Çocuklar yaşamın ilk yıllarında akranları aracılığıyla sosyal ilişkilere dair önemli deneyimler elde etmektedirler. Bu çalışma sosyal becerilerin çocukların arkadaş tercihleri üzerinde etkili olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 311 6 yaş çocuğu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak sosyometri tekniği uygulanmış ve sosyal beceri formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde yüzde, frekans ve gruplar arası karşılaştırmalarda t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların sosyal beceri puan ortalamaları arasında cinsiyete göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Oyun arkadaşı olarak tercih edilen ve edilmeyen çocukların sosyal beceri puan ortalamaları arasında ise anlamlı fark bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 2 |