SHÇEK bağlı çocuk yuvası ve yetiştirme yurtlarında görevli grup sorumlularının empati düzeylerinin belirlenerek (bağımlı değişken), cinsiyet, grup sorumluluk süresi, mesleki kıdem ve gruplardaki çocuk sayısı değişkenlerine (bağımsız değişkenler) göre incelenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırma, 20 grup sorumlusu öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Empati düzeyleri hakkında veri toplamak için “Empati Ölçeği”, bağımsız değişkenler hakkında bilgi toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Empati ölçeği 2004 yılında Baron-Cohen ve diğerleri tarafından geliştirilmiş, Bora ve Baysan tarafından 2009 yılında Türkçeye uyarlanmıştır. Veriler betimsel istatistikler (frekans ve yüzde), Kruskal Wallis-H Testi ve Mann Whitney-U testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda grup sorumlusu öğretmenlerin toplam empati puanlarının cinsiyet, grup sorumluluk süresi, mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı derecede farklılık gösterdiği saptanmıştır. Grup sorumlusu öğretmenlerin toplam empati puanlarının gruplarındaki çocuk sayısı değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 2 |