BibTex RIS Cite

MEASURİNG THE USABİLİTY AND CONTENT OF THE WEB SİTES OF ELEMANTARY SCHOOL

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 410 - 418, 01.02.2012

Abstract

The elementary school websites are organized to provide students, parents, and other visitors with information about the school and school system. Since these websites serve so many people, their usability level should be high. In this study, elementary school websites were investigated in terms of their usability. To this end, ten websites with an extension of k.12.tr were examined by five students whose major was in Department of Computer Education and Instructional Technology based on a fifty-item checklist. In regard to the results, suggestions to increase the effectiveness and usability of school websites were provided.

İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 410 - 418, 01.02.2012

Abstract

İlköğretim okullarına ait Web siteleri, öğrencilerin, velilerin, öğretmenlerin ve diğer ziyaretçilerin çevrimiçi bilgi almalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu siteler geniş bir ziyaretçi kitlesine hitap etmesi sebebiyle, kullanılabilirlik seviyelerinin yüksek olması gerekir. Bu çalışmada ilköğretim web sitelerinin mevcut durumunu araştırmak ve elde edilen çıktıların kullanılabilirlik açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda k.12.tr uzantılı on ilköğretim okulu, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümünde okuyan beş öğrenci tarafından elli maddelik bir ölçeğe göre değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonuçları, literatürdeki benzer diğer çalışmaların çıktılarıyla birlikte değerlendirilerek, bu Web sitelerinin nasıl daha etkili ve verimli kullanılabilecek şekilde yeniden tasarlanabileceği üzerine öneriler geliştirilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Yasemin Kubanç This is me

Filiz Varol This is me

Publication Date February 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Kubanç, Y., & Varol, F. (2012). İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ. Education Sciences, 7(1), 410-418. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Kubanç Y, Varol F. İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ. Education Sciences. February 2012;7(1):410-418. doi:10.12739/10.12739
Chicago Kubanç, Yasemin, and Filiz Varol. “İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ”. Education Sciences 7, no. 1 (February 2012): 410-18. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Kubanç Y, Varol F (February 1, 2012) İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ. Education Sciences 7 1 410–418.
IEEE Y. Kubanç and F. Varol, “İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ”, Education Sciences, vol. 7, no. 1, pp. 410–418, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Kubanç, Yasemin - Varol, Filiz. “İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ”. Education Sciences 7/1 (February 2012), 410-418. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Kubanç Y, Varol F. İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ. Education Sciences. 2012;7:410–418.
MLA Kubanç, Yasemin and Filiz Varol. “İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ”. Education Sciences, vol. 7, no. 1, 2012, pp. 410-8, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Kubanç Y, Varol F. İLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN VE İÇERİĞİNİN ÖLÇÜLMESİ. Education Sciences. 2012;7(1):410-8.