Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 1532 - 1547, 01.03.2011

Abstract

ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STİLLERİNİN YAŞADIKLARI BÖLGE VE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ BAŞARILARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 1532 - 1547, 01.03.2011

Abstract

Bu çalışma öğrencilerin öğrenme stillerini, öğrenme stili tercihleri açısından bölgesel farklılıklara sahip olup olmadıklarını ve bu stiller ile Sosyal Bilgiler dersindeki başarıları arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini, Denizli ve Ağrı il merkezindeki 6. ve 7. sınıf, 1120 öğrenci oluşturmaktadır. Toplanan veriler nicel tekniklerle analiz edilmiştir. Bulgular dört başlıkta toplanabilir: (1) Öğrencilerin asıl öğrenme stili tercihleri kinestetik, işitsel ve dokunsaldır, (2) Denizli ile Ağrı il merkezindeki öğrencilerin bazı öğrenme stili tercihleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur, (3) Öğrencilerin öğrenme stilleri ile Sosyal Bilgiler dersindeki başarıları arasında anlamlı ilişkiler vardır, (4) Öğrencilerin öğrenme stilleri, Sosyal Bilgiler dersindeki başarılarının anlamlı bir yordayıcısıdır. Bulgular Sosyal Bilgiler öğretimi için önemli ipuçları sunmaktadır. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Gizem Bengiç This is me

Osman Gümüşçü This is me

Abdurrahman Şahin This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Bengiç, G., Gümüşçü, O., & Şahin, A. (2011). ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STİLLERİNİN YAŞADIKLARI BÖLGE VE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ BAŞARILARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(2), 1532-1547.
AMA Bengiç G, Gümüşçü O, Şahin A. ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STİLLERİNİN YAŞADIKLARI BÖLGE VE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ BAŞARILARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ. Education Sciences. March 2011;6(2):1532-1547.
Chicago Bengiç, Gizem, Osman Gümüşçü, and Abdurrahman Şahin. “ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STİLLERİNİN YAŞADIKLARI BÖLGE VE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ BAŞARILARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, no. 2 (March 2011): 1532-47.
EndNote Bengiç G, Gümüşçü O, Şahin A (March 1, 2011) ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STİLLERİNİN YAŞADIKLARI BÖLGE VE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ BAŞARILARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ. Education Sciences 6 2 1532–1547.
IEEE G. Bengiç, O. Gümüşçü, and A. Şahin, “ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STİLLERİNİN YAŞADIKLARI BÖLGE VE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ BAŞARILARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 2, pp. 1532–1547, 2011.
ISNAD Bengiç, Gizem et al. “ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STİLLERİNİN YAŞADIKLARI BÖLGE VE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ BAŞARILARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/2 (March 2011), 1532-1547.
JAMA Bengiç G, Gümüşçü O, Şahin A. ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STİLLERİNİN YAŞADIKLARI BÖLGE VE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ BAŞARILARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ. Education Sciences. 2011;6:1532–1547.
MLA Bengiç, Gizem et al. “ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STİLLERİNİN YAŞADIKLARI BÖLGE VE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ BAŞARILARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 2, 2011, pp. 1532-47.
Vancouver Bengiç G, Gümüşçü O, Şahin A. ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STİLLERİNİN YAŞADIKLARI BÖLGE VE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ BAŞARILARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ. Education Sciences. 2011;6(2):1532-47.