Bu çalışma öğrencilerin öğrenme stillerini, öğrenme stili tercihleri açısından bölgesel farklılıklara sahip olup olmadıklarını ve bu stiller ile Sosyal Bilgiler dersindeki başarıları arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini, Denizli ve Ağrı il merkezindeki 6. ve 7. sınıf, 1120 öğrenci oluşturmaktadır. Toplanan veriler nicel tekniklerle analiz edilmiştir. Bulgular dört başlıkta toplanabilir: (1) Öğrencilerin asıl öğrenme stili tercihleri kinestetik, işitsel ve dokunsaldır, (2) Denizli ile Ağrı il merkezindeki öğrencilerin bazı öğrenme stili tercihleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur, (3) Öğrencilerin öğrenme stilleri ile Sosyal Bilgiler dersindeki başarıları arasında anlamlı ilişkiler vardır, (4) Öğrencilerin öğrenme stilleri, Sosyal Bilgiler dersindeki başarılarının anlamlı bir yordayıcısıdır. Bulgular Sosyal Bilgiler öğretimi için önemli ipuçları sunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 2 |