:37, ss:229-242.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Çiğdem Kan This is me

Publication Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Kan, Ç. (2013). SINIFTA KATILIMCI DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Education Sciences, 8(2), 275-284. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.1C0587
AMA Kan Ç. SINIFTA KATILIMCI DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Education Sciences. March 2013;8(2):275-284. doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.1C0587
Chicago Kan, Çiğdem. “SINIFTA KATILIMCI DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Education Sciences 8, no. 2 (March 2013): 275-84. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.1C0587.
EndNote Kan Ç (March 1, 2013) SINIFTA KATILIMCI DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Education Sciences 8 2 275–284.
IEEE Ç. Kan, “SINIFTA KATILIMCI DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”, Education Sciences, vol. 8, no. 2, pp. 275–284, 2013, doi: 10.12739/NWSA.2013.8.2.1C0587.
ISNAD Kan, Çiğdem. “SINIFTA KATILIMCI DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Education Sciences 8/2 (March 2013), 275-284. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.1C0587.
JAMA Kan Ç. SINIFTA KATILIMCI DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Education Sciences. 2013;8:275–284.
MLA Kan, Çiğdem. “SINIFTA KATILIMCI DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Education Sciences, vol. 8, no. 2, 2013, pp. 275-84, doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.1C0587.
Vancouver Kan Ç. SINIFTA KATILIMCI DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Education Sciences. 2013;8(2):275-84.