BibTex RIS Cite

SECONDARY PART OF ELEMENTARY SCHOOLS STUDENTS` VIEWS TOWARD SMART BOARD PRACTICES

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 313 - 321, 01.02.2012

Abstract

Over the last decade, smart boards (interactive white boards) have become popular teaching and learning tools, especially in elementary school classrooms. The increasing use of smart boards in public and private schools in Turkey is also striking. The aim of this study is to determine elementary school studentsâaâ¬a⢠views toward the use of smart boards in classrooms. Data are collected through a questionnaire created by Beeland (2002). Sample of the research is composed of 277 elementary school students in public schools in Malatya. Questionnaire results revealed that smart boards increase studentsâaâ¬a⢠interest and facilitate learning. Students take pleasure in using and learning with smartboards, they think that learning technology helps them to learn new things and get a good job. It is also found that students have no difficulty in using smartboards.

AKILLI TAHTA UYGULAMALARI KONUSUNDA İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ)

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 313 - 321, 01.02.2012

Abstract

Geçen on yıl içinde akıllı tahtalar, özellikle ilköğretim okullarında popüler bir öğrenme ve öğretme aracı oldular. Akıllı tahtaların Türkiyeaâ¬â¢deki resmi ve özel ilköğretim okullarında kullanımının artması da dikkat çekicidir. Bu çalışmanın amacı, akıllı tahta uygulamaları konusunda ilköğretim okulu öğrencilerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmaya esas veriler Beeland (2002) tarafından geliştirilen ölçme aracı yoluyla elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Malatyaaâ¬â¢da resmi ilköğretim okullarından seçkisiz yolla belirlenen 277 öğrenci oluşturmuştur. Anket sonuçlarına göre akıllı tahtalar öğrencilerin ilgisini çekmekte ve öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. Öğrenciler akıllı tahtaları kullanmaktan ve akıllı tahtalarla öğrenmekten keyif almakta, öğretim teknolojilerinin yeni bilgiler edinmede ve iyi bir iş sahibi olmada yardımcı olacağını düşünmektedir. Ayrıca öğrencilerin akıllı tahta kullanmada sorun yaşamadıkları sonucuna ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Meltem Sünkür

İ.bakır Arabacı This is me

Publication Date February 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Sünkür, M., & Arabacı, İ. (2012). AKILLI TAHTA UYGULAMALARI KONUSUNDA İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences, 7(1), 313-321. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Sünkür M, Arabacı İ. AKILLI TAHTA UYGULAMALARI KONUSUNDA İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. February 2012;7(1):313-321. doi:10.12739/10.12739
Chicago Sünkür, Meltem, and İ.bakır Arabacı. “AKILLI TAHTA UYGULAMALARI KONUSUNDA İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 7, no. 1 (February 2012): 313-21. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Sünkür M, Arabacı İ (February 1, 2012) AKILLI TAHTA UYGULAMALARI KONUSUNDA İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences 7 1 313–321.
IEEE M. Sünkür and İ. Arabacı, “AKILLI TAHTA UYGULAMALARI KONUSUNDA İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ)”, NWSA, vol. 7, no. 1, pp. 313–321, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Sünkür, Meltem - Arabacı, İ.bakır. “AKILLI TAHTA UYGULAMALARI KONUSUNDA İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 7/1 (February 2012), 313-321. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Sünkür M, Arabacı İ. AKILLI TAHTA UYGULAMALARI KONUSUNDA İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2012;7:313–321.
MLA Sünkür, Meltem and İ.bakır Arabacı. “AKILLI TAHTA UYGULAMALARI KONUSUNDA İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, vol. 7, no. 1, 2012, pp. 313-21, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Sünkür M, Arabacı İ. AKILLI TAHTA UYGULAMALARI KONUSUNDA İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2012;7(1):313-21.