Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 823 - 840, 01.02.2011

Abstract

HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 823 - 840, 01.02.2011

Abstract

Nitel desenli araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ilköğretim Hayat Bilgisi dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile ilgili görüşlerini belirlemek ve bu alanda yaşanılan sorunları ortaya koymaktır. Araştırmada 15 sınıf öğretmeni yer almıştır. Öğretmenlerin alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerine olumlu yaklaştıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin Hayat Bilgisi dersinde en çok kullandıkları alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin gözlem, performans değerlendirme, öz değerlendirme ve proje yöntemleri olduğu görülmüştür. Öğretmenler derecelendirme ölçeklerinin uygulanamadığını, formların fazlalığını, fotokopilerin ve ölçeklerin pahalıya mal olduğunu, sınıfa uygun ölçeklerin hazırlanamadığını, sınıfların kalabalık olduğunu ve zamanın kısıtlı olduğunu vurgulamışlardır. Araştırmanın sonuçlarına dayanılarak birtakım öneriler getirilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mehmet Nuri Gömleksiz This is me

Alper Yetkiner This is me

Figen Yıldırım

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Gömleksiz, M. N., Yetkiner, A., & Yıldırım, F. (2011). HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 6(1), 823-840.
AMA Gömleksiz MN, Yetkiner A, Yıldırım F. HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences. February 2011;6(1):823-840.
Chicago Gömleksiz, Mehmet Nuri, Alper Yetkiner, and Figen Yıldırım. “HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 823-40.
EndNote Gömleksiz MN, Yetkiner A, Yıldırım F (February 1, 2011) HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 6 1 823–840.
IEEE M. N. Gömleksiz, A. Yetkiner, and F. Yıldırım, “HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 1, pp. 823–840, 2011.
ISNAD Gömleksiz, Mehmet Nuri et al. “HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 823-840.
JAMA Gömleksiz MN, Yetkiner A, Yıldırım F. HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences. 2011;6:823–840.
MLA Gömleksiz, Mehmet Nuri et al. “HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 823-40.
Vancouver Gömleksiz MN, Yetkiner A, Yıldırım F. HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences. 2011;6(1):823-40.