Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 490 - 507, 01.02.2011

Abstract

BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 490 - 507, 01.02.2011

Abstract

Bu araştırmada, ilk olarak Basamak Değeri (BD) kavramının önemi, konuyla ilgili yaşanan zorluklar ve bu zorlukların aşılmasına yönelik ortaya atılan çözüm önerileri literatüre dayalı olarak kısaca tanıtılmıştır. Ardından bu önerilere BD öğretiminde ne derece uyulduğu müfredat ve ders kitabı analizi ile öğretmen görüşleri ışığında ortaya konulmaya çalışılmıştır. Buna göre, BD öğretiminde zengin etkinlikler yer almakta ve ayrıca abaküs, sayı blokları, birim küpler vb. materyalden yararlanılmaktadır. Diğer yandan BD öğretiminde sayıların çokluk değerinden ziyade sayı değeri ön plana çıkmaktadır. Ayrıca müfredat ve ders kitaplarında 1. sınıftan itibaren yer almasına karşın öğretmenlerin çoğunun BD’yi 2. sınıfta öğretmeye başladığı ve BD öğretiminin uzun bir sürece yayılması ve diğer konularla ilişkilendirilerek anlatılmasının gerekli olduğunu düşündükleri belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Selahattin Arslan This is me

Cemalettin Yıldız This is me

Ilyas Yavuz This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Arslan, S., Yıldız, C., & Yavuz, I. (2011). BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(1), 490-507.
AMA Arslan S, Yıldız C, Yavuz I. BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. February 2011;6(1):490-507.
Chicago Arslan, Selahattin, Cemalettin Yıldız, and Ilyas Yavuz. “BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 490-507.
EndNote Arslan S, Yıldız C, Yavuz I (February 1, 2011) BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ. Education Sciences 6 1 490–507.
IEEE S. Arslan, C. Yıldız, and I. Yavuz, “BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 490–507, 2011.
ISNAD Arslan, Selahattin et al. “BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 490-507.
JAMA Arslan S, Yıldız C, Yavuz I. BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:490–507.
MLA Arslan, Selahattin et al. “BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 490-07.
Vancouver Arslan S, Yıldız C, Yavuz I. BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(1):490-507.