Bu araştırmada, ilk olarak Basamak Değeri (BD) kavramının önemi, konuyla ilgili yaşanan zorluklar ve bu zorlukların aşılmasına yönelik ortaya atılan çözüm önerileri literatüre dayalı olarak kısaca tanıtılmıştır. Ardından bu önerilere BD öğretiminde ne derece uyulduğu müfredat ve ders kitabı analizi ile öğretmen görüşleri ışığında ortaya konulmaya çalışılmıştır. Buna göre, BD öğretiminde zengin etkinlikler yer almakta ve ayrıca abaküs, sayı blokları, birim küpler vb. materyalden yararlanılmaktadır. Diğer yandan BD öğretiminde sayıların çokluk değerinden ziyade sayı değeri ön plana çıkmaktadır. Ayrıca müfredat ve ders kitaplarında 1. sınıftan itibaren yer almasına karşın öğretmenlerin çoğunun BD’yi 2. sınıfta öğretmeye başladığı ve BD öğretiminin uzun bir sürece yayılması ve diğer konularla ilişkilendirilerek anlatılmasının gerekli olduğunu düşündükleri belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |